I na 2000km udaljenosti potvrdili da imamo kvalitetu
U sklopu Erasmus+ projekta "4C čarolija" učiteljica Kristina Mijandrušić Ladavac sudjelovala je na tečaju u Lisabonu. Tečaj naziva “Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“ za ishod je imao razviti 4C vještine kod polaznika i to kroz korištenje vizualnog materijala. Tečaj je pohađala i školska pedagoginja Lea Ferlin, ujedno i koordinatorica projekta te je mobilnost ostvarena kao dodatna vrijednost projektu. Tečaj je održan od 5. do 10. kolovoza 2024. godine.
Tijekom 6 dana rada, od upoznavanja desetak novih kolega iz isto toliko europskih škola pa do kulturnih aktivnosti, kroz aktivnosti korištenja slika razvijali su komunikaciju, kreativnost, suradnju i kritičko promišljanje.
Prvi dan je bio dan za komunikaciju – predstavljanje sudionika i njihovih škola. Utvrdili su da ih brinu slični problemi i da su školski sustavi raznoliki. Voditeljica tečaja Beatriz, od milja zvana Bea, predstavila je plan rada i ponudila jednu korisnu aktivnost za samoprocjenu rada: KWL tablica (what I Know, Want to know and what I Learnt). Tablica se popunjavala zapisima tijekom cijelog tjedna.
Drugi dan započeo je razgovorom o vizualnoj umjetnosti i vizualnim vještinama, a uslijedio je niz kreativnih aktivnosti uz vizualne poticaje. Vennov dijagram preobličen u Friennov dijagram poslužio je za upoznavanje prijatelja (“friend“ + Venn = Frienn). Na stranici www.onceuponapicture.co.uk mnoštvo je fotografija i slika koje mogu poslužiti za stvaranje priča od pet rečenica i razvijanje pažljivog promatranja i uočavanja detalja.
Aktivnosti trećeg dana provedene su u Museo de Lisboa i u edukativnoj potrazi za blagom koristeći aplikaciju Goosechase. Aplikacija ima mogućnost osmišljavanja zadataka koji traže tekstualne i video odgovore i omogućuje svakom kreativnom učitelju stvaranje “out of the box“ nastavnih aktivnosti.
Četvrti dan je bio mješavina svih 4C vještina. “A meaningful charicature“ zajedničko je crtanje karikatura polaznika; rezultati su bili zapanjujuće dobri, iako je učitelja LK na tečaju bilo točno 1! Uslijedilo je promišljanje memova. Memovi su sažeta i duhovita, ali važna poruka pa se prazni memovi mogu koristiti u nastavi za nadopunjavanje i oblikovanje poruka o raznim temama. Torrance test – nadocrtavanje započetog oblika što je kreativnije moguće – isprva se činio kao neizvršiv zadatak. No, u svim navedenim aktivnostima kreativnost je našla put da izađe iz svakog polaznika na papir. A kad kreativnost u nama zapinje, postoji AI (umjetna inteligencija): Padlet aplikacija i opcija „I Can't Draw“ ili BING AI picture generator – u kojima se može AI zadati ključne pojmove i ona će stvoriti sliku koju tražimo. Nastale slike bile su odličan materijal za kritičko promišljanje, npr. tipična Španjolka, istarski krajolik, zaposlena majka… Dan je kao zaključak imao važnost priča za svakodnevni život jer, npr., znanstveno istraživanje je pokazalo da ljubitelji Harry Pottera vjeruju da mogu pomicati stvari umom. Ukoliko niste “a magic fan“, na stranici https://davebirss.com/storydice/ bacite virtualne kockice i stvorite vlastitu (realnu) priču od onog što vam kockice daju.