preskoči na sadržaj
Vijesti

Naši su učenici posjetili talijansku školu u sklopu Erasmus+ projekta 4C čarolija

Od 4. do 8. studenoga 2024. godine učenici su posjetili talijansku školu u gradu Lucca, u sklopu Erasmus+ projekta 4C čarolija / The Magic of 4C. Sedmero učenika u pratnji troje učitelja provelo je tjedan dana sa svojim talijanskim vršnjacima u raznim aktivnostima kojima su razvijali kreativnost, suradnju, komunikaciju i kritičko razmišljanje.


Po dolasku, učenici i učitelji obišli su centar grada Lucce te vidjeli njegove najvažnije znamenitosti, a talijanski su učenici pripremili najvažnije informacije koje su predstavili tijekom obilaska. Sljedeće su posjetili botanički vrt u kojem im je vodičkinja prikazala mediteransko bilje i njegove specifičnosti. Uz to, učenici su dobili priliku opipati hrast plutnjak (lat. quercus suber) i osvijestiti korist pluta kojeg ljudi koriste u svakodnevnom životu. Učenici su upoznali bilje i povrće koje je specifično za Luccu (npr. malancane, crveni luk, salatu, zeleni grah, tikvu, kupus, turski katanfil, ružmarin, origano, cinije itd.). Upoznali su i ginko (ginko biloba) i njegove karakteristične listove, porijeklom iz Kine. Nakon botaničkog vrta posjetili su Nacionalni muzej - Vilu Giunigi s ciljem boljeg upoznavanja talijanske kulture. Upoznavanje se odvilo na način da su učenici bili podijeljeni u dvije grupe i ispunjavali su određene zadatke. Ispred muzeja bila je održana aktivnost storytellinga od strane talijanskih učenika, a zadaci su bili prezentirani preko aplikacije bookwidgets. Učenici su trebali imenovati stare civilizacije (etruščani, rimljani, liguri), uslikati najzanimljiviji ostatak antičke civilizacije, navesti crkvu iz koje su uzeti ostaci fresaka ranog srednjeg vijeka, navesti nekoliko slikara koje su uočili u Muzeju i slično. Uslijedio je ručak u Pizzeriji Marameo, a potom su prošetali do trga na kojem su učenici bili podijeljeni u šest grupa. Učiteljice su im dale upute za aktivnost potrage za blagom i učenici su krenuli rješavati aktivnosti. Kroz korake, igra ih je vodila do završne pozicije na kojoj su se ponovno svi sastali. Nakon toga, imali su slobodno vrijeme, a potom su svi zajedno otišli do hotela i večerali.
Sljedećeg dana, otišli su u školu Istituto Comprensivo Camigliano gdje ih je dočekala ravnateljica škole. Ravnateljica škole je održala govor i pozdravila učenike. Potom su učenici radili na eTwinning projektu „Ćakule uz čaj“, i na kraju je svaka grupa prezentirala svoju priču na kojoj je radila. Talijanska grupa učenika je ispričala priču Rim u doba Cezara i zakoni, grčki učenici su ispričali legendu o Aeneasu i povezanosti grčko-rimske civilizacije te su hrvatski učenici prezentirali legendu o nastanku Arene koja se je usmenim putem prenosila u narodu. Raspravljali su o tome što je zajedničko njihovim kulturama i što ih spaja. Potom su učenici bili podijeljeni u šest grupa i nastavili su rad na eTwinning projektu Kasela. Prvo, morali su osmisliti naziv grupe tako da sadrži pojam koji je zajednički talijanskoj, hrvatskoj i grčkoj kulturi, a vezan je uz kulturnu i prirodnu baštinu ili bilje. Nakon toga je svaka grupa dobila dvije države o kojima je morala pronaći sljedeće specifičnosti: jednu biljku, jednu prirodnu i jednu kulturnu baštinu. Nakon rada na eTwinning projektima, ručali su u školi tradicionalna jela Lucce (juhu frantoianu, nalik istarskoj maneštri, i lazanje). Nakon ručka, posjetili su Villu Mansi iz 16. stoljeća, u kojoj je prema legendi živjela Lucida koja se utopila u lokvi nalik na jezero nedaleko Ville, naziva La Peschiera. Potom su posjetili reciklažno poduzeće Terra di tutti, gdje im je djelatnica objasnila važnost recikliranja. Učenici su taj dan, osim što su radili na eTwinning projektima, dobili priliku na konkretnim primjerima razvijati kritičko promišljanje, suradnju s drugim učenicima i kolegama te na konkretnom primjeru osvijestiti važnost kreativnosti.


Treći dan posjetili su Muzej karnevala u Viareggiu. Voditeljica je objasnila nastanak poznatog karnevala i kako se on s vremenom razvijao. Učenici su uočavali sličnosti s našom kulturom i poznatim obližnjim riječkim karnevalom. Jedna je učenica vidjela poveznicu sa maškarama u Cerovlju. Također, vidjeli su i skulpturu u 3D obliku - dobitnika karnevala 2023. i 2024. godine. Voditeljica je objasnila nastanak skulpture i kako se papir i gips koriste u oblikovanju, a posljednja faza je bojanje skulpture i povezivanje užadima. Karneval u Viareggiu je tradicionalni događaj i traje nekoliko dana. Voditeljica im je ispričala kako sudionici pokazuju svoju kreativnost koju su mjesecima oblikovali i razvijali i na kraju pretočili u masku. Uslijedila je radionica izrade skulpture iz kalupa. Svaki je učenik dobio kalup i zadatak da napravi gotov oblik od novinskog papira. U kalup je bilo potrebno staviti četiri sloja namazanog novinskog papira. Papir je bio mazan smjesom brašna i kuhane vode, od čega je napravljeno ljepilo. Na kraju su učenici, slaganjem papira u kalupe, dobili gotove "maske" u obliku mjeseca i srca. Kroz ovu su aktivnost dobili priliku praktično upoznati kako umjetnici svoju kreativnost izražavaju i kako građani Viareggia njeguju svoju kulturu godinama. Svake godine karneval posjeti preko 600 000 ljudi. Karneval i izrada maski dio je njihove kulture i kulturna je baština ovoga kraja. Nakon radionice, otišli su do poznate šetnice grada Viareggia. Posjetili su Pisu, gdje su imali priliku vidjeti poznati kosi toranj i trg Cavalieri. 


Četvrtog dana učenici su se podijelili u dvije mješovite grupe (grci, talijani, hrvati) i u dvije učionice. Najprije je jedna grupa odslušala dvije legende. Prva je bila o poznatoj legendi Vražjeg mosta. Jednom je živio talijanski građevinar koji je zamolio vraga za pomoć kako bi završio most iznad rijeke Serchio, no zauzvrat je morao oduzeti prvu dušu koja prođe tim mostom. Slušajući svećenikov savjet, poslao je psa preko mosta na što se vrag razljutio i od ljutnje bacio psa u rijeku. Druga je legenda o Lucidi Mansi koja je bila opsjednuta mladošću i željom da ostane mlada. Primijetivši boru na licu, pitala je vraga za pomoć. Vrag joj je predložio 30 godina ljepote i mladosti, ali da će joj zauzvrat uzeti dušu. Nakon 30 godina, Lucida je pokušala pobjeći, ali ju je vrag uhvatio i bacio u lokvu u botaničkom vrtu. Istovremeno, druga je grupa učenika imala predavanje o Lucci, tradiciji, povijesti, običajima i kulturi. Učenici su imali priliku osvijestiti zajedničku vrijednost povijesti (Romani) i mediteranske kulture te da moraju cijeniti svoju zemlju i europske vrijednosti. Grupe su se zamijenile kako bi svi učenici sudjelovali na obje radionice. Uslijedila je zajednička radionica kojom su se učenici nastojali još više povezati surađujući zajedno i komunicirajući na talijanskom i engleskom jeziku. Nakon toga su učenici razgovarali o povijesti i kulturi kroz igru (npr. dobili su nekoliko poznatih znamenitosti i morali su ih prikazati pantomimom). Nakon radionica, otišli su do obližnjeg gradića Borgo a Mozzano, gdje su vidjeli most koji se spominje u legendi Ponte Diavolo (Vražji most). Prošetali su gradićem i osjetili duh prošlosti i kulture. U poslijepodnevnim satima su se okupili u školi te je ravnateljica održala govor i podijelila certifikate, a završno je uslijedilo zajedničko fotografiranje i druženje.


Posljednjeg su dana učiteljice organizirale posjet Firenci kako bi učenici još više upoznali poznate talijanske kulturne znamenitosti. Posjetili su katedralu Santa Maria del Fiore, Galleriu Uffizi, Ponte Vecchio, Palaču Pitti, gradsku tržnicu i grobnicu Medici.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Lea Ferlin   datum: 15. 11. 2024.

      


Dabrica u školi

Naša škola sudjeluje u Dabar natjecanju 2023.





preskoči na navigaciju