2022-05-27 14:27:00 Mobilnosti učitelja (svibanj 2022.) - Italija Outdoor education: a new way of teaching and learning, Bologna (Italija), od 15. svibnja do 21. svibnja 2022., Marijana Kosturik (učiteljica matematike i informatike) Outdoor education: a new way of teaching and learning Vrijeme i mjesto održavanja tečaja: Bologna (Italija), od 15. do 21. svibnja 2022. Opis tečaja i ishodi: Izvanučionička nastava je sve više zastupljena u Europi. Pojavio se trend integracije izvanučioničkih aktivnosti u fomalnu nastavu i uvođenja vanjskih aktivnosti unutar učionice. Ne samo da obrazovanje na otvorenom pomaže učenicima da se usklade sa svojom okolinom i steknu uvažavanje prirodnog svijeta, ono također igra važnu ulogu u prenošenju onoga što nauče u učionici u stvarni život kroz primjenu i promatranje i uvelike doprinosi njihovom osobnom i društvenom razvoju. Ovaj tečaj je osmišljen kako bi učiteljima i drugom obrazovnom osoblju pružio osnovne vještine i alate za vođenje niza grupnih vježbi i izazova, igara rješavanja problema, iskustvenih aktivnosti u prirodi, na školskim mjestima, u lokalnim parkovima, kao i u urbanim sredinama. Ovaj tečaj ima za cilj pružiti polaznicima alate, ideje i najbolje prakse, kao i praktično iskustvo i znanje iz prve ruke o tome kako integrirati obrazovanje na otvorenom u formalno obrazovanje. Opći cilj ovog tečaja je poticati izvrsnost i inovativnost u obrazovanju osposobljavanjem učitelja i obrazovnog osoblja osnovnim znanjima i vještinama za integraciju aktivnosti obrazovanja na otvorenom u svoje obrazovne programe.
Zahvaljujući ovom tečaju polaznici će: - Upoznati ključne elemente i rastuće trendove vezane uz obrazovanje na otvorenom i poučavanje izvan učionice; - Učiti i raspravljati o načelima i kulturnim aspektima obrazovanja u prirodi; - Naučiti kako osmisliti, planirati i pružiti inspirativne obrazovne aktivnosti na otvorenom; - Iskusiti i prakticirati radne metode i pristupe odgoja i obrazovanja za okoliš i na otvorenom; - Upoznati i eksperimentirati s praktičnim aktivnostima i grupnim igrama koje se mogu koristiti i integrirati u pravi tečaj; - Naučiti kako koristiti obrazovanje na otvorenom za osobni, društveni i relacijski razvoj (npr. samopouzdanje, izgradnja tima, vodstvo…); - Razmijeniti najbolje prakse i iskustava o obrazovanju na otvorenom s nastavnicima i obrazovnim osobljem koji dolaze iz cijele Europe; - Komunicirati s pojedincima i organizacijama koje rade na području obrazovanja u Europi kroz svakodnevnu suradnju i aktivnosti izgradnje tima.
Očekivanja prije tečaja: Upoznati nove metode rada kroz aktivnosti izvan učionice, poboljšati svoje vještine i kompetencije za rad na aktivnostima izvan učionice, naučiti kako bolje motivirati učenike za učenje izvan učionice, upoznati nove IKT alate koji mogu pomoći u radu, upoznati učitelje iz drugih obrazovnih sustava i zemalja, upoznati kulturalne specifičnosti i povijesne zanimljivosti Bologne i susjednih gradova, razvijati socijalne i komunikacijske vještine te uspostaviti kontakte na društvenim mrežama s drugim polaznicima tečaja.
Evaluacija tečaja: Sudjelovanjem na tečaju učiteljica matematike i informatike je uspostavila kontakte s učiteljima drugih zemalja i na taj način omogućila potencijalnu suradnju s istima u budućnosti. Tečaj je pružio nova znanja i kompetencije vezane za Outdoor Education te motivaciju učenika za učenjem izvan učionice. Na tečaju se također raspravljalo o razlikama i sličnostima između rada ivan učionice s učenicima mlađa i starije dobi te zahtjevima kurikuluma u različitim državama Europe. Na tečaju smo također upoznali i isprobali kreativan IKT alat Actionbound koji se može koristiti u učenju izvan učionice te je prikladan za razne nastavne sadržaje (npr. povijest, geografija, matematika, hrvatski jezik, informatika, engleski jezik, priroda,…). Kroz tečaj smo se dotakli i prostornih i administrativnih problema na koje učitelji nailaze prilikom planiranja učenja izvan učionice. Osim novih znanja i vještina vezanih za provođenje nastave izvan učionice, te uporabe novih IKT alata, putovanje u Bolognu utjecalo je na razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, posebice komunikacije na engleskom jeziku. Upoznavanje kulturalnih i povijesnih zanimljivosti Bologne, posjet Firenzi i Raveni te razgovor s lokalnim stanovnicima i učiteljima drugih zemalja omogućio je vlastiti osobni razvoj i povećao kulturološku svijest. Voditeljica tečaja je bila vrlo angažirana i trudila se da nam na najbolji način približi učenje izvan učionice. Tečaj je bio zanimljiv i praktičan te je doprinio razvoju novih ideja i sklapanju novih (profesionalnih) prijateljstava. Jedna od najvećih vrijednosti ovakvih mobilnosti je razmjena informacija, primjera dobre prakse i ideja učitelja iz raznih dijelova Europe, te mogućnost uspoređivanja našeg školskog sustava s ostalima. |
Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin |