2022-06-02 10:00:00

Posjet učenika iz Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile Pazin

 Dana 31. svibnja 2022. posjetili su nas učenici i učenici GSŠJD Pazin, imenom i prezimenom:

Ani Londero – svestrana i decentna djevojka, novinarka, blogerica i volonterka u udrugama koje promiču interese mladih i humane vrijednosti, s iskustvom u  Erazmus+ mobilnosti u Njemačkoj,

Martin Tomišić – glazbenik, voditelj, zabavljač, organizator i učenik sa iskustvom Erazmus+ mobilnosti u Njemačkoj, te komunikacijskim vještinama sa štihom stvaranja zabavnog i ugodnog ozračja uz pomnu promišljenost i osjećaj za publiku

Bruno Brščić – učenik s evidentnom darovitošću i visokom motiviranošću u prirodoslovnom i logičko-matematičkom, a rekli bismo i pedagoškom području, o čemu svjedoče sudjelovanja na čak 4 državna natjecanja,

Ana Švić - svestrana, vedra i odgovorna učenica, predsjednica Vijeća učenika, svekoliko angažirana i uza svu razinu „uvaljenosti“ u gotovo sve postojeće aktivnosti u školi, uspješna u školi na najvišim razinama,

Mihael Slivar – učenik balansirane i snažne osobnosti, koja doprinosi grupama kojima pripada, a posebno u sportskom smislu. Mihael je član NK „Rudar“ iz Labina, a kroz školski sport sudjelovao je na državnoj razini natjecanja u odbojci.

  Svi su navedeni učenici iz gimnazijskih usmjerenja. Posjetili su nas u mladolikoj pratnji pedagoginje Ive Luk, psihologinja Tine Gregorović Hlušička  i Ivane Božić.

Goste smo uveli u prostor školske knjižnice pred ozbiljnu publiku naših sedmaša i osmaša, stručnih suradnica i ravnateljice kako bismo ih upoznali kao originalne, zanimljive i ugodne osobnosti, te uspješne i u dobrom smjeru angažirane mlade ljude, čiji se talenti već sada očituju, i koji su zapravo odlični modeli identifikacije mlađim učenicima.

Saznali smo mnogo od njih. Slušajući i promatrajući ih svjedočili smo ljepoti, jednostavnosti, svestranosti, ugodnosti, uključenosti, iskustvenoj mudrosti, samopouzdanju i pristupačnosti naših gostiju.

A, evo što smo sve naučili. Ovakvom lijepom statusu učenika prethodila je, kod nekih, rana svestranost i prva uključivanja u izvannastavne aktivnosti: recitiranja, dramske skupine, projekte, vođenje priredbi, glazbene škole i sportske klubove. Kroz te aktivnosti počelo je stasanje nekih od naših gostiju, njihov rast u prezentacijskim i komunikacijskim vještinama te samopouzdanju. U srednjoj školi se ta dinamika vrlo brzo nastavila, budući da su nastavnici brzo prepoznali da su oni učenici koji su spremni dati više od tek uspješnog. Kao djelatnici škole razmišljali smo o važnosti učitelja koji prepoznaju mlade učenike i uključuju ih i usput oblikuju u svojim izvannastavnim i drugim aktivnostima.

Osvrćući se pred nama retrospektivno uvidjeli su da su naši gosti putem svojih brojnih sudjelovanja u projektima i aktivnostima zaista puno naučili, mnogo stekli, i da su danas drugačiji ljudi, odvažniji, hrabriji sa puno više prijatelja nego bi ih imali da se nisu otisnuli u sve te prilike i angažmane. Naučili smo od njih, da u ovakve sadržaje investirano vrijeme, zapravo motivira njih same da odgovorno i pomno koriste preostalo vrijeme za prioritetne školske obaveze – klasično učenje i pripremanje za provjere znanja.

Naučili smo i da je iskustveno učenje nevjerojatno dragocjeno, pa tako i učenje preko Erazmus+ projekata i mobilnosti u drugim državama, koje učenicima omogućuje susretanje sa multikulturalnošću i uvježbavanje engleskog jezika.

Saznali smo da je volontiranje, iako kao riječ gotovo izlizanog značenja, zapravo zabavno i obogaćujuće iskustvo.

Naučili smo i da je za sportska postignuća, te za upravljanje unutrašnjom dinamikom ekipe kod ekipnih sportova, nevjerojatno bitna uravnotežena narav, snažna, koja se neće poljuljati neuspjehom, kritikama, nepravednim suđenjima, unutarnjim pritiscima ili zastrašivanjem protivničkom reputacijom. Stabilna ličnost pojedinaca među igračima pomaže stabilizaciji čitavog tima pred različitim pritiscima, a ti se procesi ne vide sa tribina. Naučili smo da je u sportu važno naučiti nositi se sa frustracijama, neuspjesima, ali i da je sport izvor lijepog osjećaja pripadnosti grupi i nošenosti potporom navijača, koji „mogu puno doprinijeti igračima na terenu i podignuti elan, a zapravo malo mogu oduzeti igri“. Naučili smo da je osobna jakost potrebna i za postavljanje granica, za iskazivanje neslaganja sa suradnicima, te da je sposobnost dobre organizacije i određena strukturiranost ključna za uspjeh u mnogočemu, pa i u nečemu što se čini zabavnim i tečnim, poput tečne izvedbe dinamičnog maturalnog programa i voditeljske uloge. Naučili smo i da se od ovakvih kvalitetnih mladih osoba može učiti te da su oni bitan izvor informacija za stvaranje razvojnih politika usmjerenih djeci i mladima, npr. važni su kao oni „s terena“ na sjednicama npr. Savjeta mladih u Gradu Pazinu ili u Povjerenstvu za kvalitetu u GSŠJD Pazin, pa i u svakoj gradskoj i školskoj priči.

Napajali smo se slušajući šaljivog i pristupačnog Bruna Brščića, mladića koji se na državnim razinama natjecanja kreće kao u dnevnom boravku, i koji banalizira Činjenicu! da je na državnom natjecanju iz matematike zapravo riješio 100% točno sve zadatke i zauzeo 1. mjesto u B kategoriji. Bilo je zanimljivo od njega čuti kako pristupa rješavanju zaguljenih zadataka, kako se osjeća kada i sam zapne kod nekog izazova, te što mu je bilo bitno kada se (a čuli smo da je bio vrlo vrlo uspješan i intuitivan i taktičan) iskušao u ulozi predavača matematike u svojoj školi. Također, pomogao nam je razumjeti provokativnost logičkih pitalica i logičkog zaključivanja. Još nam odzvanja njegova tvrdnja da su i najteži matematički zadaci zapravo jednostavni, samo treba shvatiti ključni trik ili detalj. Vrlo zanimljivo!

***

Dragi talentirani gosti iz GSŠJD Pazin, još i sada, dok dovršavam ovaj članak svjesna sam nečeg jako lijepog i vrijednog što ste svojim dolaskom k nama donijeli. I, svjesna sam, da se taj osjećaj ponosa i zadovoljstva koje sada osjećam dok pišem ove retke, zapravo ne odnosi samo na ovo što već sada vi jeste i što očitujete,  nego me taj osjećaj poziva da naslutim ono što ćete vi u godinama i desetljećima koje slijede – tek dati. Jer, mi/vi nismo/niste samo ono što jesmo/jeste, već i ono što ćemo/ćete pristati pristati dati u vremenu koje nam je dano.

Dragi mladi, nevjerojatni ste. Predivni već sada i neslućeni potencijal. Prihvatite to. Hvala vam. Ove riječi iako pisane nakon odlaska pazinske grupe upućujem svim našim mladim dragim gostima. Hvala.

Fotogalerija.

                                                                       Dubravka Ujčić Lukšić, prof.

 


Osnovna škola Vladimira Nazora Potpićan