2021-05-31 13:01:45 OSVRT NA 4. ČITATELJSKI IZAZOV - MUDRO ČITAMO MEDIJSKE SADRŽAJE Kako bismo podržali učenike nižih razreda da se bolje nose s izazovima koje donose suvremeni mediji, pripremili smo edukativne radionice za razvoj medijske pismenosti i poticanje razgovora i unaprjeđivanje znanja o utjecaju medija na mentalno zdravlje i emocije djece, kao i o dezinformacijama s kojima se susreću. Dio učenika viših razreda ispunio je upitnik o medijima i medijskim sadržajima. Prva radionica s nazivom Put oko svijeta preko novinskih naslovnica bila je namijenjena učenicima 1. i 2. razreda u kojoj su se upoznali s novinama kao posebnim oblikom tiskanih medija koji sadržavaju informacije. Proučavali su naslovnice (prve stranice) novina diljem svijeta, od Japana i Kine preko Amerike do Španjolske, Engleske i Hrvatske i uočavali njihova zajednička obilježja. U jednoj aktivnosti slagali su naslove novinskih tekstova. Bila im je predstavljena i jedna neobična vijest za koju su brzo uočili da je lažna. Odgledali smo i edukativni videomaterijal o medijima te zajednički zaključili da je važno mudro čitati medijske sadržaje. Kao stvaralački i kreativni zadatak trebali su izraditi naslovnicu svojih novina i napisati vijest – istinitu ili lažnu! Druga radionica s nazivom Moć reklame u svijetu medija bila je namijenjena učenicima 3. i 4. razreda. U sklopu radionice učenici su upoznati s pojmom, vrstama i namjenom medija s posebnim naglaskom na reklame, kao globalnog fenomena koji zapravo predstavlja sliku izmišljenog svijeta s ciljem prodaje i zarade. Kroz igru asocijacija, prepoznavanja loga različitih brendova te analizom reklama naučili smo koliki zapravo utjecaj imaju reklame na djecu te na prodaju određenog proizvoda.
Donosimo i GRAFIČKI PRIKAZ REZULTATA UPITNIKA ZA UČENIKE OD 5. DO 8. RAZREDA te ANALIZU UPITNIKA U vrijeme lažnih vijesti, youtubera i influencera Josipa Sudarević i Zrinka jurić
|
Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci |