2020-01-22 12:44:33

Trideseta obljetnica Produženog stručnog postupka u Osnovnoj školi Vjenceslava Novaka u Zagrebu

Ove godine, točnije 27.travnja 2017. navršilo se 30 godina od početka rada s prvom skupinom učenika OŠ Vjenceslava Novaka uključenih u socio-pedagoški tretman učenika s očitovanim poteškoćama u ponašanju i u savladavanju nastavnih sadržaja.

Do sada je u OŠ Vjenceslava Novaka tim postupkom bilo obuhvaćeno oko 450 učenika. Njegova provedba pokazala se kao vrlo dobra i uspješna.

 

Tako se u populaciji njegovih polaznika zaista bitno smanjilo asocijalno ponašanje, posebno:


1. broj učenika nepolaznika nastave
2. broj negativno ocijenjenih učenika na kraju nastavne godine
3. broj učenika koji su morali ponavljati razrede ( u posljednih 10 godina 5 učenika)
4. broj neopravdanih izostanaka s nastave
5. broj slučajeva fizičkog (učeničke tučnjave) i vršnjačkog nasilja (bulling)
6. broj izrečenih pedagoških mjera
7. broj slučajeva oštećivanja i uništavanja školske imovine
8. broj prisvajanja stvari(sitne krađe) u vlasništvu drugih učenika, dok su takve pojave u odnosu
na školsku imovinu stvar prošlosti
9. sa zidova škole nestali su učenički grafiti neprimjernog sadržaja

 

Zahvaljujući opisanim rezultatima, PSP postao je izrazito popularan među učenicima (ne samo polaznicima PSP-a) , njihovim roditeljima, učiteljima razredne i predmetne nastave. Baš se zato način uključivanja učenika u taj program odvijao,a i sada se odvija bez nekih teškoća ili otpora.

Incijativa za uključenje u PSP u OŠ Vjenceslava Novaka potječe od učitelja, razrednika, stručnih suradnika, ravnatelja škole, često od roditelja ,ali i od samih učenika. Naime, učenici taj program ne doživljaju kao nešto stigmatizirajuće već kao pomoć i podršku u učenju i izvršavanju školskih obaveza.

PSP je već poslije nekoliko godina svoje primjene postao zaštitni znak ( „brend“) OŠ Vjenceslava Novaka i uzor za druge osnovne škole u Zagrebu i oko njega. Bivši polaznici PSP-a ponekad navrate u OŠ Vjenceslava Novaka i iz razgovora s njima može se zaključiti da im je taj tretman u školi ostao u lijepoj uspomeni; većina njih izjavila je da su baš zahvaljujući njemu uspješno nastavili školovanje i ostvarili svoje životne ciljeve.

U ovoj obljetnici prisjetit ćemo se onih koji su osmislili i omogućili provedbu toga programa,a to su g. Zvonimir Franjić, tadašnji ravnatelj Centra za odgoj djece i mladeži Zagreb, Dragutin Keserica, tadašnji socijalni radnik u Centru za socijalnu skrb Dubrava, Ljiljana Savić, tadašnja i sadašnja stručna suradnica pedagoginja u Osnovnoj školi Vjenceslava Novaka i Ivan Meglajac kao odgajatelj prve skupine polaznika PSP-a u istoj školi.

Uspješnost PSP-a, kroz 30-godišnji rad u našoj školi ,može se zahvaliti i predanom radu ostalih odgajatelja koji su dali svoj doprinos u radu PB-a.


PSP je započeo kao eksperimentalni preventivni program u OŠ Vjenceslava Novaka ,ali je već nakon nekoliko mjeseci ( zahvaljujući dobrim rezultatima ) nastavio primjenu u našoj školi, a širio se i dalje u školama grada Zagreba te sada obuhvaća oko 20 osnovnih škola.

 

                               Ljiljana Savić, pedagoginja OŠ Vjenceslava Novaka


Osnovna škola Vjenceslava Novaka Zagreb