2022-03-08 09:55:14

Recenzija serije o kojoj se ne prestaje pričati

 

Squid game – igra za život

Bez obzira na nasilje serija nas uči kako novac uništava živote

 

Stotine ljudi iz različitih dijelova Južne Koreje, praćeni dugovima, siromaštvom i okrutnošću života, nakon misteriozne pozivnice nađu se na istome mjestu - igrajući igre koje ih vraćaju u djetinjstvo, bore se za bolji život, nesvjesni posljedica koje slijede nakon igara.

Squid Game je južnokorejska televizijska survival drama koju je kreirao Hwang Dong-Hyuk za Netflix. Prvi put je prikazana 17. rujna 2021. Naslov potječe od istoimene korejske dječje igre. Hwang je tu ideju smislio na temelju vlastite ekonomske borbe i društvene nejednakosti kao posljedice kapitalizma u Južnoj Koreji. Iako je seriju napisao 2009. godine, nije mogao pronaći produkciju koja bi financirala njegovu ideju. 2019. godine Netflix se zainteresirao za njegov rad kao dio njihove želje da prošire svoju stranu programsku ponudu.

Glavnu ulogu igraju Lee Jung-Jae, Park Hae-Soo i Wi Ha-Joon. HoYeon Jung je južnokorejski model, no svoju glumačku karijeru započinje upravo u seriji Squid game u ulozi igračice Kang Saek-Byeok (broj 067).

Serija je u nekoliko mjeseci preuzela svjetske medije i doživjela nevjerojatni uspjeh. Koliki utjecaj serija ima u različitim aspektima života, pokazuje kako je na modnom tržištu prodaja bijelih slip-on tenisica marke Vans porasla 7 800 %. Na policama modnih trgovina našle su se zelene trenirke kakve nose likovi serije, a glazba iz serije još uvijek se vrti u eteru radio stanica.

Pitamo se što je ovu seriju učinilo tako poznatom i je li vrijedna gledanja. Odgovor na to pitanje je da. Bez obzira na nasilje i tragediju, priča priču o tome kako novac uništava živote. Igrajući dječje igre igrači se zapravo bore za svoj život i glavnu nagradu dok ih s visine gledaju VIP osobe što dovoljno govori o pomaknutom doživljaju zabave modernog društva. Serija s razlogom ima oznaku 16+. Stručnjaci objašnjavaju da gledanje Squid game-a može jako utjecati na psihički razvoj i zdravlje te naštetiti emocionalnom i društvenom razvoju djece. Moguće je da se djeca pod utjecajem serije počnu drugačije ponašati nego što ih uče u školama. Mogu razviti anksioznost ili pokazati agresivno ponašanje, kao i razviti toleranciju na nasilno ponašanje koje je prikazano kao dio igre.

Serija može imati loš utjecaj na mlađu populaciju i zbog toga se ne preporučuje mlađima od 16 godina. Potrebna je određena razina socio-emocionalne zrelosti kako bi se razlikovala igra, tj. virtualno od prave stvarnosti. Iza same igre ova serija progovara o siromaštvu, nejednakosti i načinima kako novac može okrenuti ljude jedne protiv drugih.

 

Margita Sokol, 7.c

 

 


Osnovna škola Vjenceslava Novaka Zagreb