2023-04-03 14:19:40 Dan svjesnosti o autizmu Dan svjesnosti o autizmu obilježava se diljem svijeta 2. travnja. I ove godine se u Hrvatskoj obilježio ovaj dan nizom manifestacija kako bi senzibilizirali javnost i informirali o izazovima s kojima se susreću osobe s poremećajem autizma. Prema Američko psihijatrijskom društvu ,1994.godine, definicija autizma je: Autistični poremećaj je cjeloživotna razvojna nesposobnost koja ometa osobe u razumijevanju onoga što vide, čuju ili osjećaju. Autizam uvjetuje problem osobe u: komunikaciji, ponašanju i društvenim odnosima. Autizam je razvojno-pervazivni poremećaj koji karakteriziraju: a) oštećenja u komunikaciji i socijalnoj interakciji b) ograničeni, repetitivni i stereotipni modeli ponašanja, interesa i aktivnosti Opće karakteristike osoba s autizmom 1. Vizualni stil učenja nasuprot auditivnom stilu 2. Uzak spektar interesa 3. Otpor prema minimalnim promjenama u rutini 4. Mehaničko pamćenje 5. Problemi u združenoj pažnji 6. Usmjereni na detalje, ne vide smisao cjeline 7. Problemi planiranja i organizacije rada 8. Anksioznost Savjeti koristiti vizualne poticaje za: dnevni raspored, tjedni raspored, liste aktivnost, socijalne situacije (PECS-sustav) pojednostavniti verbalne upute, paziti na visinu glasa jer su auditivno osjetljivi davati uputu po uputu, pisati upute jasno izraziti svoja očekivanja, ne samo izgovoriti “ne” podučiti dijete o različitim izrazima lica koja odražavaju emocije stvoriti prilike za razgovor o osjećajima osoba ili likova u priči dati učeniku neku dužnost u razredu i nagraditi ga za učinjeno označiti jasan početak i kraj aktivnosti koristeći tajmere (sat) po potrebi, planirati promjene aktivnosti (rad, odmor, nova aktivnost) uz pomoć rasporeda sa slikama ili simbolima kroz igru potaknuti interakciju s vršnjacima, naizmjeničnost i dijeljenje nekog sadržaja ili aktivnosti ograničite izbor aktivnosti ili mogućnost odgovora u nekom zadatku poticati samostalnost postupnim smanjivanjem podrške odrasle osobe ili pomoćnika u nastavi, ako je to moguće ne postavljati pitanja otvorenog tipa, to su najteža pitanja koja su djeci zbunjujuća potpitanja usmena i pismena su im dobar oslonac za odgovore za slijed aktivnosti potrebna su im jasna struktura, red i pravilaIzvori: Pripremila: Diana Burazin, prof. logop.
|
Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin |