2023-05-15 16:52:28 GeoNight - Geografska pauza za kavu i čaj / Geographical Coffee Break & Tea Party
Ove smo godine prvi put obilježili Geonight, Međunarodnu noć geografije. Riječ je o međunarodnoj manifestaciji koja podrazumijeva istovremenu organizaciju različitih događaja širom svijeta s ciljem promicanja geografskih koncepcija, istraživanja te geografije općenito. Budući da je engleski globalni jezik, a geografija (kao prirodna i društvena znanost) daleko nadilazi proučavanje mjesta, postoji snažna korelacija između ova dva nastavna predmeta. Stoga su naši učenici sudjelovali u izradi i prezentaciji ovog projekta i na engleskom jeziku. GEOGRAFIJA Na dodatnoj nastavi Geografije, učenici su istraživali sve o porijeklu čaja i kave te na zabavan način svoja saznanja prikazali pomoću PowerPoint prezentacije. Istražili su koliko se godišnje u svijetu proizvede kave i čaja te koji su najveći proizvođači ovih popularnih napitaka. Prilikom izlaganja, na geografskoj karti su naizmjenično pokazali najveće proizvođače i objasnili zašto je najveća proizvodnja moguća upravo u tim državama. U svom su istraživanju otkrili da su Skandinavci najveći kavoljupci na svijetu. Glavni ciljevi aktivnosti su promocija Geografije i njezine važnosti u svakodnevnom životu te poticanje učenika na primjenu stečenih znanja kroz nastavu Engleskog jezika i Geografije u specifičnim situacijama čime se poboljšavaju vještine cjeloživotnog učenja. Ujedno se ističe važnost timskog rada i aktivnog sudjelovanja učenika škole u stvaranju ugodnije atmosfere za učenje, druženje i kreativno stvaranje. Učenici koji su sudjelovali u izradi i izlaganju PowerPoint prezentacije, te izradi plakata za GeoNight su učenici Noa Gogić, Roko Matić i Arien Vuković (6.a). Ostali učenici koji su sudjelovali u izlaganju i istraživanju su Marko Radnić i Marco Vugrin (6.b), Mijo Burov, Luka Buzov Matuzović, Iva Gujić, Gita Kovačević i Damjan Popić (7.d).
IN ENGLISH, PLEASE! U okviru dodatne nastave Engleskog jezika, učenici su učili o povijesnom, kulturološkom i geografskom porijeklu čaja, uz njegovu socijalnu vrijednost i utjecaj na društvo što je kasnije učenik Karlo Ergović (8.c) i prezentirao u vidu PowerPoint prezentacije. Zatim su istraživali pojam čaja(nke) kao društvene konvencije u britanskom društvu te o posebnom načinu i vremenu ispijanja u usporedbi s Hrvatskom. Učenik Bepo Parać (8.c) svojim je plakatom slikovito prezentirao razlike u običajima dviju zemalja. Istaknuo je kako se u Engleskoj čaj pije s mlijekom i medom, a vrijeme za čaj nije samo u 17h poslijepodne, već- uvijek! Daljnjom kontrastivnom analizom, utvrđeno je da Hrvati u stanci ipak preferiraju kavu. Stoga je učenica Lana Strunje (8.c) pojasnila pojam stanke za kavu kao hrvatske društvene norme te svojim plakatom ilustrirala i informirala ostale o brojnim vrstama kave. Navela je i često korištene idiome u engleskom jeziku koji se odnose na riječi čaj i kava te objasnila njihovo značenje u svakodnevnom govoru. Jedan od ciljeva ove aktivnosti bio je približiti učenicima kulturu i društvene norme zemlje engleskog govornog područja (UK) kroz jezik koji uče u školi kao 1. strani jezik te ih usporediti s vlastitim što rezultira razvojem međukulturne komunikacijske kompetencije te prihvaćanja i uvažavanja različitosti. Osim razvoja vještine komunikacije na stranom jeziku u okviru javnog nastupa, učenici su svojim radovima zapravo pokazali primjer dobre prakse te svoje vršnjake potaknuli na učenje s razumijevanjem odnosno logičko povezivanje usvojenih sadržaja iz više nastavnih predmeta, u ovom slučaju Geografije i Engleskog jezika. Ovim projektom također je istaknuta važnost poznavanja engleskog jezika kao određene jezične putovnice za put oko svijeta. Na kraju manifestacije, učenici su pripremili kavu i (engleski) čaj te ih propisno poslužili sudionicima događaja. Degustacijom, svi su mogli uživati u plodovima svog rada - doslovno! GeoNight završio je kvizom, a najuspješniji su nagrađeni kolačima.
Life is like a cup of tea… It's all in how you make it!
|
Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin |