2013-05-17 13:19:13 KUHAJMO I JEDIMO ZDRAVO! Projekt Kuhajmo i jedimo zdravo održan je u Osnovnoj školi Vladimira Vidrića Kutina 16. svibnja 2013. godine. U 11.30 sati okupila su se djeca iz vrtića Neven te učenici sedmih i osmih razreda Osnovne škole Vladimira Vidrića, Mate Lovraka i Zvonimira Franka (iz svake ustanove po šest učenika). Projekt su pripremile Helena Štimac, dipl. ing., učiteljica kemije, Andrijana Badanjak, zdravstvena voditeljica Dječjeg vrtića Kutina i dr. Branka Pirija, liječnica pedijatar i voditeljica savjetovališta za mlade.
Dr. Branka Pirija govorila je o usvajanju zdravog životnog stila koji se temelji na pravilnoj prehrani (tri glavna obroka i dva međuobroka dnevno, obvezan doručak), ali i tjelovježbi. Dobrobit zdravog načina života u djetinjstvu i mladosti sezat će u odraslu dob i pomoći u očuvanju kvalitete života i spriječavanju nastanka danas najučestalijih kroničnih bolesti krvožilnog sustava i šećerne bolesti tipa 2. Zbog prekomjernog unosa energije, odnosno masnoća i šećera, javlja se pretilost, a rizičnim za zdravlje smatra se i konzumiranje alkohola, pušenje te sjedilački način života. Valja paziti na unos soli, ali i aditiva u hrani kod proizvoda kao što su juhe iz vrećice, kruh i peciva, gotova jela i slatkiši. Kod pripremanja hrane treba prepoznati i izbjeći kritične higijenske točke. Istaknuta je i važnost objeda kao socijalnog događaja za obitelj i društvo. Nakon dobivenih malih kuharica s receptima, svi prisutni preselili su se u školsku kuhinju u kojoj su organizirane radionice o vještinama pripremanja zdrave hrane. Učenici i djeca bili su podijeljeni u pet skupina. Svaka je skupina po zadanom receptu trebala prirediti planirani obrok od zdravih, raznolikih namirnica. Kad su svi navukli kapice, rukavice i stavili pregače, kuhanje je moglo započeti. Timski rad, vrijedne ruke i savjeti voditeljica rezultirali su ukusnim jelima i slasticama te su ih prisutni i degustirali. Tekst i fotografije: Jelena Bartulović, prof. hrvatskoga jezika
|
Osnovna škola Vladimira Vidrića Kutina |