2024-05-24 21:09:00 (Ne)sigurnost djece u vritualnom svijetu U sklopu školskog programa „Hrabri čuvari na djelu“ provedene su tijekom nastavne godine razne preventivne aktivnosti. Učenici Hrabri čuvari održali su učenicima petih razreda dvosatnu radionicu o sigurnosti na internetu i elektroničkom nasilju, u sklopu koje su prikazani i preventivni filmovi koje su snimali učenici prve generacije Hrabrih čuvara. Kroz rasprave na sastancima o potrebnom preventivnom djelovanju i na koji bi način mogli ove godine dodatno djelovati, učenici Hrabri čuvari su donijeli odluku o provođenju istraživanja kojim će ispitati ponašanje i navike učenika škole u virtualnom svijetu. Više pod opširnije. Uz mentorstvo stručnih suradnica socijalne pedagoginje Anamarije Herceg i pedagoginje Marine Dinjar osmislili su pitanja te izradili anketne online upitnike. Tijekom veljače učenici Hrabri čuvari provodili su anketni upitnik s učenicima razredne nastave, a tijekom svibnja ispunjavali su ga učenici predmetne nastave. Rezultati istraživanja pokazali su mnoge zabrinjavajuće podatke, s obzirom na sveprisutne opasnosti u virtualnom svijetu i utjecaju ekrana na dječji razvoj općenito. Kako bi upoznale roditelje s rezultatima istraživanja, ali i opasnostima i posljedicama do kojih može doći te preporukama što bismo trebali poduzeti u cilju zdravlja i sigurnosti naših učenika - njihove djece, stručne suradnice socijalna pedagoginja Anamarija Herceg i pedagoginja Marina Dinjar održale su 16. svibnja 2024. g. predavanje za roditelje učenika 1. – 4. razreda te 23. svibnja 2024. g. za roditelje učenika 8. razreda na temu „(Ne)sigurnost djece u virtualnom svijetu“. Za roditelje djece obveznika za upis u prvi razred šk. god. 2024./2025. održale su 15. veljače 2024. g. u sklopu roditeljskog sastanka predavanje o utjecaju ekrana na dječji razvoj. Neki od rezultata ankete: 1. - 4. razred Prepoznavanje simbola društvenih mreža: 60-100 % učenika (Youtube je prepoznalo 100 % učenika), 90,5 % učenika ima svoj mobitel, 73 % ima tablet ili računalo, a 54 % i igraću konzolu, 41,9 % učenika koristi navede uređaje kada god to želi, 50 % učenika ima profil / koristi SnapChat, 37,8 % Youtube, 21,6 % TikTok, 8,1 % Instagram, 1,4 % Facebook, 78,4 % učenika navodi da njihovu lozinku za društvene mreže znaju roditelji, kod 32,4 % brat/sestra, a kod 8,1% prijatelji – 8,1 % djece navodi da njihovu lozinku ne zna nitko, 47,3 % učenika spava uz mobitel u istoj prostoriji (pored kreveta), 27% učenika koristi mobilni uređaj ili zaslonik (tablet) kad jede, 97,3 % učenika igra igrice na internetu, a 73 % gleda videe influencera i/ili smiješne videe, 60,8 % njih se dopisuje, a 6,8 % komentira tuđe objave 5,4 % naručuje/kupuje online, 4,1 % objavljuje svoj sadržaj na društvenim mrežama, 10,8 % učenika navodi da je doživjelo neko neugodno ponašanje na internetu.
5. - 8. razred 68 % naših učenika 5. – 8. razreda je svakodnevno izloženo ekranu mobilnog uređaja više od 4 sata dnevno (30,5 % učenika više od 6 sati dnevno, a 11,5 % učenika čak više od 8 sati dnevno), 72,8 % učenika uređaje koristi kada i koliko god to želi, 81,5 % učenika spava uz mobitel u istoj prostoriji (pored kreveta), 31,5 % učenika koristi mobilni uređaj ili zaslonik (tablet) kad jede, 73,9 % učenika igra igrice, a 54,3 % gleda videe influencera i/ili smiješne videe, 87 % njih se dopisuje, 14,1 % objavljuje svoj sadržaj, 10,9 % komentira tuđe objave, 40,2 % naručuje/kupuje online, 53,5 % učenika navodi da lozinku za profile na društvenim mrežama znaju samo oni, 39 % učenika je doživjelo neko neugodno ponašanje na internetu (većina navodi da nisu nakon toga ništa poduzeli!), 26,1 % ih navodi da su se ponašali na internetu kao što se ne bi inače uživo, 30,4 % ih je bacilo nešto, udarilo ili razbilo jer nisu mogli pristupiti internetu, 25 % učenika navodi da se našlo uživo s nekim koga su upoznali na internetu! |
Osnovna škola Zlatar Bistrica |