2022-03-09 16:02:00 Dan sigurnijeg interneta 2022. U utorak, 9. veljače 2022., u našoj smo školi obilježili Dan sigurnijeg interneta. Bio je to projektni dan u kojem su učitelji povezivali teme o ponašanju na internetu s temama iz svojih predmeta. Tako se na satu glazbene kulture učilo o autorskim pravima u glazbi. Na satima prirode i biologije provele su se aktivnosti pod nazivom „I to je Google!“ o sigurnom pretraživanju interneta prilikom istraživanja o zadanim temama iz tih predmeta. Aktivnosti „Poštujmo različitosti“ i „Budi svoj“ provodile su se na satu geografije. Učenici su naučili kako trebamo poštivati različitosti i na internetu te kako stvarati pozitivan vlastiti identitet. Sat likovne kulture protekao je kroz kreativnu radionicu naziva „Komunikacija i životno okruženje“. Na satu matematike učenici su imali prilike uvježbati prikupljanje pouzdanih podataka s interneta u aktivnostima „Pretraživanje i obrada podataka“ te „Pretraživanje, obrada i prikaz podataka“. Posebno želimo pohvaliti učenike 6.c razreda koji su na poticaj svoje razrednice, učiteljice matematike Elvise Sekulić, održali kratka predavanja ostalim razredima na satu povijesti, engleskog jezika, biologije i matematike te proveli ankete i križaljke na teme: „Kopiranje ili krađa na internetu“, „Znaš li na šta pristaješ“, „Kada privatno postaje javno“. Obilježavanju Dana sigurnijeg interneta pridružili su se i učenici razredne nastave koji su uz vodstvo svojih učiteljica provodili brojne zanimljive aktivnosti.
Kao i svake godine, obilježavanje Dana sigurnijeg interneta na satima informatike provodili smo čitav tjedan sa svim razredima. Učenici razredne nastave naučili su sigurnije koristiti Internet kroz aktivnosti „Sigurni s Neticom“ (prvi razred), „Zajedno za bolji Internet“ (drugi razred), „Sigurnost na društvenim mrežama“ (treći razred) i „Tri praščića u digitalnom svijetu“ (četvrti razred). Učenici su izrađivali stripove, plakate pa čak i robote. Učenici petih razreda izrađivali su na satu informatike digitalne plakate u alatu Canva o pravilima ponašanja na internetu. Naučili su i koje podatke smiju, a koje ne smiju dijeliti na internetu. Učenici šestih razreda su pomoću stranice naivci.hr upoznali različite situacije u kojima se mogu naći na internetu i kako u njima postupiti te su pomoću statističkih podataka osvijestili koliko ljudi u Hrvatskoj/svijetu bude prevareno na različite načine. Nakon toga su odigrali Googleovu igru Interland u kojoj djeca i mladi mogu naučiti više o sigurnijem na internetu i digitalnom građanstvu. Po završetku igre učenici su osvojili diplome „Internet genijalaca“. Učenici sedmih razreda zajedno su izradili razredni bilten o društvenim mrežama u kojem će korisnici moći više saznati o pojedinoj društvenoj mreži te kako se njome sigurno koristiti. Učenici osmih razreda sudjelovali su u raznim aktivnostima na teme „Zaštita privatnosti na internetu“, „Fake news“ i „Prekomjerna uporaba tehnologije“.
Ove godine, pedagoginja Tea Velić u petim je razredima, na satu razrednika, provela radionicu na temu Cyberbullyinga. Učenici i učitelji imali su priliku sudjelovati i u igri „Potraga za boljim internetom“ udruge Suradnici u učenju. Kako je sve izgledalo pogledajte u bogatim galerijama fotografija priloženim ispod ovog teksta.
|
Osnovna škola Zorke Sever |