2023-05-18 08:24:37 Aktivnosti učenika u projektu "Škola budućnosti" Srijedom 8. sat u učionici informatike već se neko vrijeme odvija pravi mali „makerspace“. Naime, učenici uključeni u projekt „Škola budućnosti“ tvrtke STEMI, uče i izvode praktične vještine iz područja robotike, programiranja, stvaranja aplikacija te interneta stvari (IoT). O čemu se radi? Ove godine učiteljica informatike Zvijezdana Žigolić Južvak u sklopu izvannastavne aktivnosti „Programiranje“ uključila je zainteresirane učenike u projekt „Škola budućnosti“. Unutar projekta odabrali smo dva programa učenja – „Greentech IoT“ i „Robotika i automatizirani sustavi“. U okviru projekta „Greentech IoT“ tim učenica izvodi niz kontinuiranih zadataka. Krenuli smo sadnjom paprike. Učenice su uz pomoć učiteljice prirode i biologije Tamare Đurđević Filipović ispitale pH zemlje i posadile papriku u posude. Potom je uslijedilo sklapanje pametnih uređaja sa senzorima za mjerenje temperature i vlage zemlje te njihovo programiranje kako bi na tjednoj bazi očitali navedene vrijednosti na računalu, a zatim i samom uređaju. Dobivene podatke učenice redovito bilježe, a kasnije će ih prikazati grafikonom. Cilj je projekta iskoristiti dobivene podatke za stvaranje najpovoljnijih uvjeta sadnje biljaka (u ovom slučaju paprike). Učenice uključene u ovaj dio projekta su Matea Losso (7. c), Ela Klišan (7. c) i Laura Veseljak (8. a). Dio programa „Robotika i automatizirani sustavi“ je multidisciplinaran te uključuje stjecanje vještina iz područja robotike, programiranja, dizajna aplikacija i 3D dizajna. Prvi su se zadaci odnosili na sastavljanje robota – heksapoda i izradu aplikacija za njihovo upravljanje. Učenici su izradili aplikaciju koristeći platformu MIT App Inventor te mobilnu aplikaciju za testiranje MIT AI2 Companion. Nakon toga su samostalno dizajnirali u programu za 3D dizajn OnShape pokrivnu i donju ploču za svoga robota. Završne aktivnosti uključuju programiranje robota koji pleše koreografiju, a koju će osmisliti timovi učenika na zvuk pjesme koju će također učenici sami odabrati. Učenici koji sudjeluju u ovom djelu projekta su: Nika Poletto (7. a), Iva Pavličević (7. a), Vito Del Ponte (7. a), Mia Krčelić (7. c), Marko Peštaj (7. c), Matej Faletar (7. c) i Ivan Medur (7. c). Uz sve navedeno svi polaznici izvannastavne aktivnosti „Programiranje“ sudjeluju u izazovu proširene stvarnosti unutar istoga projekta. Skeniranjem kodova postavljenih unutar škole odgovaraju na pitanja virtualnoga robota i skupljaju bodove. Pitanja su iz područja kritičkoga razmišljanja i procjene informacija na internetu. Učenica Laura Veseljak napisala je članak o tijeku projekta koji je objavljen na stranici srednja.hr, a možete ga pročitati na sljedećoj poveznici: https://www.srednja.hr/srednja-zajednica/paprix-eye-i-detector-su-nove-glavne-face-u-osnovnoj-skoli-zorke-sever/ Mentorica učenika Zvijezdana Žigolić Južvak je za A1 dala intervju o navedenim aktivnostima. Što je rekla možete pročitati na sljedećoj poveznici: https://tinyurl.com/a1intervju 17. lipnja je planirano sudjelovanje učenika na završnoj konferenciji projekta na kojoj će biti proglašeni najuspješniji radovi, ali i gdje će učenici imati priliku vidjeti te isprobati različite inovacije iz svijeta tehnologije. Učenicima želimo puno uspjeha u završnim aktivnostima! |
Osnovna škola Zorke Sever |