2024-04-22 20:02:29 Konferencija CARNET-a “CUC 2024: AI u obrazovanju - novi početak ili početak kraja" CARNET je organizirao konferenciju pod nazivom "CUC 2024: AI u obrazovanju - novi početak ili početak kraja" koja je održana od 16. do 19. travnja 2024. godine. Na konferenciji su se okupili stručnjaci iz različitih područja obrazovanja kako bi raspravljali o utjecaju umjetne inteligencije (AI) na obrazovni sustav. U slikovitom Rovinju, konferencija je pružila platformu za razmjenu iskustava i perspektiva o potrebama učenika i nastavnika u novoj eri AI-a. Interaktivnim izlaganjima, radionicama i fokus-grupama sudionici su istražili kako AI može promijeniti učenje, olakšati rad nastavnika i pružiti osobni pristup svakom učeniku.
Učiteljica matematike Elvisa Sekulić sudjelovala je kao predavačica na radionici pod nazivom “Iskoristite puni potencijal Copilota u obrazovanju" s kolegicom Vjerom Barbir Alavanjom, učiteljicom informatike i matematike iz OŠ Ivana Gundulića u Zagrebu. Radionica je bila usmjerena na osnaživanje učitelja da interaktivnim vježbama usvoje tehnike oblikovanja upita koje će im pomoći u potpunosti iskoristiti mogućnosti koje Copilot nudi. Naglasak je stavljen na unaprjeđenje rada učitelja, olakšavanje izrade nastavnih jedinica, automatizaciju rutinskih zadataka, prilagodbu obrazovnih sadržaja, generiranje zadataka za provjeru znanja te osmišljavanje kreativnih i zanimljivih projekata za učenike. Ova radionica predstavlja korak naprijed u integraciji umjetne inteligencije u obrazovni proces omogućujući učiteljima da postanu inovatori u svojim učionicama. Rasprava BoF (Birds of a Feather) bila je izuzetna prilika za učitelje i stručnjake iz obrazovnoga sektora kako bi produbili razgovore o utjecaju umjetne inteligencije (UI) na obrazovanje. Učiteljice Elvisa Sekulić, Vjera Barbir Alavanja, Milka Fofonjka, Lidija Cvetko i Anita Šimac predstavile su rezultate istraživanja “Učitelji u doba AI: Izazovi, prilike i vještine” koje je obuhvatilo stavove više od 500 učitelja iz Republike Hrvatske o korištenju digitalnih alata temeljenih na UI. Ovi su rezultati poslužili kao temelj za raspravu o izazovima, prilikama i potrebnim vještinama učitelja u eri UI-a. Rasprava je naglasila važnost okupljanja obrazovnih profesionalaca radi razmjene iskustava i dobrih praksi, kao i potrebu za razvijanjem kompetencija koje će učiteljima omogućiti učinkovito uvođenje UI tehnologija u nastavni proces. Također, istaknuta je važnost razumijevanja kako UI mijenja ulogu učitelja te koje su prednosti i izazovi koje takva primjena donosi. Ovaj je događaj bio korak naprijed u pripremi učitelja za budućnost obrazovanja oblikovanu napretkom u umjetnoj inteligenciji. Učiteljica informatike Zvijezdana Žigolić Južvak sudjelovala je na nizu radionica usmjerenih na integraciju naprednih tehnoloških alata u obrazovni proces. Na radionici "Budućnost učenja kroz korištenje AI-a i low code platformi" upoznala se s PowerApps alatom koji omogućuje razvoj aplikacija bez potrebe za dubokim znanjem programiranja. Ova je radionica naglasila važnost pristupačnosti tehnologije učiteljima i učenicima te je pružila praktično znanje koje se može primijeniti u učionici. Nadalje, učiteljica Žigolić Južvak prisustvovala je i radionici "Klikni ovdje za novi školski web!" gdje se ukratko informirala o načinu izrade sadržaja i održavanju školske mrežne stranice koristeći WordPress, popularnu platformu za izradu mrežnih stranica. Posljednja je u nizu radionica bila "Iskoristite puni potencijal Copilota u obrazovanju" čija je jedna od autorica bila naša učiteljica matematike Elvisa Sekulić. Na ovoj je radionici učiteljica Žigolić Južvak proširila svoje znanje o Copilotu i učinkovitijem korištenju ovoga alata u nastavi. Radionica je naglasila kako AI alati mogu obogatiti učenje i poučavanje pružajući prilike za inovativne pristupe u obrazovanju. Učiteljice Zvijezdana Žigolić Južvak i Elvisa Sekulić kao predstavnice Microsoft Showcase škole u Hrvatskoj sudjelovale su na sastanku s Jaye Richards Hill, direktoricom Microsoft Edu za istočnu Europu, Bliski istok i Afriku. Iznijele su svoja mišljenja i izazove u korištenju Microsoftovih alata u obrazovanju, što je pridonijelo važnoj razmjeni ideja o budućnosti obrazovanja i Microsoft tehnologije. Konferencija "CUC 2024" bila je prilika za razradu ključnih sastavnica kao što su etičke implikacije AI-a u obrazovanju, pristupi personaliziranom učenju i potencijal AI-a za demokratizaciju obrazovanja. Raspravljalo se o tome kako AI može pomoći u prepoznavanju i podržavanju individualnih učeničkih potreba, kao i o mogućnostima za unaprjeđenje pedagoških metoda. Sudionici su također razmatrali kako osigurati da AI služi kao alat za poticanje kritičkoga razmišljanja i kreativnosti, a ne samo kao sredstvo za automatizaciju učenja. Uzbuđenje i optimizam bili su prisutni među sudionicima koji su prepoznali AI kao snažan alat koji može obogatiti obrazovni proces. Međutim, bilo je i opreza, s naglaskom na potrebu za razvojem odgovarajućih pedagoških strategija koje će osigurati da AI doprinosi, a ne da ometa učenje. Konferencija je zaključena s pozivom na redovitu suradnju između obrazovnih stručnjaka, tehnoloških inovatora i političkih donositelja odluka kako bi se osiguralo da AI u obrazovanju postane novi početak pun mogućnosti, a ne početak kraja. |
Osnovna škola Zorke Sever |