2021-12-23 09:02:31 „Hour of Code“ Aktivnosti povodom „Sata kodiranja“ održale su se i u našoj školi od 6. do 10. prosinca 2021. godine na satovima informatike pod vodstvom učiteljica Zvijezdane Žigolić Južvak, Ružice Filipović i Anđeline Sokolović. Sat kodiranja (engl. Hour of Code) je globalni projekt koji uvodi učenike u svijet programiranja i pokazuje kako se na zanimljiv način mogu naučiti osnove programiranja. Organizirao ga je Code.org, javna i neprofitna organizacija posvećena širenju informatike i stjecanju prvih programerskih iskustava i time je globalni projekt koji čine desetci milijuna učenika u više od 180 zemalja. Učenici prvih razreda područnih škola Osekovo, Donja i Gornja Gračenica odigrali su igru „Run Marco!“ u kojoj su vizualnim naredbama pomagali Marku da riješi postavljene zadatke i prikupi dragulje. Nakon toga su odigrali i igru „Pomozimo zecu“ koja je slična prethodnoj igri te je na zabavan način uvela učenike u prve korake programiranja. Učenici drugih razreda područnih škola Osekovo, Donja i Gornja Gračenica koristili su program ScratchJr pomoću kojeg su stvarali priče, animaciju i glazbu. Stvarajući svoje projekte u programu ScratchJr razvijali su kreativno i logičko razmišljanje. Učenici trećih i četvrtih razreda područnih škola Osekovo, Donja i Gornja Gračenica stvarali su vlastitu priču u programskom jeziku Scratch. Pisali su programe tako da su postavljali likove na pozornicu i slagali blokove (naredbe) koje likovi trebaju izvršiti. Učenici su pokazali veliku samostalnost u radu i s lakoćom su isprobavali kombinacije blokova.
Učenici od 1. – 4. razreda u područnoj školi Voloder, kao i u matičnoj školi slagali su programske blokove naredbi u igrama: Run Marco, Kodiraj s Anom i Elsom, Dance Party i Klasičini labirnit. Sve igre se igraju po istom principu kako bi se lik pokrenuo i došao do cilja, potrebno je „napisati“ put do zadanog cilja. Završetkom određene razine, učenici bi dobili diplomu. Igre su bile raspoređene prema težini same igre i prema uzrastu. Učenici petih razreda kombinirali su kodiranje s plesom kroz igru „ Dance party“. Svoju kreativnost izrazili su osmišljavanjem vlastite plesne koreografije. Učenici šestih razreda svladali su osnovne koncepte programiranja bez ikakvih riječi ili objašnjenja kroz igru „Silent Teacher“. U ovoj igri šutljivi učitelj postavlja pitanja koja dovode do nagađanja nekih pravila. Na ovaj način učenici su upoznali djelovanje varijabli i njihovu primjenu u Pyhtonu. Učenici sedmih razreda kroz igru „CodeCombat“ programirali su u programskom jeziku Python. Kreirali su prolaz kroz labirint za svog heroja , skupljali blago i izbjegavali neprijatelje. Učenici osmih razreda slagali su programske blokove naredbi i uz pomoć njih rješavali različite labirinte. Završetkom određene razine su dobili diplomu. Učenici su bili oduševljeni edukativnim i zabavnim aktivnostima koje su se održale na Satu kodiranja.
|
Osnovna škola Zorke Sever |