2022-05-13 08:11:08

Dani medijske pismenosti

Od 2. do 6. svibnja su obilježeni 5. Dani medijske pismenosti tijekom nastave informatike. Medijska pismenost je jedna od najvažnijih vještina 21. stoljeća – ključna je za život i rad u digitaliziranom svijetu koji se svakodnevno mijenja zahvaljujući novim tehnološkim izumima te različitim medijskim i komunikacijskim platformama. Razvoj medijske i komunikacijske platforme, kao i tehnološki razvoj, traži istovremeno analitičko i kritičko razumijevanje mnogobrojnih informacija.
Učenici od 1. do 4. razreda te učenici osmih razreda su sudjelovali u  različitim radionicama u kojima su osvijestili važnost i moć medija te njihovog svakodnevnog utjecaja na nas.

Teme su bile: mediji, radio, televizija, novine, društvene mreže i socijalna usporedba, prikriveno oglašavanje, influencer vs. uzor i influencer - posao snova.

Učenici od 1. do 4. razreda su se upoznali s različitim vrstama medija, a raspravljali su i o dosadašnjim dobrim i lošim iskustvima korištenja medija. Pogledali su videolekcije u kojima su mogli vidjeti kako izgleda radni dan osobe zaposlene na televiziji i na radiju. Nakon toga su imali zadatak postati novinari, voditelji, sportski komentatori i meteorolozi zadanog medija.
Učenici osmih razreda su tijekom radionica govorili o influencerima i prikrivenom oglašavanju. Razgovorom su zaključili da informacije koje pročitaju, čuju ili vide, treba analizirati i kritički promisliti o njima. Društvene mreže i internetski portali imaju veliku manipulativnu moć i ne bi trebali pasti pod utjecaj njih ili influencera koje prate na društvenim mrežama, već biti dosljedni sebi.
Sve radionice su imali krajnji rezultat - izrada plakata koje možete vidjeti na fotografijama.

Radionicama o medijskoj pismenosti se osnažuju djeca i mladi vještinama i znanjem kako bi mogli razumjeti način na koji rade mediji, razvijati kritičko mišljenje i prepoznati lažne vijesti, manipulaciju ili govor mržnje, odabrati kvalitetne sadržaje, razlikovati istinite i provjerene informacije od dezinformacija, razumjeti oglase i oglašavanja, sigurno koristiti medije i stvarati medijske sadržaje i informacije.

Ružica Filipović, mag. prim. educ.

 


Osnovna škola Zorke Sever