2022-04-02 16:22:05 Knjiga je san koji držimo u ruci (Neil Gaiman)
Na početku godine odlučila sam svaki tjedan pročitati djeci jednu priču te smo do sad stekli ritual čitanja. Priče su bitne za poticanje razvoja govora, percepcije, pažnje, pamćenja i zaključivanja. Pričama su se oduvijek stjecala nova znanja, širili svjetonazori, ali i životne vrijednosti. Ako učitelj voli pričati priče, i djeci će usaditi ljubav prema njima. Jedna od prekrasnih stvari su svakako poticajni listići za čitanje koje su osmišljavali sami učenici uz vrijednu pomoć roditelja i koje su na početku učili čitati, ali i pomno proučavali. Svaki dan mijenjali su se s drugim učenicima za listiće koje su vrijedno čitali. Iako je znalo biti i zahtjevno, motivacija je bila sveprisutna jer su se , vodili željom da nauče čitati listić baš svog prijatelja, prijateljice. Sljedeća aktivnost svakako je uvođenje petnaestominutnog čitanja na početku svakog dana. Djeca su donijela od kuće nešto što su željeli pročitati poput dijelova enciklopedija, stripova, bajki, basni. Svakodnevno dok oni čitaju i učiteljica čita knjigu „Sunčica“ gđe Marije Đanović i ne mogu skriti oduševljenje njezinim stilom pisanja. To je zbirka priča napisana riječima koje se utkaju u moje misli te čine dan ljepšim i bogatijim.
Ako učenik lijepo i zanimljivo ispriča priču, sigurno će nekoga navesti da pročita isto djelo što je smisao aktivnosti.
Nematerijalnu kulturnu baštinu najteže je sačuvati, no sa sigurnošću mogu reći kako je baština temelj bogatog kulturnog identiteta te se trebamo truditi očuvati je i prenijeti na buduće generacije. Radimo na bogaćenju i očuvanju kulturne baštine tako da učenici prave slovaricu na zavičajnom jeziku. Svaki učenik nasumično je odabrao slovo, a neki i dva za koja su osmislili riječ koja počinje tim slovom, a potom je i ilustrirali. Našlo se tu itekako zanimljivih riječi poput: žmula,janke,bječve,gvantijere, manjgure, škrabice, amora, imperija, tovjelice i sl. U razredu jednom tjedno koristimo kockice pričalice pomoću kojih djeca stvaraju priču na osnovu sličica kojima su ilustrirane. Djeca bacanjem triju kockica dobiju tri pojma pomoću kojih nastaju najnevjerojatnije priče. Trenutno smo u iščekivanju književnice Jelice Gjenero koja će nam pročitati jednu od svojih slikovnica. Bit ćemo spremni jer ćemo joj pokazati kako smo naučili čitati njezinu priču Maslina za koju sam spremila pregršt jezičnih igara kako bismo je što bolje interpretirali i pokazali kako smo mi mali ipak po mnogočemu veliki. Više fotografija obilježavanja Mjeseca hrvatskog jezika u 1.c razredu možete pogledati u našoj foto-galeriji. |
Osnovna škola "Župa Dubrovačka" Mlini |