2020-12-23 16:00:00 Projekt "Različiti a ipak slični - rastimo kroz struku" - 1.susret - "Strukom "u sridu" kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine" Srednja škola Biograd na Moru se ove godine pridružila međuškolskom a od ove godine i međužupanijskom projektu srodnih strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije Komercijalno-trgovačke škole Split i Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj, kao zajedničke suradnje učenika i nastavnika naših škola. Riječ je o projektu "Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku", čije su projektne aktivnosti započele u rujnu. Projektni zadatak se realizira u I. i II. obrazovnom razdoblju u školskoj godini 2020./2021. Nositelji projekta u našoj školi su nastavnici Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor. Učenici koji su sudjelovali iz smjera ekonomist su Karlo Fuzul 3.b, Lea Mršić 1.b i Karla Pelicarić 1.b, a iz smjera kuhar-konobar 2.c su Karlo Stojanov, Helena Ilić, Valentina Strpić, Lucija Vrkić, Antonija Knez, Antonija Brkić i Nika Sikić.
Prvi susret u Sinju u obliku svečane manifestacije pod nazivom "Strukom "u sridu" kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine" realiziran je 23. prosinca 2020. pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju Zoom jer ga, zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19, nije bilo moguće realizirati uživo. Projekt je realiziran u obliku izložbe radova učenika na virtualnom zidu Padleta, predavanja nastavnika i zajedničke radionice. Projekt "Različiti a ipak slični - rastimo kroz struku" se temelji na temama stručno-teorijskih nastavnih predmeta iz područja Ekonomija, Trgovina, Ugostiteljstvo i Turizam. U projektu sudjeluju učenici koji se obrazuju za zanimanje ekonomist, komercijalist i kuhar. Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola. Učenici će upoznati vršnjake iz strukovnih škola, njihovu tradiciju, kulturne običaje i tradicionalna jela kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija. Prvi planirani susret u Sinju (prebačen je sa studenog na prosinac). Drugi se nastavlja u Splitu (ožujak), a treći je u Biogradu na Moru (svibanj). U sklopu projekta "Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku" predstavljen je istoimeni međuškolski projekt, projekt suradnje tri strukovne škole: Srednja škola Biograd na Moru, nositelji projekta: Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor i Komercijalno-trgovačka škole Split, Jasenka Rašetina, prof. savjetnik i Andrea Braovac, prof. mentor i Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj, Nada Ratković, prof. mentor i Marija Šimunović, prof. mentor. Prema planu projektnih aktivnosti, prvo predstavljanje projekta i susret projektnih partnera i sudionika održano je online u srijedu, 23. prosinca 2020. godine. Učenici i nastavnici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj su za svoje partnere pripremili svečanu manifestaciju pod nazivom "Strukom "u sridu" kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine", u obliku izložbe radova učenika na virtualnom zidu Padleta, predavanja nastavnika i zajedničke radionice. Učenici 1. b i 2. b razreda zanimanja komercijalist i učenici 2. kh razreda zanimanja kuhar, zajedno s mentoricama, Nadom Ratković i Marijom Šimunović, nositeljicama projekta u strukovnoj školi u Sinju predstavili su svoje projektne zadatke i projektne aktivnosti. Program svečane manifestacije u obliku izložbe radova učenika pod nazivom - Strukom „u sridu „ kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine, vodila je učenica Vanesa Vojković, učenica 2.b razreda koja je vrlo stručno odradila posao moderatorice. Pomoću suvremenih digitalnih alata učenici su napravili virtualnu izložbu i predstavili svoje inovativne i kreativne radove online na virtualnom zidu Padleta. Na samom početku manifestacije, učenici i nastavnici srodnih strukovnih škola iz Biograda na Moru i Splita su se predstavili uz kratki opis osobnih karakteristika i školskog okruženja. Cilj je zajednički uočili sličnosti i razlike i kritički raspravili o izazovima i dobrobitima sličnosti i različitosti. Nakon kratke rasprave, učenici domaćini su upoznali vršnjake sa školom, gradom i zavičajem u božićnom ruhu. Uslijedili su primjeri dobre prakse na virtualnom zidu Padleta, kojima su učenici opisali bogatu tradiciju i kulturne običaje grada Sinja i prikazali tradicionalna sinjska jela i pića na primjerima. Učenici su predstavili poznate osobe iz svog kraja s naglaskom na njihov profesionalni razvoj. Virtualni zid Padleta je bio prepun iznenađenja. https://padlet.com/nadaratkovic/ysee9i23k1z7bmrk Na zidu su se nalazili poznati književnici, sportaši, novinari, svećenici, lječnici, skladatelji, pjevači, alkari, medicinske sestre i mnogi drugi koji su rođeni, živjeli i/ili pokopani u Sinju. Svi su na trenutak zauzeli posebno mjesto u mislima učenika i predstavljeni su uz svoje djelo, pjesmu i ples. Kroz virtualnu šetnju Sinjem i okolicom, učenici i nastavnici su kroz povijest upoznali znamenitosti grada, tvrđave, muzeje, galerije i prirodne ljepote. Etno-kutak je bio prepun narodnih nošnji, običaja, starih zanata i zaštićenih kulturnih dobara. Posebno je predstavljena tradicionalna viteška igra Sinjska Alka, Čudotvorna Gospa Sinjska, Sinjska rera, Nijemo kolo, Muzej Sinjske alke i bogata gastronomska ponuda. Sinj i Cetinska krajina su pravi raj za gurmane, poznati po vrlo ukusnim i jedinstvenim jelima. Osim sinjskih arambaša, poznate su žabe, riječni rakovi, cetinska pastrva, sinjski rafioli kao i mnogi drugi specijaliteti. Svi učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima projektnog tima, kritički su raspravljali o prednostima zavičaja, važnosti očuvanja kulture i običaja jednog naroda kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija. Učenički kreativni i inovativni interaktivni radovi, prezentacije, audio i videozapisi, digitalni posteri i brošure, umjetničke slike, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u raznim digitalnim 2.0 alatima: Canva, Powtoon, Popplet, MS Powerpoint, Prezzi, Glogster, Piktochart, Youtube i dr. Svi učenički radovi predstavljeni su na digitalnoj ploči Padleta, kao i načini kako učenici razvijaju nove kompetencije. Korištenjem digitalne tehnologije i provođenjem inovativnih pedagoških metoda koje su usmjerene na učenika, njegove potrebe, interese i motive potiče se kreativnost, komunikacija, samostalnost i kritičko mišljenje kod učenika uz jačanje digitalnih, prezentacijskih, komunikacijskih i strukovnih vještina. U projektnim aktivnostima ostvareni su planirani odgojno-obrazovni ishodi i očekivanja međupredmetnih tema: GOO, IKT, OSR, POD, ODR, ZDR i UKU. Veselimo se nastavku projekta u Komercijalno-trgovačkoj školi, Split u ožujku. Autorica: Davorka Demo |
Srednja škola Biograd na Moru |