2011-12-28 17:28:00 Obljetnice OKRUGLI STOL NA TEMU
50 GODINA SREDNJEG ŠKOLSTVA
U GRUBIŠNOM POLJU
GRUBIŠNO POLJE, 28. prosinca 2011. – U zbornici srednje škole Bartola Kašća Grubišno Polje, nakon sjednica razrednih vijeća i sjednice nastavničkog vijeća, ravnatelj Jozo Matošević upriličio je u 11:00 sati okrugli stol na temu obilježavanja 50. obljetnice srednjeg školstva u Grubišnom Polju. Aktivan doprinos okruglom stolu su dali: dr.sci. Vjenceslav Herout, prof.dr.sci. Vladimir Strugar, Otilija Hadrović Pavišić i ravnatelj Jozo Matošević. Uz pripremljene predavače na okrugli stol su pozvani svi radnici škole a nazočilo je 48 nastavnika. U ime Grada nazočio je dogradonačelnik Branko Kašić. U uvodnom dijelu ravnatelj je pozdravio nazočne i istaknuo cilj okruglog stola: Obilježavanje 50 obljetnice srednjeg školstva u Grubišnom Polju sa zadatkom: Prikupljanje informacija za izradu nacrta monografije povodom obilježavanja 50 godina gimnazije u Grubišnom Polju. U daljem protokolarnom izlaganja predložio je način rada i redoslijed izlaganja. Sukladno prijedlogu ravnatelja riječ je uzeo dr.sc. Vjenceslav Herout, umirovljeni nastavnik povijesti i kako je ravnatelj istaknuo, živa enciklopedija, poznavatelj i svjedok prošlosti grubišnopoljskog, zdenačkog, ivanovoselskog i daruvarskog kraja. Dr. Herout je izlagao na temu Korelacija razvoja Građanske škole u Grubišnom Polju između dva svjetska rata i Područnog odjeljenja Ekonomske škole „Moša Pijade“ Daruvar u Grubišnom Polju a sve prema istraživanju objavljenom u Pučkom kalendaru Bjelovarsko-bilogorske županije za 2012.i pripremljene ali još ne objavljene monogarafije Ekonomske škole Daruvar. U svom izlaganju poučio nas je o životu i radu Državna mješovite građanske škole Petra Preradovića, poljoprivrednog pravca, u Grubišnom Polju, te o dvojbama koje proizlaze iz raspoloživih povijesnih vrela: godina osnutka i razina obrazovanja. Naime, povijesna vrela bilježe 1921., 1924. i 1925 godina kao godine osnutka a uzrast polaznika ekvivalentan je današnjem uzrastu učenika viših razreda osnovne škole. Nastavni plan u stručnom dijelu imaju obilježja današnjih strukovnih programa. Uz Građansku školu istaknuo je doprinos časnih sestara u organizaciji i provedbi tečajeva krojenja i šivanja. U nastavku je dr.Herout govorio o upisu učenika u prvi i drugi razred Područnog odjeljenja Ekonomske škole „Moša Pijade“ Daruvar u Grubišnom Polju. Detaljno je iznio popis učenka te se osvrnuo na nastavnike i uvjete rada. Slijedeća je govorila Otilija Hadrović Pavišić, dugogodišnja nastavnica hrvatskog jezika i ravnateljica u zadnjih deset godina pred umirovljenje. U svom obraćanju iznijela je svoja sjećanja na prve dane svog dolaska 1966.te zgode i nezgode u svom tridestosmogodišnjem radu u ovoj školi. Emotivnim pristupom vratila je starije nastavnike u djetinjstvo a mladima je nastojala dočarati uvjete rada te mjesto i ulogu nastavnika u društvu i školi, odnos učenika i roditelja prema nastavniku te poteškoće u zapošljavanju stručnih nastavnika. Naročito je naglasila brigu lokalne zajednice za stambeno zbrinjavanje nastavnika. Kronološka događanja nastavio je svojim izlaganjem profesor povijesti Jozo Matošević, aktualni ravnatelj škole. U uvodnom dijelu podsjetio je na društvene i političke prilike u pojedinim periodima razvoja srednjeg školstva u Grubišnom Polju a zatim na državne i školske reforme, socijalna, sociološka i demografska kretanja koja su imala izravan utjecaj na upisnu politiku, razvoj programa, izgradnju školske infrastrukture i zaposlenike u školi. Nakon uvodnog dijela, istaknuo je veliko bogatstvo povijesnog razvoja grubišnopoljskog srednjeg školstva te izazov za istraživača i čitatelja. Zbog specifičnosti i polivalentnosti srednjega školstva ovoga kraja, s ciljem boljeg i lakšeg praćenja, a sve uvidom u dostupnu dokumentaciju prikazao je, prezentaciju projekcijom na tv zaslonu, periodizaciju razvoja srednjeg školstva u Grubišnom Polju slijedećim redoslijedom: Pregled odluka o početku izvođenja redovitih programa; Mješovita Građanska škole između dva svjetska rata (1925.-1939.) (Državna mješovita građanska škola Petra Preradovića, poljoprivrednog pravca, u Grubišnom Polju); Povijest Područnog odjela Ekonomske škole Daruvar (1961.-64.); Povijest gimnazije (1964.-1978. i 1992.-2014.); Povijest Opće srednje škole (1971.-1977.); Razvoj Centra za odgoj i obrazovanje (1974.—1992.); Povijest Srednje škole Bartola Kašića (1992.-2014.);Ravnatelj se dalje osvrnuo na segmente mogućeg praćenja raspoloživom dokumentacijom po periodima i to: -Upis učenika po razredima, odjelima i programima; -Obrazovanje odraslih; -Izgradnja školske infrastrukture; -Zaposlenici: -Nagrade i priznanja -Knjiga gostiju -Školsko izdavaštvo -Učeničko zadrugarstvoIz dokumentacije o upis učenika po razredima, odjelima i programima uputio je na moguće praćenja uspjeha učenika i to: -Matura; -Državna matura; -Završni ispit; -Završni rad; -Pomoćnički (šegrtski) ispit; -Popravni ispiti; -Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti; -Učeničko zadrugarstvo Obrazovanje odraslih:Istaknuo je važnost doprinosa u obrazovanju odraslih a rezultati se mogu utvrditi za: -Programe; -Upise; -Završni ispit;U pogledu razvoja školske infrastrukture uputio je na dokumentaciju: Izgradnje školskih objekata: -Učionički prostor; -Radionički prostor; -Športski objekti; -Đački dom; -Školsko izdavaštvoZaposlenici: -Nastavno osoblje; -Pomoćno i tehničko osoblje;Još je naglasio važnost praćenja dokumentacije kojom su obuhvaćeni: Projekti Nagrade i priznanja Knjiga gostijuPrezentaciju je završio navodom brojnih povijesna vrela, literature, foto, audio i video dokumentacije, koji mogu pomoći vjerodostojnom i objektivnom bilježenju razvoja srednjeg školstva u Grubišnom Polju. Kao raritet je izdvojio sačuvane panoe s fotografijama maturanata od prvih maturanata gimnazije do danas kao i maturanata strukovnih programa. Na završetku svog izlaganja je novom prezentacijom ponudio grafički prikaz fluktuacije učenika, razrednih odjela, obrazovnih programa i zaposlenih nastavnika u pedestogodišnjoj povijesti srednjega školstva. Prof.dr.sci. Vladimir Strugar je svoje izlaganje započeo pod dojmom ravnateljevog nastupa. Nije mogao skriti oduševljenje kvalitetom prezentiranog sadržaja kako ravnatelja tako i prethodnih izlagača, dr. Herouta i profesorice Hadrović Pavišić. U daljem izlaganju naglasio je važnost zapisivanja povijesti kako srednjoškolskog tako i osnovnoškolskog obrazovanja, koje u Grubišnom Polju ima jako dugu tradiciju. Ukazao je na mogućnost i potrebu povezivanja i prikazivanja pučkog i srednjoškolskog obrazovanja. Na temelju svojih spoznaja iznio je i nacrt scenarija knjige koju bi trebalo pripremiti i objaviti na pedesetu obljetnicu utemeljenja gimnazije, 2014.godine. Iz svog dugogodišnjeg istraživačkog rada i iskustva u radu na sličnim poslovima uputio je na ozbiljnost pristupa istraživanju, angažiranju većeg broja suradnika za pojedina poglavlja, imenovanje uređivačkog tima od sedam do deset ljudi i imenovanje glavnog urednika. Podsjetio je na važnost kvalitetnog lektoriranja rukopisa te popratnu foto dokumentaciju. Naglasio je potrebu nastavka dobre suradnje s lokalnom upravom i samoupravom, osnivačem, nadležnim ministarstvima, partnerima i gospodarstvenicima, zbog osiguranja sredstava za troškove tiskanje knjige. Na kraju se naznočnima obratio dogradonačelnik Branko Kašić. Izrazio je osobne i prenio Gradonačelnikove čestitke i pozdrave. Iznio je svoja sjećanja na gimnazijske dane početkom sedamdesetih i u znak dobre suradnje u ime Grada je uručio ravnatelju umjetničku sliku, rad grubišnopoljskog slikara Ivana Novačića Čičija, s motivom gradskih šorova s početka pedesetih. Promemorija: JM
|
Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje |