2008-01-11 00:00:00

POMOZITE MI - JA UČIM Stručno usavršavanje nastavnika SŠ Bartola Kašića

www.grubisnopolje,hr  i   http://zvono-bbz.info/zanimljivosti/hrvatska/uche_i_nastavnici/

„Učitelj je čovjek koji teške stvari čini lakima“, rekao je dr. sc. Vladimir Strugar na početku svoga predavanja namijenjenog djelatnicima Srednje škole Bartola Kašića u Grubišnome Polju. Predavanje je održano u prostorima škole 11. siječnja 2008. godine s početkom u 9 sati, netom prije samoga početka drugog polugodišta tekuće školske godine. „Ja učim – pomozite mi“ bila je osnovna misao predavanja koje je ujedno predstavljalo svojevrstan poziv na promišljanje upućen nastavnicima, a sve s ciljem da svoje nastavne metode učine još učinkovitijima i prihvatljivijima za svakoga učenika. Sadržaj i način pripremanja učenika za nastavni rad te kako poboljšati sam tijek nastavnoga sata samo su neke od tema o kojima se raspravljalo toga dana. Predavač je posebno istaknuo kako je empatija nastavnika prema svojim učenicima veoma bitan čimbenik nastavnoga procesa u kojemu značajnu ulogu igra odgojna, a ne samo obrazovna uloga.                                                                                               I. Ontl, prof. PRENOSIMO SA STRANICE GRADA: www.grubisnopolje.hr 14. 01. 2008. Piše: Michael Palian Nastavnici isprobali klupe prije učenika

Tri dana prije svojih učenika nastavnici grubišnopoljske Srednje škole Bartola Kašića sjeli su u školske klupe i poslušali predavanje dr. Vladimira Strugar, koji je govorio o motivaciji učenika. Kako nam je rekao, dr. Strugar je predavanjem pokušao u svrhu osuvremenjivanja nastavnoga procesa spojiti tradicionalna shvaćanja nastavnoga procesa i suvremena polazišta učenja i poučavanja. Namjera mu je bila potaknuti i ohrabriti ljude u nastojanju da mijenjaju odnos prema nastavi da koriste i da koriste znanstvene i pedagogije, psihologije i sociologije jer su nam djeca različita.-Važna je bila poruka: učitelj je osoba koja teške stvari čini lakima. Zašto učitelj jest u školi, kako bi trebao postupati da imamo dobre međuljudske odnose,  kako može razumjeti učenika, kako dobro organizirati nastavni proces da učenik uči, jer znanje ne možete prenijeti nikome-rekao je dr. Strugar dodajući kako tijek nastavnoga postupak ima svoju znanstvenu logiku, te znanstvenu i teorijsku osnovu.-Jer ako odemo izvan znanstvene teorijske osnove to više neće biti nastava, neće biti učinkovita. Probao sam pokazati nekoliko rezultata istraživanja koliko uspjeh učenika ovisi o nastavniku, o našim postupcima. Jer kada se u razredu nađu učitelj i trideset učenika, drugog nema-navodi dr. Strugar. Kaže kako nastavnik mora znanstveno voditi nastavni proces u kojemu će učenici raditi. Nastavnica Ružica Bobičić posvjedočila nam je da je predavanje bilo izuzetno korisno posebice kada je riječ o pristupu učenicima, pripremi i obradi, ponavljanju i vježbanju tijekom nastave.-Kako se što bolje približiti današnjim učenicima i današnjoj generaciji. Na neki način učeniku pristupiti kao prijatelj i tako se prema njemu ophoditi. Pomoći mu, razumjeti ga i mislim da tada rezultati trebaju biti bolji-kazala je Bobičićeva. Nastavnik Ivan Krajačić kaže kako se osvjedočio da metode i načini izvođenja nastavnoga programa su u trendu kakav se primjenjuje u cijeloj Hrvatskoj te onima kakve propagira dr. Strugar.-Ističem da su metode koje su prezentirane tijekom psihološko-pedagoškoj izobrazbi u Petrinji upravo one koje mi danas provodimo u školi-zaključio je Krajačić.

 


 http://zvono-bbz.info/zanimljivosti/hrvatska/uche_i_nastavnici/ od 22 sij 2008 20:30:51 GMT.

Uče i nastavnici Napisano: 22.01.2008.



GRUBIŠNO POLJE Tri dana prije početka nove školske godine nastavnici grubišnopoljske Srednje škole Bartola Kašića sjeli su u školske klupe kako bi poslušali predavanje dr. Vladimira Strugara o motivaciji učenika.


Strugar je rekao kako je učitelj onaj koji teške stvari u školi treba činiti lakima.
“Pokušao sam u svrhu osuvremenjivanja nastavnoga procesa spojiti tradicionalna shvaćanja nastavnoga procesa i

suvremena polazišta učenja i poučavanja. Potaknuti i ohrabriti ljude u nastojanju da mijenjaju svoj odnos prema nastavi i da koriste znanstvene i pedagogije, psihologije i sociologije jer su nam djeca različita”, rekao je dr. Strugar. (M.P.)


Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje