2010-02-18 07:43:00

Obilježen tjedan psihologije

Senka BOŽIĆ, prof. psihologije

STRUČNA POMOĆ PROFESORIMA I UČENICIMA

S TEŠKOĆAMA U UČENJU I PONAŠANJU

Grubišno Polje, 15. veljače 2010.  

Povodom Tjedna psihologije u ponedjeljak, 15.veljače 2010., profesorica psihologije Senka Božić, zaposlenica Srednje škole Bartola Kašića u Grubišnom Polju  na radnom mjestu nastavnika psihologije, održala je prigodno stručno predavanje Nastavničkom vijeću škole na temu Stručna pomoć profesorima i učenicima s teškoćama u učenju i ponašanju.  

 

Tijekom predavanja sudionici su upoznati s najčešćim aspektima smetnji učenja i ponašanja koje manifestiraju učenici, a koje posljedično mogu rezultirati problemima na relaciji profesor - učenik, odnosno kulminirati mogućim oblicima nasilja među učenicima (verbalnog, fizičkog, emocionalnog), odnosno osjećajem stigmatizacije  posebice učenika koji imaju teškoća na odgojno-obrazovnom planu. Općenito uzevši, pojašnjene su i ilustrirane konkretnim primjerima česte situacije najčešćih odgojno-obrazovnih smetnji koje učenici manifestiraju.
      Etiologija njihovih teškoća djelomično proizlazi iz psihofizičkog odnosno sveukupnog zdravstvenog statusa svakog učenika, a kod nekih učenika dio etiologije  njihovih problema uvjetovan je nažalost psihosocijalnim okruženjem i prilikama u kojima učenik odrasta. Na posljedičnom planu, prethodno nerijetko otežava kvalitetan način odgojno-obrazovnog rada profesora, utječe na sveukupnu klimu u školi  odnosno rezultira javljanjem nezadovoljstva kod učenika, a kontinuiranog stresa kod profesora.

      Respektirajući zahtjevnost stručnog rada u školi, a napose tendencije izgradnje kvalitetnog odnosa sa svakim učenikom istaknuta je i neophodna suradnja sa stručnim službama zdravstvenih ustanova (potreba upućivanja učenika koji imaju recidivirajuće psihičke i kognitivne teškoće na dijagnostičku obradu odnosno stručni tretman) kao i nadležnim Centrima za socijalnu skrb i Obiteljskim centrima  (za učenike koji odrastaju u narušenim obiteljskim prilikama, nepovoljnom psihosocijalnom okruženju, usljed čega iskazuju dominantno smetnje na planu ponašanja u školi , a koje proizlaze zbog neadekvatnih obiteljskih odnosa i nestimulativnih psihosocijalnih prilika).

      Sve prethodno navedeno nameće kontinuiranu potrebu stručnog usavršavanja, posebice stručnog suporta kako spram profesora i svih zaposlenika u školi, tako i spram učenika. Uzimajući u obzir moguće rizike istaknuta je važnost timskog rada svih aktera uključenih u rad s učenicima (škola, roditelji, nastavnici, stručne službe zdravstvenih ustanova, obiteljskih centara , centara za socijalnu skrb) kako bi današnji učenici, a budući odrasli članovi zajednice realizirali svoje sposobnosti, a profesori  i stručni suradnici u školi time iskazali svoje kvalitete i stručnost.

      Spoznaje iz psihologije uz spoznaje iz ostalih nauka definitivno u navedenim oblicima rada imaju svoju praktičnu upotrebljivost, a time su na usluzi kako učenicima, tako i svim kolegama uključenima u rad s djecom, mladima, učenicima, roditeljima.

Senka Božić, prof. psiholog


Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje