2019-05-24 17:28:15 VOLONTERSTVO I HITNE SLUŽBE VOLONTERSTVO I HITNE SLUŽBE Tematsko područje Voditeljica Učenici Dino Jurčec (1.razred), Elenora Balog (2. razred), Livia Sekereš (2. razred), Nina Mlinarević (2. razred), Marko Antić (3. razred), Eva Marija Benak (3. razred), Lea Bartolov (4. razred), Anamarija Bertin (4. razred), Katarina Štih (4. razred), Lorena Jeličić (4. razred), Marko Vukašinec (4.razred), Kristina Pintar (4. razred) Učenici koji će predstaviti projekt Lea Bartolov (4. razred), Anamarija Bertin (4. razred), Katarina Štih (4. razred), Kristina Pintar (4. razred) Tema VOLONTERSTVO I HITNE SLUŽBE Tematsko područje Ljudsko – pravna dimenzija Cilj Osposobiti učenike za uočavanje problematike u lokalnoj zajednici, poticati timski rad i suradnju te volonterstvo. Škola Voditeljica Jasminka Berend, prof. Učenici Dino Jurčec (1.razred), Elenora Balog (2. razred), Livia Sekereš (2. razred), Nina Mlinarević (2. razred), Marko Antić (3. razred), Eva Marija Benak (3. razred), Lea Bartolov (4. razred), Anamarija Bertin (4. razred), Katarina Štih (4. razred), Lorena Jeličić (4. razred), Marko Vukašinec (4.razred), Kristina Pintar (4. razred) Učenici koji će predstaviti projekt Lea Bartolov (4. razred), Anamarija Bertin (4. razred), Katarina Štih (4. razred), Kristina Pintar (4. razred) Opis Izbor i istraživanje problema Učenici su odabrali temu djelovanja kako bi se upoznali s hitnim službama u našoj lokalnoj zajednici, ali u istima ili sličnima i volontirali, a što je i cilj projekta. Projekt se ne bavi negativnostima ili pozitivnostima hitnih službi o kojima nas izvještavaju mediji, no je polje djelovanja na upoznavanju s radom hitnih službi na području naše lokalne zajednice. Istraživački rad Provodili smo niz anketa i intervjua, a ankete su nam pokazale kako veliki broj naših sugrađana ne zna brojeve hitnih službi, kako ocjenjuju rad hitnih službi te da bi 52% učenika volontiralo u hitnim službama i o istima htjeli saznati više. Intervjui s liječnikom hitne pomoći u Belom Manastiru, s načelnikom policije i zapovjednikom Dobrovoljnog vatrogasnog društva upoznali su učenike s nizom zanimljivih poruka, opremom i načinom rada. Analizirali smo dobivene rezultate, svoja nova iskustva bilježili, proučili Ustav Republike Hrvatske, Zakon o volonterstvu, Zakon o policiji, zakon o vatrogastvu, Pravilnik o hitnoj pomoći, Europsku konvenciju o zaštiti ljudskih prava te Opću deklaraciju o ljudskim pravima. Moguća rješenja problema Jedno od mogućih rješenja su edukacije i volonterstvo. Plan djelovanja Učenici su djelovali u skladu sa zakonskim normama, osobnim primjerom nastojali su potaknuti i druge na djelovanje. Prvi je korak bila edukacija u nižim razredima naše škole na zadanu temu koju su proveli učenici sudionici projekta, komunicirali smo sa hitnim službama na području našeg grada te s lokalnim organima vlasti. Ostvareni rezultati Učenici su radom na projektu razvijali vještine istraživanja, pisali dopise, volontirali, upoznali se sa zakonskom regulativom koja opravdava naše djelovanje, organizirali tzv. Radilište u suradnji s Crvenim križem, sudjelovali u akcijama DVD-a Beli Manastir, organizirali predavanje policije na temu „Internet“ za učenike prvih razreda naše škole, bolje se upoznali i surađivali te iskazali i svoje vještine crtanja, pisanja i komunikacije. O svim akcijama vodili su i dokumentacijsku mapu. U naš se projekt uključio i Grad te nam donirao pisač u boji koji će doprinijeti našem daljem radu na Projektu građanin. Predstavljanje projekta Projekt je predstavljen učenicima naše škole u okviru samovrjednovanja, na županijskoj Smotri, eventualno i na državnoj te široj javnosti putem Radio Baranje.
|
Druga srednja škola Beli Manastir |