2020-03-30 21:07:11 Dani medijske pismenosti Od 30. ožujka do 5. travnja održavaju se 3. dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Cilj ovog projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti građane, posebice djecu i mlade za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Što je medijska pismenost?
= podrazumijeva sposobnost pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja sadržaja posredstvom medija
To znači da medijski korisnici, podjednako i djeca i odrasli: • imaju pristup medijima i znaju kako ih koristiti; • znaju vrednovati i kritički analizirati različite medijske sadržaje, i tumačiti poruke (njihovu vjerodostojnost, pouzdanost i istinitost); • razvijaju vlastite medijske sadržaje kojima će ostvarivati svoja komunikacijska prava, ali i postati aktivnim sudionicima u društvu izražavanjem vlastitih stavova i mišljenja o svijetu koji ih okružuje.
Što su mediji, koje su vrste medija? Mediji = sredstvo za prijenos poruka, vijesti, obavijesti i sl., obično širokomu krugu ljudi Vrste medija: auditivni - radio vizualni - novine, časopisi audiovizualni - televizija, internet
Jeste li znali...
Kako analizirati medijske sadržaje Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine: 1. Publika i autorstvo: tko je kreirao određenu poruku i s kojom svrhom, tko je ciljana publika, tko je platio za tu poruku, tko bi mogao imati koristi od te poruke, koga bi ona na bilo koji način mogla oštetiti, zašto bi ta poruka mogla biti važna pojedincu, koje bi radnje pri odgovaranju na poruku morao poduzeti pojedinac; 2. Poruke i značenje: koje se vrijednosti, ideje, informacije i stajališta njome prenose; koje su informacije izostavljene iz poruke, a koje bi mogle biti važne; koje su tehnike korištene, s kojim razlogom, kako različiti ljudi mogu na drugačiji način interpretirati poruku, na koji način pojedinac interpretira poruku i što može naučiti o samome sebi na temelju svoje reakcije ili interpretacije; 3. Prikaz u medijima i stvarnost: kada je poruka nastala, na koji je način poslana publici te radi li se o činjenici, mišljenju ili nečem trećem; koliko je poruka pouzdana i na temelju čega pojedinac to misli te tko su izvori informacija, ideja i tvrdnji. |
Srednja škola Dugo Selo |