2021-11-09 21:33:28 S čokoladnim novcima i kvizom do financijske pismenosti Projekt „Svjetski dan štednje“ koji je prošle godine nastao na eTwinning portalu učenicima SŠDS je otvorio mogućnost preobrazbe u prave male bankare pomoću dinamične radionice umjesto pomalo dosadnjikave svakidašnje nastave. Entuzijastičan je javni poziv Miroslava Begića, profesora ekonomskih predmeta, bio objavljen za sve učenike, ali su po prijavama prevladali ekonomisti s tek 2 učenika ostalih smjerova (tehničar za računalstvo i gimnazija). I sam profesor komentira: „Bio je slab odaziv na ovu iznimno važnu životnu temu koja spada u red financijske pismenosti“. No, bez obzira na to, oni koji su sudjelovali u ovom projektu povodom obilježavanja Svjetskog dana štednje mnogo su dobili. „Mislim da su učenici puno naučili i da će im to pomoći dalje u životu, bilo je puno praktičnih primjera gdje se testira njihovo samostalno snalaženje“ – objašnjava profesor Begić koji je i organizirao radionicu uz veliku pomoć učenika 4. razreda ekonomskog smjera. Cilj radionice bio je osvijestiti važnost financijske pismenosti, a posebno steći praktična znanja iz područja financijske pismenosti. Učenici su aktivno sudjelovali u zadatcima radionice gdje su trebali pojedinačno ili timski pronaći odgovore na brojna pitanja iz područja osiguranja. Kako i ne bi kad su za svaki točan odgovor kao nagradu dobili čokoladne novčiće koje im je dijelila maskota projekta – slatka ružičasta hodajuća kasica prasica koju je glumila Viktorija Vinek! Cijelu je priču uljepšao i kratki glazbeni nastup. Učenica Antonela Klarić zapjevala je poznatu pjesmu Money, money, money švedske grupe Abba. Sve je zaokruženo ponavljanjem naučenog kvizom u alatu Kahoot za čiju se pobjedu vrijedilo boriti jer je prvih pet mjesta dobilo pune vrećice korisnih poklona. Pobjednica Paula Bićanić, Helena Blažević (drugo mjesto), Karlo Klarić (treće mjesto) i Lucija Čuljak (peto mjesto) su svi bili učenici ekonomskog smjera. Izjavili su kako im je većina pojmova otprije poznata, ali da su sigurno poboljšali timski rad i kolegijalne odnose. Luciji se posebno svidio grupni rad: „Grupni rad bio je nužan kako bismo međusobno podijelili znanje te što bolje odgovorili na postavljena pitanja i održali pozitivnu atmosferu bez pritiska na samo jednu osobu“. No, kao iznimku među prvih pet vrijedi spomenuti učenika smjera tehničar za računalstvo Josipa Jagića koji se sa svojim opsežnim znanjem uspio izboriti za četvrto mjesto na napetom Kahoot kvizu. Uz profesora Miroslava Begića kao voditelja, tu su bili i profesori Miljenko Šikuten, Klaudija Boščić te Ana Pandžić kao povjerenstvo koje je pratilo točne odgovore natjecatelja. Zadovoljni su stečenim znanjem učenika na praktičnim primjerima. „Čak i neki koji nisu ekonomisti naučili su nešto, uvijek je bolje naučiti takve stvari kroz praksu i igru nego bubanja iz knjige“ – primijetio je prof. Šikuten. Kako bi se i učenicima drugih škola u Hrvatskoj i BiH ukazalo na korist i važnost koju pruža stjecanje znanja o financijskoj pismenosti u svakodnevnom životu, profesor Begić uskoro planira održati i virtualnu radionicu. Tekst: Karla Kanižaj Fotografije: Marin Phillips, prof.; Bruno Husarić |
Srednja škola Dugo Selo |