2023-11-28 00:23:05 Mladi za mir Naša škola sudjeluje u projektu ''Youth for peace'' te predstavlja Hrvatsku u međunarodnom projektu za mir gdje su uključeni i mladi iz Kostarike, Gvatemale, Meksika, Kolumbije, Bolivije, Argentine, Venezuele, Rumunjske, Italije, Španjolskei Portugala. Učenici koji predstavljaju Hrvatsku u borbi za mir su učenici naše škole smjera strojarski računalni tehničari. To su učenici 2. razreda: Marijan Pejić, Roko Baričević, Ivano Franjić, Lorena Kozić i Iva Pašalić. Uključili su se već na dva zoom sastanka od kojih je prvi bio uvod u ovu temu i predstavljanje ideja, a drugi je bio temeljen na razradi ideja. PRVI DIJALOG MLADIH ZA MIR Na održanom Prvom dijalogu mladih za mir pod nazivom „Budimo promjena koju želimo vidjeti u svijetu“ mladi su raspravljali o kulturi mira, o obrazovanju za kulturu mira u svom obiteljskom okruženju, u svojim odnosima s drugima, s prirodom, u svojim jezgrama prijateljstva u svojim zemljama te prepoznali kako dijele iste brige i nedostatke u raznim područjima kao što su obitelj, društvo i država. Zaključuju da je unatoč kulturnim razlikama i kontekstima ovaj prostor izražavanja dao mogućnost dijeljenja tema koje ih zanimaju, slažu se da problemi imaju dodirnih točaka i da moraju raditi na traženju zajedničkih rješenja koja promiču mir, obrazovanje o ljudskim pravima, konstruktivan dijalog te razmjenu ideja kako bi se potaknulo jedinstvo, suradnja i predanost izgradnji svijeta mira u kojem svi želimo živjeti. Stoga su pripremili sljedeći manifest s ciljem da svaki sudionik definira načela koje se osobno obvezuje provesti u djelo i pokaže kako će to učiniti. Na ovaj način predstavljaju svoju mapu puta pod nazivom Ruta promjene za mir i održivi ljudski razvoj za 2023.-2024. godinu. Razradu ideja su podijelili na sljedeća načela: PRVO NAČELO: Poštovanje i tolerancija DRUGO NAČELO: Dijalog TREĆE NAČELO: Pravda i pravičnost ČETVRTO NAČELO: Solidarnost PETO NAČELO: Sloboda, dostojanstvo i opće dobro Napisale: Lorena Kozić i Iva Pašalić, 2.rs |
Srednja škola Dugo Selo |