2018-04-30 17:01:00 JOB SHADOWING NA VJEŽBENIČKIM TVRTKAMA Od 23.04. – 27.04.2018. u okviru Erasmus + projekta „Poticanje društvenog opredjeljenja“ našu su školu posjetila četiri nastavnika ekonomske struke iz Instituto Técnico Comercial Cuatrovientos Sociedad Cooperativa iz Pamplone (Španjolska) kako bi nazočili satima nastave predmeta vježbeničke tvrtke i strukovnih vježbi. Naši gosti su pratili nastavne sadržaje, oblike rada i nastavne metode, uspoređivali sustave obrazovanja i razmjenjivali iskustva. Kolege iz Španjolske prisustvovali su na nastavnim satima vježbeničkih tvrtki 3. i 4. razreda s nastavnicima Spomenkom Crnoja, Anamarijom Gajger i Tomislavom Juričem. Top menadžeri vježbeničkih tvrtki 4. razreda prije početka svakog nastavnog sata predstavili su putem PPT prezentacije na engleskom jeziku svoju tvrtku, podijelili im sve promotivne materijale koje su pripremali te im pokazali svoje proizvode koje su izlagali na sajmu. Kao i uvijek, nastavni sati započeo je poslovnim sastankom voditelja vježbeničke tvrtke (nastavnika), top menadžera i menadžera odjela. Prikazan im je rad odjela, voditelja odjela i poslovi referenata. Poslovni dokumenti koje učenici popunjavaju svaki nastavni sat: Obrazac osobnih zaduženja, Evidencija nazočnosti zaposlenika, Zbirna evidencija nazočnosti zaposlenika. Također su mogli vidjeti na koji način vršimo obračun službenog puta, obračun i knjiženje plaća, rad u knjigovodstvenom programu, kolanje pošte unutar tvrtke, poslovanje s drugim tvrtkama, izradu komercijalnih poslovnih dopisa, ažuriranje internet stranice, izradu plakata. Fascinantno im je bilo gledati fotografije sa sajma vježbeničkih tvrtki. Kako bi im pokazali našu suradnju s Osnovnom školom Budrovci koja ima status Poduzetničke škole i naš projekt pod nazivom Europska poduzetnička škola kojim uspostavljamo suradnju Vježbeničkih tvrtki naše škole s Malim tvrtkama u Osnovnoj školi Budrovci odveli smo ih u Budrovce na 3 satnu radionicu. Na radionici je sudjelovalo 11 učenika 3. razreda OŠ Budrovci i 17 učenika iz vježbeničkih tvrtki 3. i 4. razreda naše škole. Učenici naše škole bili su mentori osnovnoškolcima. Učenici su radili u odjelima kao u pravim vježbeničkim tvrtkama. Tijekom radionice učenici trećeg razreda osnovne škole uz pomoć svojih mentora, srednjoškolaca osnovali su svoju tvrtku, dali joj naziv i pripremali se za sajam koji će se održati povodom Dana škole Budrovci. Učenici su izradili logo, slogan, letak, plakat, katalog i cjenik svojih proizvoda, knjigu žalbe i straničnike. Osmislili su i pripremili nagradnu igru, smislili i snimili radijsku reklamu (jingl) te naučili popunjavati račun za prodane proizvode. Svi promotivni materijali izrađeni su ručno na njima prihvatljiv način s obzirom da je riječ o osnovnoškolcima nižih razreda. Top menadžer mentor pripremio je i s osnovnoškolcem top menadžerom izvježbao prodajni razgovor i prezentaciju tvrtke. Učenici su proizvode za svoju tvrtku unaprijed pripremili i ručno izradili. Jedan tim srednjoškolaca sve njihove napravljene proizvode je fotografirao i s tim fotografijama stvarnih proizvoda osmislio i napravio sve promotivne materijale u digitalnom obliku. Ovakav oblik suradnje za kolege iz Španjolske predstavlja potpunu novost i jako im se svidjela. Na stranici svoje škole u blogu napisali su: „Na području obrazovanja jedan od najvažnijih elemenata za stvaranje uvjeta za razvoj pojedinca, projekti poput onog kojeg smo danas imali priliku vidjeti, zasigurno su jedini način za bolju budućnost. Ideja je da „stvaranje ideja” kod male djece kao što smo sada vidjeli na koji način to rade u Ekonomskoj školi Braća Radić, ideje pretvore u djelo uključujući stvaralaštvo i inovativnost te sposobnost planiranja i vođenja projekata tako da se u budućim glavnim projektima, njihovim (životnim projektima) lako ostvare“. Zadnji dan imali smo evaluaciju svega napravljenog. Zaključili smo kako se rad u vježbeničkim tvrtkama ne razlikuje previše, u nekim segmentima u našoj školi imamo male prednosti dok u nekim drugima oni rade bolje. Za njih je velika novost što su mogli vidjeti stvarne proizvode koje su učenici pripremali za sajam. Novost im je što su sve te proizvode učenici sami kod kuće pripremali npr. brali bilje, sušili ga, pakirali u ambalažu i deklarirali. Iznenađeni su i sa brojem proizvoda koje učenici nude u svojim katalozima. U svome blogu istaknuli su: „Vidjevši što rade vježbeničke tvrtke, imamo jasne sličnosti (npr. organizirane su u četiri odjela uprave, računovodstva, poslovanja i marketinga) i razlike (ne koriste platformu, nego baze podataka i Google Drive), ali najvažnija stvar je kako vidimo da ova dva centra mogu surađivati i komunicirati na vrlo različite načine. Velika razlika u odnosu na posao koji obavljamo u Cuatrovientos je da na kraju procesa, učenici moraju pripremiti stvarne proizvode i prezentirati ih na sajmu vježbeničkih tvrtki i na primjeru jedne tvrtke, imaju 25 različitih u svom katalogu.“ Bio je to vrlo zanimljiv tjedan. I jedni i drugi imali smo mogućnost puno toga naučiti. U svome blogu istaknuli su: „ S osjećajem da je zadovoljan cilj kojim je Cuatrovientos predložio ovo putovanje saznali smo mnogo o tome kako rade, upoznali smo ljude i potvrdili smo da, unatoč udaljenosti, malo ili nimalo razlike ne odvaja nas ni jezik.“ Puno vam zahvaljujemo Ibanu Zabalza, Manuelu Zugarrondo , Patxiu Sarmiento i Jose Luisu Astudillo Spomenka Crnoja, Tomislav Jurič i Anamarija Gajger http://alviento.cuatrovientos.org/2018/05/de-erasmus-por-dakovo-2/ http://alviento.cuatrovientos.org/2018/04/de-erasmus-por-dakovo-iii/ http://alviento.cuatrovientos.org/2018/04/de-erasmus-por-dakovo-iv/ http://alviento.cuatrovientos.org/2018/05/de-erasmus-por-dakovo-v/ https://www.facebook.com/cipcuatrovientos/
|
Srednja strukovna škola braće Radića Đakovo |