2019-02-06 20:41:28 EDUKACIJA -STRUKTURIRANI DIJALOG ZA VIJEĆA UČENIKA I NASTAVNO OSOBLJE U Zadru smo, od 30.1.2019. do 2.2.2019. sudjelovali na trodnevnoj edukaciji strukturiranog dijaloga za školsko osoblje i predstavnike Vijeća učenika srednjih škola. Na edukaciji sudionici uče što je to strukturirani dijalog i kako ga mogu koristiti unutar svojih srednjih škola, kako funkcioniraju Vijeća učenika iz perspektive školskog osoblja i samih predstavnika Vijeća učenika. „O strukturiranom dijalogu Strukturirani dijalog je metoda uključivanja mladih u procese donošenja odluka i dijalog s onima koji odluke donose. Radi se o metodi koja je osmišljena unazad 10-ak godina na razini Europske unije s ciljem uključivanja najšireg kruga mladih u procese odlučivanja na europskoj razini. Danas se strukturirani dijalog primjenjuje i na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini, a predstavlja koristan alat i u školskom okruženju kako bi se prikupila mišljenja učenika o tome što im je važno u njihovoj školskoj i lokalnoj zajednici. Zajednički dijalog mladih i donositelja odluka odvija se kroz strukturirani proces u tri faze, a konačni ishod takvog procesa su prijedlozi zajedničkih rješenja u područjima od važnosti za mlade, osmišljena na mišljenju i prijedlozima mladih koji su sudjelovali u strukturiranom dijalogu. Mreža mladih Hrvatske koordinira rad Nacionalne radne skupine za strukturirani dijalog u Hrvatskoj te je prošle godine dobila i verifikaciju programa edukacije o korištenju istog u školama. Prošle godine je educirano 10 srednjih strukovnih škola. Uslijed velikog interesa (80 škola prijavljenih) te daljnje potrebe osnaživanja Vijeća učenika kao kanala uključivanja mladih u procese u školi i pripremanje mladih na odgovorno uključivanje u demokratske procese u svojoj zajednici, uz podršku programa Erasmus+ ove godine provodimo dva kruga edukacija za 15 škola u svakom terminu. Što smo naučili ? - nove informacije o ulozi i radu Vijeća učenika; - stekli znanja o strukturiranom dijalogu, njegovoj ulozi, provedbi i relevantnosti za sve razine na kojima se provodi; - važnost zagovaranja za implementaciju preporuka strukturiranog dijaloga na lokalnim razinama - informacije o mogućnostima provedbe i financiranja projekata strukturiranog dijaloga kroz program Erasmus + na lokalnim razinama i u lokalnim zajednicama; - upoznali prakse i načine rada Vijeća učenika drugih škola u Hrvatskoj. S obzirom da strukturirani dijalog prije svega pretpostavlja metodu kroz koju dolazi to razmjene mišljenja i diskusije između mladih i donositelja odluka, sudjelovanje u projektu imat će utjecaja i na razvoj komunikacijskih vještina, doprinijeti razvoju metoda slušanja, uvažavanju drugačijeg mišljenja te razvoju vještina artikulacije mišljenja i formulacije argumenata. Program edukacije je prošao kroz postupak verifikacije pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja, kao i Agencije za odgoj i obrazovanje. Nakon završetka edukacije sudionici će znati: ➢ nabrojati i objasniti načine na koje mladi sudjeluju u donošenju odluka; ➢ definirati što je Vijeće učenika, prava i obaveze njegovih članova te njegovu ulogu unutar škole; ➢ različite načine rada s Vijećem učenika; ➢ objasniti što je, kako funkcionira i tko su glavni akteri u procesu strukturiranog dijalog ➢ elemente demokratske škole te prepoznati koje od tih elemenata njihova škola primjenjuje u svom djelovanju ➢ kako korištenje strukturiranog dijaloga pomaže u demokratizaciji škole i aktivnom uključivanju mladih; ➢ prepoznati mogućnosti koje strukturirani dijalog nudi kao alat za promjene u lokalnoj zajednici i školi. |
Srednja strukovna škola braće Radića Đakovo |