2012-06-18 13:34:05

Polaganje predmetnog i popravnog ispita iz hrvatskoga jezika

PREGLED GRADIVA 3. RAZREDA KOJE JE POTREBNO PRIPREMITI ZA POLAGANJE PREDMETNOGA I POPRAVNOGA ISPITA IZ HRVATSKOGA JEZIKA U ŠKOLSKJ GODINI 2011./2012.   (3. razred)

 

1. CJELINA: Književnost

a) Predrealizam – poznavati vremensko određenje, značajke, predstavnike (čitanka str. 54. – 73.)
  - poznavati stvaralački životopis Augusta Šenoe, razumjeti njegovu ulogu  kontekstu hrvatske književnosti 19. st.- interpretirati Šenoina djela Zlatarovo zlato, Prijan Lovro i Budi svoj

b) Realizam i naturalizam u europskim književnostima – poznavati vremensko određenje, značajke, predstavnike (čitanka str. 12. – 53.)

- poznavati stvaralački životopis Honorea de Balzaca; interpretirati roman Otac Goriot

- poznavati stvaralački životopis Lava Nikolajeviča Tolstoja; interpretirati roman Ana Karenjina

- poznavati stvaralački životopis Fjodora Mihajloviča Dostojevskog; interpretirati roma Zločin i kazna

- interpretirati roman Emilea Zole Therese Raquin (na temelju ulomka iz čitanke)

c) Realizam u hrvatskoj književnosti – poznavati vremensko određenje, značajke,

                        predstavnike (čitanka str. 74. – 115.)

poznavati stvaralački životopis Josipa Kozarca; interpretirati Tenu i Slavonsku šumu interpretirati ulomak iz novele Perillustris ac generosus Cintek Ksavera Šandora Gjalskog poznavati stvaralački životopis Ante Kovačića; interpretirati roman U registraturi interpretirati roman Vjenceslava Novaka Posljednji Stipančići interpretirati poemu Mojsije Silvija Strahimira Kranjčevića

d) Modernizam u europskim književnostima – poznavati vremensko određenje, značajke,

                        predstavnike (čitanka str. 116. – 143.)

poznavati stvaralačku biografiju Charlesa Baudelairea; interpretirati pjesme Albatros, Suglasja, Stranac interpretirati pjesmu Paula Verlainea Jesenja pjesma interpretirati pjesmu Arthura Rimbauda Samoglasnici interpretirati pjesmu Rainera Marie Rilkea Ja živim u kruzima koji se šire poznavati stvaralačku biografiju Henrika Ibsena; interpretirati dramu Nora (Kuća lutaka)

e) Moderna u hrvatskoj književnosti - poznavati vremensko određenje, značajke,

                        predstavnike (čitanka str. – 144. – 221.)

interpretirati novelu Janka Leskovara Misao na vječnost poznavati stvaralačku biografiju Antuna Gustava Matoša; interpretirati pjesme Utjeha kose i 1909.; interpretirati novelu Cvijet sa raskršća; interpretirati crticu Kip domovine leta 188*; interpretirati ulomak iz putopisa Oko Lobora poznavati stvaralački životopis Dinka Šimunovića; interpretirati pripovijetku Muljika poznavati pjesnike koji pišu dijalektalnu poeziju (Vladimir Nazor, Fran Galović, Dragutin Domjanić) interpretirati pjesme Vladimira Vidrića Dva pejsaža, Pomona, Plakat, Adieu interpretirati dramu Milana Begovića Pustolov pred vratima (na temelju ulomka) interpretirati roman Ivana Kozarca Đuka Begović (na temelju ulomka) interpretirati pjesmu Janka Polića Kamova P.S.


2. CJELINA:  Jezik

 

znati definirati sintaksu i njezine jedinice (riječ, sintagmu i rečenicu) znati definirati  i prepoznati sintagmu; poznavati gramatičke veze između sastavnica sintagme (sročnost, upravljanje i pridruživanje) i moći ih prepoznavati na primjerima poznavati rečenične članove (predikat, subjekt, objekt, atribut, apozociju, priložne oznake – uloga u rečenici i značajke) i moći ih raspoznavati u konkretnim rečenicama poznavati nezavisno složene rečenice (vrste i značajke – rečenični niz; sastavne, rastavne, suprotne, isključne i zaključne) te ih na konkretnim primjerima prepoznavati i raščlanjivati (odrediti rečenične dijelove) poznavati zavisno složene rečenice (vrste - predikatne, subjektne, objektne, atributne, priložne - i značajke, veznike, pravila o zarezu) te ih na konkretnim primjerima prepoznavati i raščlanjivati (odrediti rečenične dijelove) poznavati razvoj hrvatskoga jezika u 19. stoljeću

Ekonomska škola Vukovar