2018-07-11 10:45:03 Stručno usavršavanje u Londonu Mobilnost nastavnika u Londonu u sklopu projekta Uči(ti) za budućnost odvijala se u razdoblju od 2.7. do 6.7.2018. godine. U mobilnosti je sudjelovalo 10 djelatnika Ekonomsko-birotehničke škole podijeljenih u dvije skupine. Prva je skupina pohađala strukturirani tečaj Train the Trainer (Edukacija mentora i savjetnika), a druga skupina strukturirani tečaj Cultivating Entrepreneurial Mindset in Education (Razvijanje poduzetničkog načina razmišljanja u obrazovanju). Mobilnost nastavnika u Londonu u sklopu projekta Uči(ti) za budućnost odvijala se u razdoblju od 2.7. do 6.7.2018. godine. U mobilnosti je sudjelovalo 10 djelatnika Ekonomsko-birotehničke škole podijeljenih u dvije skupine. Prva je skupina pohađala strukturirani tečaj Train the Trainer (Edukacija mentora i savjetnika), a druga skupina strukturirani tečaj Cultivating Entrepreneurial Mindset in Education (Razvijanje poduzetničkog načina razmišljanja u obrazovanju). Tijekom mobilnosti nastavnici su obnovili postojeća znanja, razvili nove (nastavne) vještine, dobili nove i kreativne ideje za modernizaciju nastavnog procesa i usavršili znanje engleskog jezika. Sve to će im pomoći u provedbi modernijeg nastavnog procesa i još kvalitetnijeg rada s učenicima, kao i s nastavnicima pripravnicima. Osim toga, razmijenili su iskustva s kolegama iz Hrvatske i iz drugih zemalja (Belgije, Italije, Njemačke i Turske), profesionalno se umrežili i stvorili platformu za suradnju na budućim projektima. Sve što su naučili tijekom mobilnosti nastavnici će početkom nove školske godine podijeliti s kolegama na različitim oblicima stručnog usavršavanja u školi, županiji, regiji i na državnoj razini. TRAIN THE TRAINER danNakon međusobnog upoznavanja svih nastavnika koji pohađaju tečaj Train the Trainer, obrađene su teme: razlika između pojmova: mentoriranje, moderiranje, poučavanje i obučavanje (različiti oblici edukacije) vještina aktivnog slušanja odlike dobrog mentora/nastavnika analiza potreba u procesu mentoriranja stilovi učenja dan određivanje ciljeva i ishoda i planiranje procesa edukacije obučavanja/mentoriranja/moderiranja/poučavanja preduvjeti pozitivnog okruženja za učenje izrada plana edukacije izrada materijala za edukaciju (s obzirom na različite stilove učenja) prostor u kojemu se edukacija održava praktični zadatak – 1. dio – planiranje edukacije (rad u skupinama) dan očekivanja i strahovi polaznika edukacije tipovi zadataka koji se koriste u edukaciji (ledolomci, rekreacijski, razvojni, zadaci koji uključuju fizičku aktivnost) stvaranje grupne kohezije neophodna nastavna pomagala vrste prezentacije odgovaranje na pitanja grupni zadatak - prezentacija o temi od zajedničkog interesa vođenje uspješne diskusije među sudionicima rad u grupama i dinamika grupe praktični zadatak – 2. dio – nastavak planiranja edukacije (rad u skupinama) dan prezentacijske vještine govor tijela učinkovita uporaba glasa vještina javnog govorenja NLP Komunikacija u procesu edukacije Kako kontrolirati sudionike edukacije koji imaju težak karakter – praktični zadatak Snalaženje u teškim situacijama i izbjegavanje sukoba Transakcijska analiza Kako pristupiti osjetljivim temama praktični zadatak – 3. dio – priprema prezentacije o planiranoj edukaciji (rad u skupinama) dan vještina izbjegavanja i/ili rješavanja sukoba (praktični zadatak) ciklus nastanka i rješavanja sukoba snalaženje u teškim i stresnim situacijama davanje i prihvaćanje povratne informacije o vlastitom radu praktični zadatak – avioni od papira praktični zadatak – završni dio – prezentacija o planiranoj edukaciji (rad u skupinama) davanje i prihvaćanje povratne informacije o prezentacijama evaluacijski sastanak uručivanje potvrda o pohađanju tečajevaCULTIVATING ENTREPRENEURIAL MINDSET IN EDUCATION 1. dan Nakon međusobnog upoznavanja sudionika, radili smo na sljedećem: pojam i razvoj poduzetništva različite vrste poduzetništva prepreke uspješnom razvoju poduzetništva odlike poduzetnika i poduzetničke vještine europski stavovi o poduzetništvu poduzetništvo kao ključna kompetencija ishodi poduzetničkog obrazovanja tipovi poduzetnika i poduzetništva2. dan 5 poduzetničkih praksi u obrazovanju Praksa igre – teorija i primjena Poduzetnički način razmišljanja i poduzetničke kompetencije Osjećaj za poduzetništvo i inicijative Praktični rad – analiza slučaja Razvijanje poduzetničkih vještina kod učenika Nastavne metode za razvijanje smisla za poduzetništvo kod djece i učenika Razvijanje kreativnog načina razmišljanja3. dan Praksa empatije – razvoj empatije u nastavi (praktični zadatak) Praksa stvaranja i kreativnosti – praktični zadatak Kreativnost – razvoj i komponente kreativnosti u nastavi, Poduzetnička pedagogija Promjene u stavovima i radu nastavnika „Sat genija“ Poduzetnički proces4. dan Praksa eksperimentiranja Praksa refleksije Kognitivni razvoj Konkretno vs. Kreativno razmišljanje Proces refleksije Kritičko razmišljanje i kritička refleksija Umne mape Praktični zadaci5. dan Obrazovanje budućih poduzetnika – ishodi i motiviranje Uloge u timu (Belbin) Praktični zadaci Evaluacijski sastanak Dodjela diplomaNakon predavanja našlo se vremena i za obilazak grada i kulturološki program. |
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |