2020-04-09 12:37:05

Kako je EPAS program povezao dvije hrvatske škole (na daljinu) u Tjednu medijske pismenosti

Naša škola u statusu je kandidata za stjecanje titule Škole ambasadorice Europskoga parlamenta. Na naprednome seminaru za profesore/ambasadore seniore u siječnju 2020. u Zagrebu, odlukom predstavnika Ureda EP-a u Hrvatskoj, ušli smo u partnerstvo sa Srednjom školom Konjščina, aktualnom nositeljicom titule Ambasadorice, koja nam je “dodijeljena” kao škola-mentorica. U siječnju nitko nije mogao ni slutiti da će Marija Brkić, prof. ekonomske grupe predmeta u SŠ Konjščina, i Ivana Opačak, prof. općeobrazovnih predmeta u našoj školi, upravo u tjednima nastave na daljinu, ostvariti zavidnu projektnu suradnju od koje će najviše koristi i zadovoljstva imati njihovi učenici.

Svjesne ozbiljnosti trenutne životne i odgojno-obrazovne situacije te neizmjerne važnosti medijske pismenosti, odnosno e-informiranja i kritičkoga vrednovanja (ne samo) mrežnih izvora, profesorice su odlučile zajedno obilježiti Tjedan medijske pismenosti pomno osmišljenim aktivnostima za učenike. Budući su već ranije zajedno kreirale i, s još četiri hrvatske škole partnerice, provode eTwinningov projekt Cro EPAS Together, aktivnosti su osmišljene s dvojakom svrhom.

1.      U tjednu ponavljanja i uvježbavanja nastavnoga gradiva u školi na daljinu učenicima je omogućena primjena usvojenoga nastavnog gradiva i razvijanje vještina kritičkoga čitanja, slušanja s razumijevanjem, oblikovanja vlastitoga mišljenja uz primjenu odgovarajućih (engleskih) jezičnih struktura, sudjelovanja u e-raspravi s vršnjacima i samostalnoga kreiranja (propagandnih) digitalnih materijala. Učenici su tako mogli analizirati vlastiti dio odgovornosti za kvalitetu svoga života, procjenjivati utjecaj svoga djelovanja na druge u lokalnoj/nacionalnoj zajednici, uočiti društvene promjene koje se događaju, identificirati eventualne oblike diskriminacije i kršenja ljudskih prava (po različitim osnovama, obzirom na trenutno stanje u državi) i navesti proceduru donošenja političkih odluka, zakona i drugih propisa - sve to upravo na temelju radnih materijala koji doprinose zdravstvenome odgoju i jačanju europske građanske dimenzije.  

2.    Ambasadorima juniorima (i seniorima) Europskoga parlamenta omogućeno je da na eTwinningovoj platformi TwinSpace podijele svoja iskustva s vršnjacima, projektnim partnerima iz drugih hrvatskih škola, te da zajednički kreiraju materijale koji će obogatiti projektnu riznicu, baš kao i riznicu dostupnih obrazovnih materijala, sada neophodnih, za nastavu na daljinu. Tako će učenici dovesti svoju školu do stjecanja/zadržavanja željenoga statusa Ambasadorice.

Za potrebe kreiranja obrazovnih materijala i ostvarivanja kvalitetne projektne suradnje te obilježavanja Tjedna medijske pismenosti, prof. Opačak kontaktirala je gđu Anu Dokler, glavnu urednicu portala medijskapismenost.hr, koja je odobrila korištenje autorskih materijala portala te preporučila uključivanje dviju škola u Program nacionalnih online aktivnosti u sklopu Dana medijske pismenosti 2020.. Isti je objavljen na sljedećoj poveznici: https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-aktivnosti-na-daljinu/.

Više o aktivnostima učenika dviju škola pročitajte u cjelovitome tekstu koji je, kao primjer dobre odgojno-obrazovne prakse, objavljen na školskome nacionalnom portalu na sljedećoj poveznici: http://www.skole.hr/nastavnici/iz_prakse?news_id=20940 Najbolji je pokazatelj usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda bogata Tricider/online rasprava u kojoj su učenici podijelili svoja razmišljanja s vršnjacima (iz druge škole). Ista je dostupna na sljedećoj poveznici: 

https://www.tricider.com/brainstorming/3LS6e5DFiSN;jsessionid=QAmEDESZmKSBcRJfiPl0Kw

Zahvaljujemo svim učenicima (1.c, 2.e, 3.c, 4.c i 4.b razreda EBŠ) na velikome doprinosu zajedničkim projektnim aktivnostima! Ova je projektna suradnja odličan primjer kako se ni u trenutcima potpune fizičke odvojenosti od svojih učenika i kolega ne smijemo odreći poučavanja o životno važnim temama te kako upravo u trenutcima najvećih obrazovnih izazova - u školi na daljinu - možemo najviše rasti, osobno i profesionalno, i mi i naši učenici. Ne manje važno, ova projektna suradnja počiva upravo na temeljima Škole za život jer na inovativan i interaktivan način, kroz međupredmetno istraživačko učenje o učenicima bliskim i važnim sadržajima, omogućuje razvijanje i vrednovanje vještina neophodnih za cjeloživotni rast i razvoj.

 

Marija Brkić i Ivana Opačak, projektne suradnice koje su se vidjele samo jednom u životu


Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod