2020-05-21 21:22:53 #EPtalks o i s influencerima Naziv petoga, (ne samo našim) učenicima posebno zanimljivog, #EPtalks izdanja #u4cetvrtkom (u organizaciji Ureda Europskoga parlamenta u Hrvatskoj) bio je Sve je digitalno? Influenceri i (nova) viralnost. Današnji gosti – Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije, Dominik Beber i Nika Pavičić, urednik i influencerica JoomBoos platforme, te Marko Matijević, urednik portala Srednja.hr – u razgovoru s ambasadorima juniorima i seniorima osvrnuli su se na ulogu influencera za vrijeme (i nakon) pandemije, odnosno na pozitivne i negativne utjecaje online komunikacije i rada na javnost i određene društvene skupine. I naši su učenici mogli pitati sve što ih zanima o fenomenu influencera i njihovu utjecaju prije svega na populaciju mladih. Gđa Čulić Fischer, direktorica agencije za komunikacijski menadžment Dialog komunikacije, svojim je izlaganjem ponudila sjajan uvod iz perspektive struke. Podsjetila je na činjenicu s kojom se većina slaže: Dječji je san nekad bio postati pilot…; danas mladi žele biti influenceri ili, kako navodi mrežni izvor Wikipedija, utjecajne osobe koje su sposobne utjecati na odluke brojnih ljudi koji ih prate na društvenim mrežama. Ništa neobično, dodaje, jer predviđa se sjajna budućnost za influencersku industriju. Influenceri u velikoj mjeri utječu na život mladih, a najpopularnije su kategorije u kojima mladi prate aktivnosti svojih virtualnih uzora putovanja, gastronomija i prehrana, ljepota i moda, fitness… Zanimljivo, influenceri su velikim dijelom zaslužni i za motiviranje velikoga broja mladih da izađu na izbore za Europski parlament u svibnju prošle godine. Upravo je Nika Pavičić, 18-ogodišnja maturantica bjelovarske Opće gimnazije i influencerica JoomBoos platforme, sudjelovala u kampanji #ovajputglasam, a ovom je prilikom govorila o svojoj suradnji s Europskim parlamentom i mogućnosti da utječe na mlade. Naglasila je kako je oduvijek željela raditi nešto vezano za digitalni marketing i društvene medije te da je influencerstvo za nju više od posla… Iako je u njezinu pozivu vodi moto Nastoj da ono što radiš ne šteti nikom, pomogne nekom i nasmije sve, iskreno poručuje da nije uvijek lako biti uvijek tu za ljude koji te prate i da je puno (sati) posla uloženo u ono što mnogi vide kao tek još jedan kratki video… S ponosom ističe kako je bila potpora (ne samo) mladima tijekom COVID-19 pandemije i potresa u Zagrebu… Mladima kojima se influencerstvo čini kao dobar izbor karijere poručuje: Samo budi originalan! Bitno je ne kopirati druge nego biti ono što ti jesi… i biti ispunjen na kraju dana!
G. Beber urednik je JoomBoos platforme koja se (s milijunima pregleda sadržaja na mjesečnoj razini) nametnula (kako navodi www.vecernji.hr) kao najjači medijski brend za generaciju Z i millennialse. Iako je moto JoomBoosa Zabava bez pravila, uredništvo je itekako svjesno utjecaja platforme na mlade; stoga svakodnevno odgovorno informiraju i educiraju svoje pratitelje o problemima poput bullyinga, važnosti zaštite okoliša, (europske) građanske i medijske pismenosti, kritičkoga razmišljanja i odgovornoga djelovanja. Na upit može li se dobro živjeti (zarađivati) od influencerstva, g. Beber poručuje: Kao i u svakom drugom poslu – ako si posvećen, uspješan si! Upućuje i na negativan utjecaj influencera na mlade – nije tajna da influenceri često uljepšavaju stvarnost i šalju pogrešne poruke – te ističe kako je osobito važno da oni koji šalju poruke budu s(a)vjesni i odgovorni, a da oni koji ih primaju budu spremni kritički razmišljati. G. Matijević, urednik portala Srednja.hr, iznio je zanimljiv osvrt na nastavu na daljinu tijekom COVID-19 pandemije. Na upit postoje li influenceri u području obrazovanja i je li škola na daljinu iznjedrila neke nove influencere, istaknuo je sjajan primjer nastavnika matematike Tonija Miluna koji je i prije pandemije svoje znanje nesebično dijelio s učenicima i nastavnicima u virtualnom prostoru. Dodao je kako se niz nastavnika s dolaskom pandemije počeo snimati; to nisu velike brojke, ali toga prije uopće nije bilo – i to je jako dobro. Kao jedan od problema nastave na daljinu naveo je pokušaj da se simulira nastava u razredu, koja je sasvim drugačija od online poučavanja te stoga zahtijeva (digitalnu) transformaciju, a ne simulaciju. Istaknuo je kako bi bilo sjajno kada bi postojali i učenici influenceri koji bi virtualno poučavali svoje vršnjake i savjetovali svoje nastavnike o praktičnim digitalnim alatima u školi na daljinu te tako potaknuli promjene u obrazovnom sustavu. G. Matijević najavio je nove projekte JoomBoosa upravo u tom smjeru u tjednima koji slijede i zaključio svoje izlaganje porukom mladima: Ulažite u sebe! Obrazovanje će vam se višestruko isplatiti! Na kraju – najvažnije od svega – osvrt Hrvoja Birtića (3.c), ambasadora juniora naše škole i sudionika događanja: Smatram da su influenceri neizostavan dio današnjice jer na zanimljiv način mladima prikazuju svoj rad, sebe i, naravno, plaćene reklame. Današnji razgovor približio mi je svijet marketinga i nove vrste posla koje su sve više prilagođene mladima. Svakako, zaključili smo da ne bi bilo loše kad bi se, pogotovo u ovom vremenu pandemije, i profesori uključili u svijet influencera. Tijekom razgovora bilo je zanimljivo čuti o čemu se sve brine prije nego što neki sadržaj postane vir(tu)alan. Ovo je dobar način za prikazati kako mladi ljudi utječu jedni na druge stvarajući i prezentirajuci zanimljiv sadržaj koji ih uveseljava. Ivana Opačak, prof. |
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |