2020-12-04 14:51:11 (Ne samo) u Mjesecu borbe protiv ovisnosti - STOP ovisnosti! Učenici 1.e razreda na satu razrednika (s prof. Ivanom Opačak) obilježili su Mjesec borbe protiv ovisnosti zajedničkom online debatom s učenicima 2.b razreda Srednje škole Konjščina (pod mentorstvom prof. Dijane Pintarić). Najljepši je to mogući uvod u Europski tjedan strukovnih vještina koji nam predstoji. Učenici su se za ovaj izazov pripremali tijekom višestrukih aktivnosti na nastavi engleskoga jezika (na daljinu i u razredu). Tijekom Zoom sastanka (4. prosinca 2020., 10:20 - 11:00) pokazali su ozbiljnost i zrelost te zauzeli jasan stav: Kažem(o) NE ovisnosti! Svaka je ovisnost loša i to je put koji NE ŽELIM(O) odabrati!
Četiri ankete o ovisnosti u 1.e Sve je počelo na poticaj razrednice da sazna(mo) koliko u 1.e razredu ima pušača... Razrednica je iskoristila anketu o (ne)pušenju na engleskome jeziku svojih bivših učenika... Nažalost, ne možemo se pohvaliti činjenicom da smo razred, kako smo vjerovali, bez pušača. Ipak, možemo zajedno učiti, razgovarati o štetnim učincima pušenja... i nadati se da možemo dostići taj ideal... Na nastavi engleskoga jezika učenici su usvojili glagolske oblike za izricanje sadašnjih i prošlih radnji. Zadatak za uvježbavanje istih oblika tijekom nastave na daljinu bio je osmisliti po jedno pitanje za tri razredne ankete - anketu o konzumiranju alkohola, anketu o kockanju i anketu o korištenju društvenih medija. Svaki je učenik tako doprinio kreiranju zajedničkih Microsoft Forms anketa koje su ukazale na ono što učenike zanima, što o određenoj ovisnosti znaju... i, konačno, na čemu trebamo zajednički raditi kako bismo riješili određene probleme. Većina je učenika probala alkohol, većina učenika koji konzumiraju alkohol to čini iz zabave, tijekom vikenda i različitih proslava (naravno, ne sada kada ne izlaze)... U razredu je i nekoliko učenika koji pokazuju interes spram kockanja... Ono što nas sve osobito brine (osobito danas kada nas je pandemija prikovala za ekrane), velika većina učenika provodi previše vremena ispred ekrana (neki čak više od 10 sati dnevno), a razlozi, naravno, nisu samo učenje... OVDJE (ili klikom na fotografiju iznad ovoga odlomka) možete pročitati cjelovite rezultate četiriju anketa, kao i podatke o ostvarenosti ishoda nastavnoga predmeta i međupredmetnih tema.
Razvijamo vještinu slušanja i argumentiranja Jedan od zadataka na nastavi engleskoga jezika (s ciljem razvijanja vještine slušanja s razumijevanjem) bio je pogledati videodebatu Pro-Drugs VS Anti-Drugs: Can They Find Middle Ground? (ovim putem zahvaljujemo prof. Ivani Žalac na preporuci) te podijeliti svoja razmišljanja u Tricider raspravi. Na satu razrednika učili smo oblikovati svoje mišljenje o zadanoj tezi i cjelovito argumentirano obrazloženje svoga stava.
Naša online debata s novim prijateljima Najzanimljiviji je dio našega promišljanja o problemu ovisnosti svakako bio debata na daljinu s prijateljima iz SŠ Konjščina. Na Zoom sastanku (kojemu su se pridružili i učenici koji trenutno zbog bolesti ne pohađaju školu) obrazlagali smo svoje stavove o tezama koje su nastavnice prethodno dogovorile. Klikom na fotografiju možete pročitati zadane teze (u Googleovoj prezentaciji). Učenici su veoma disciplinirano, zrelo i odgovorno pristupili zadatku. Pažljivo su slušali svoje nove prijatelje i iznosili vlastite stavove. O nekim se tezama razvila prava mala rasprava... No, i učenike i nastavnice ugodno je iznenadila činjenica kako se svi slažemo u jednome - iznimno je važno promišljati i razgovarati o problemu ovisnosti te svjesno i odgovorno birati svaki korak svoga puta, onoga koji ne vodi u ovisnost!
Kao što je objavljeno i na mrežnoj stranici Srednje škole Konjščina, zahvaljujemo učenicima koji su sudjelovali u ovome prekrasnom druženju i odlično se snašli u ovakvom virtualnom druženju s kolegama iz druge škole. Iako im je to bio prvi put, pokazali su da su spremni za nove izazove. Posebnu zahvalu upućujemo profesorici Mariji Brkić koja nam je bila domaćin Zoom sastanka kako bismo mi raspravljali bez tehničkih poteškoća. Oblak riječi izradila je nastavnica Marija Brkić koristeći tematske riječi učenika tijekom sastanka. Ivana Opačak, prof.
|
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |