2020-12-23 18:37:10

Rodna (ne)jednakost u bajkama - samo lijepe božićne poruke

Učenici 1.e razreda tijekom nastave engleskoga jezika na daljinu/online u prosincu o.g. brusili su svoje jezične vještine, vještine kritičkoga i kreativnog razmišljanja te kreativnog pisanja. Tijekom projektnoga rada ostvareni su ishodi nastavnoga predmeta i čak pet međupredmetnih tema. Učenici su pokazali veliki interes za obradu teme Rodna (ne)jednakost u bajkama, dobru razinu poznavanja jezičnih struktura i visoku razinu kreativnosti. U tekstu koji slijedi pročitajte radove učenika objedinjene u e-knjizi modernih bajki. Učenici su, sa svojom nastavnicom/razrednicom Ivanom Opačak, za vas pripremili i prigodne e-čestitke.

Tijekom projektnoga online rada u razdoblju od 15. do 22. prosinca o.g. učenici 1.e razreda (u sklopu eTwinningova projekta Sustainable Schools 4 Sustainable EUrope) obrađivali su temu rodne (ne)nejednakosti (u bajkama). Koristimo priliku kako bismo pohvalili učenicu Katju Radošević čiji likovni rad krasi službeni projektni poster međunarodnih partnera!

 

 

Kao medij za učenje koristili smo modernu bajku Pahuljac i sedam patuljčica s temom rodne jednakosti (objavljenu na portalu medijskapismenost.hr) te tradicionalnu bajku Pepeljuga. Ostvareni su ishodi nastavnoga predmeta Engleski jezik (učenik, koristeći prošla glagolska vremena i jednostavni vokabular tipičan za bajku, piše kratku priču/bajku) te čak pet međupredmetnih tema:

Građanski odgoj i obrazovanje – učenik promiče ljudska prava i ravnopravnost spolova; Osobni i socijalni razvoj – učenik uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora; Učiti kako učiti – učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje; Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije – učenik samostalno stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti; Zdravlje – učenik razvija tolerantan odnos prema drugima.

 

 

Osim što učenici veoma dobro poznaju tematiku popularnih bajki, upravo je bajka jedan od epskih oblika koje su učenici (tijekom prvoga polugodišta) usvojili na nastavi materinskoga jezika. Učenici su veoma brzo zaključili kako bajke nerijetko šalju pogrešne poruke koje upućuju na neravnopravnost spolova u društvu. U svojim su – novim – bajkama brusili svoje jezične vještine kako bi, u božićnome duhu, poslali sasvim drugačije poruke, oštro osuđujući svaki oblik neprihvaćanja i diskriminacije. Otkriveni su i neki novi talenti; tako je bajka Maje Vinković prijavljena na kreativni literarni natječaj Hrvatskoga udruženja profesora engleskoga jezika.

Polazne bajke i nova književna ostvarenja učenika (na engleskome jeziku) možete pročitati klikom na fotografiju naslovnice e-knjige. (U e-knjigu nisu uvrštene bajke koje nisu odgovarale temi.)

 

 

Maja Vinković, predsjednica 1.e razreda izradila je simpatičnu e-čestitku za sve vas/nas. Kliknite na fotografiju i poslušajte poruku simpatičnoga djedice…

 

 

Učenici 1.e razreda sa svojom su razrednicom na nastavi engleskoga jezika ukrasili e-božićno drvce, a pomogli su im učenici 2.c razreda. HVALA im svima! Kliknite na fotografiju i provjerite koju poruku krije svaka božićna kuglica…

 

 

Svoje smo e-čestitke proslijedili eTwinningovim partnerima. U okviru projekta SS4SEU s (inter)nacionalnim smo partnerima izradili zajedničku e-knjižicu božićnih želja. Knjigu možete prelistati (i u božićnim sadržajima uživati) klikom na priloženu naslovnicu.

 

Poslali smo i pisma dragim prijateljima u Turskoj (u okviru eTwinningova projekta Easy Peasy Postcard Squeezy). S nestrpljenjem i radošću iščekujemo njihove odgovore!

 

 

Blagoslovljen Božić i sretnu Novu (i novu) godinu žele vam učenici 1.e i 2.c razreda te njihova prof. engleskoga jezika Ivana Opačak!


Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod