2021-01-14 14:11:00

Dramska predstava kao format za učenje engleskoga jezika

Na poziv gđe Ružice Eterović, voditeljice međunarodnoga programa The Bear Educational Theatre (i istoimenoga edukativnog dječjeg kazališta) iz Praga, profesorica Opačak imala je priliku (zajedno s još 89 sudionika iz svih dijelova Hrvatske i svijeta), prisustvovati interaktivnoj dramskoj izvedbi Sherlock Holmes: Two Cases to Solve u večernjim satima 13. siječnja 2021. godine. Iako je online/Zoom događanje bilo namijenjeno isključivo nastavnicima engleskoga jezika, na zamolbu profesorice, na istome je sudjelovao i Stjepan Gusak, učenik 1.a razreda naše škole, veliki obožavatelj lika i djela slavnoga detektiva.  

Kako kaže voditeljica, „program za svoj primarni cilj ima podučavanje engleskoga jezika, a djeluje preko 20 godina. Obzirom na dobro poznate okolnosti, trenutno intenzivno radimo na novom online programu tijekom kojega ćemo uprizoriti nekoliko besplatnih online predstava… Prvenstveno nam je važna povratna informacija ili feedback, kako bismo znali idemo li u pravom smjeru i je li, po mišljenju nastavnika/profesora, ovaj format adekvatan za učenje engleskoga jezika u uvjetima pandemije (potencijalno i nakon toga)“.

 

 

Predstave koje su bile ponuđene nastavnicima su Sherlock Holmes: Two Cases to Solve - the Story of the Red-Headed League & the Story of the Man with a Crooked Lip u prijepodnevnom (9:00, 11:00) i večernjem (19:00) terminu 13. siječnja 2021. (za učenike starosne dobi 12-16 godina), The Alien Grammar Show (14. siječnja 2021., 10:30, dob 10-13) i Jackie and the Giant (15. siječnja 2021., 10:30, dob 4-9).

 

 

Osim što je prva izvedba bila jedina prikladna za uzrast naših učenika, tema je oduševila našega Stjepana koji je, na poziv svoje profesorice hrvatskoga i engleskog jezika (koja zna za njegovu veliku ljubav prema g. Holmesu), odmah pristao sudjelovati na događanju. Njegov cjeloviti osvrt na ovaj zanimljivi način učenja engleskoga možete pročitati OVDJE ili klikom na priloženu fotografiju.

 

 

Ono u čemu se prof. Opačak i učenik slažu jest činjenica da bi nastavni sat engleskoga jezika bio puno zanimljiviji i korisniji kada bi učenici, umjesto savladavanja klasičnih jezičnih izazova, tijekom istoga imali priliku sudjelovati na interaktivnoj (ne samo online) predstavi. Profesorica ističe sljedeće dobrobiti:

sjajni, iskusni i vrlo uvjerljivi glumci (dugogodišnji članovi kazališta The Bear, među kojima ima i izvornih govornika poput, primjerice, David Fishera, osnivača kazališta i glumca koji je u predstavi utjelovio sjajnoga detektiva, te Gregoryja Gudgeona, bivšega glumca kazališta Globe Theatre) koji bi bez sumnje osvojili učenike; jezična prilagođenost dramskoga teksta većini učenika (jednostavan vokabular dostatan za razumijevanje cjelovite dramske izvedbe, uz zanimljive jezične izazove za darovite učenike poput zagonetki i igara riječima; lako razumljiva dikcija izvornih govornika); sjajna glazba i scenografija kao važan kulturno-povijesni kontekst dramske izvedbe (sudionici su doista imali osjećaj da su na ulicama i u interijerima britanske metropole); iznimno zanimljiva i napeta, ne preopširna, fabula uz ponavljanje/sažimanje ključnih epizoda te mogućnost (samo)vrednovanja vještine slušanja s razumijevanjem i kreiranja tzv. izlaznih kartica (što je ključna značajka kvalitetnoga nastavnog procesa); dinamična interaktivna dramska izvedba uz mogućnost aktivnoga sudjelovanja učenika tijekom predstave kao poticaj za razvijanje četiriju jezičnih vještina (sudionici su, vođeni uputama glumaca i pitanjima u chatu, imali priliku komunicirati putem chata i u tzv. breakout virtualnim sobama – ondje su dijelili svoja zapažanja te predlagali rješenja detektivskih zagonetki tijekom predstave), pa i vještine jezičnoga posredovanja (pružanje podrške jezično manje vještim vršnjacima); razvijanje vještine kritičkoga i kreativnog mišljenja (učenici bi nakon predstave, koristeći prošla glagolska vremena, mogli osmisliti novi slučaj slavnoga detektiva u kojemu bi, bez sumnje, ponudili vrlo domišljata i uvjerljiva rješenja; u sigurnome online okruženju učenici bi razvijali i svoje digitalne vještine); ne manje važno, i nastavnicima bi ovakav nastavni sat bio veoma zanimljiv i koristan.

 

 

Po završetku predstave održana je Zoom diskusija/evaluacija s voditeljicom za sve sudionike iz Hrvatske. Predstava je gotovo jednoglasno ocijenjena veoma zanimljivom i korisnom; tek su pojedinci smatrali kako bi mogla biti prezahtjevna za njihove učenike. U pripremi je novi set (besplatnih) dramskih predstava koje bi svoje mjesto mogle naći i u (virtualnim) učionicama (ne samo) hrvatskih škola. S obzirom na pozitivnu evaluaciju sudionika (među njima i naše profesorice i učenika), vjerujemo kako je ovo tek početak jedne nove i zanimljive suradnje (s našom školom)…

Ivana Opačak, prof. savjetnik


Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod