2021-04-07 15:43:22

MEGA: jačanje europske dimenzije odgoja i obrazovanja

Brojni su se nastavnici hrvatskih srednjih škola, među njima i prof. Opačak, odazvali pozivu Foruma za slobodu odgoja na sudjelovanje u aktivnostima u okviru Erasmus+ projekta MEGA – jačanje europske dimenzije odgoja i obrazovanja. U veljači i ožujku o. g. provedeno je istraživanje i višerazinska analiza trenutnoga stanja poučavanja o Europskoj uniji u hrvatskim školama. U okviru EPAS programa u istraživanje su se uključili ravnatelj, pedagoginja, 6 nastavnika i 24 učenika naše škole. Koordinatori su školskih aktivnosti pozvani uključiti se u još jednu projektnu aktivnost – rad fokus grupa usmjeren na ispitivanje iskustava nastavnika u obradi tema o Europskoj uniji te unapređenje nastavne prakse. Danas je (u vremenu 10.00 – 11.50) održan virtualni (Zoomov) sastanak 10 članova prve fokus grupe koji je moderirala gđica Maja Šarić, predstavnica Foruma.

 

Na službenoj mrežnoj stranici Foruma za slobodu odgoja navedeno je kako "projekt MEGA provodi skupina organizacija iz Francuske, Njemačke, Španjolske, Portugala i Hrvatske pod vodstvom organizacije Pistes-solidaires iz Francuske. Forum za slobodu odgoja zadužen je za provedbu projekta u Hrvatskoj. Projekt je sufinanciran iz programa Erasmus+ Europske unije i provodi se od 1. listopada 2020. do 20. lipnja 2023. godine. Cilj je projekta doprinijeti razvoju i jačanju obrazovanja o Europskoj uniji u odgoju i obrazovanju. Posebni ciljevi su osigurati mladim osobama dostupnost informacija o Europskoj uniji, razviti komplementarne i koherentne nastavne materijale koji potiču integraciju i korelaciju tema o Europskoj uniji u druge predmete te ponuditi odgojno-obrazovnim radnicima okvir poučavanja o Europskoj uniji".

U sklopu projekta provest će se sljedeće aktivnosti:

anketno ispitivanje i višerazinska analiza trenutnoga stanja poučavanja o Europskoj uniji; izrada mrežnog mjesta s materijalima o Europskoj uniji; razvoj e-modula o Europskoj uniji za odgojno-obrazovne radnike; razvoj nastavnih materijala o Europskoj unij; aktivnosti diseminacije rezultata projekta te zagovaranja intenzivnijeg uključivanja poučavanja o Europskoj uniji u odgojno-obrazovni sustav.

 

Na poziv Foruma, uspješno smo se uključili u početne aktivnosti ovoga projekta. Budući da svakodnevno ulažemo mnogo truda u jačanje europske dimenzije obrazovanja u našoj školi, vjerujemo kako ćemo i od sudjelovanja i od rezultata (istraživanja i projekta) imati višestruke koristi. "Anketni će upitnici dati uvid u niz aspekata trenutnoga stanja poučavanja o Europskoj uniji iz perspektive ključnih dionika odgojno-obrazovnoga sustava (zakonskih predstavnika ustanova, članova stručnih službi, nastavnika i učenika). Analiza upitnika projektu će donijeti vrijedne nalaze za daljnje usmjeravanje i aktivnosti projekta te ukazati na potrebe dionika sustava." (Izvor: službeni dokument/poziv organizatora) Iste s nestrpljenjem očekujemo.

Sudionici su (e-sastanka) prve fokus grupe danas imali mogućnost dublje promišljati i raspravljati o zastupljenosti teme te važnosti i izazovima poučavanja mladih građana Hrvatske i Europske unije o - Europskoj uniji. Neka od konkretnih pitanja o kojima se raspravljalo su kako pristupiti obradi teme Europske unije u školi, koliko su učenici motivirani za učenje o toj temi i kako ih dodatno motivirati, koliko znanja i kompetencija imaju nastavnici te koliko su sigurni u svoje znanje i suvereni u poučavanju o toj temi, je li nastavnicima na raspolaganju dovoljno nastavnih materijala, u kakvim su oblicima i kako u šumi materijala izdvojiti najzanimljivije i najkorisnije… U osobnim su razgovorima u Teams Breakout sobama sudionici sastanka mogli dublje analizirati probleme te su svoja zapažanja i prijedloge podijelili na projektnome Padlet zidu.

Prof. Opačak iskreno je priznala svoju nesigurnost na ovome terenu (izvan jezične struke) te istaknula kako svakodnevno uči od kolegica koje poučavaju strukovne sadržaje, ali i učenika koji u ekonomskom i upravno-pravnom području pokazuju veliki interes i zavidno znanje; to joj je, kaže, najljepši i najdraži dio projektnoga rada. Sudionice današnjega sastanka složne su u zaključku kako rad – većinom izvan zadanih okvira uglavnom pojedinaca entuzijasta – na ovoj (za školu, život i rad) iznimno važnoj temi nije dovoljno prepoznat i vrednovan, stoga ni strukturiran u smislu kvalitetno pripremljenih i obrađenih nastavnih sadržaja. Nadaju se kako će upravo rad na ovakvim projektima donijeti pozitivne promjene u našim/europskim školama.

Ivana Opačak, prof. savjetnik


Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod