2021-04-10 14:41:25

Dobrodošlica novim i podrška svim eTwinningovim školama

Prof. Opačak sudjelovala je danas (u vremenu 10.00 – 13.00) na virtualnome/Teams susretu nastavnika (članova zatvorene grupe na eTwinningovoj platformi) koji rade u eTwinningovim školama. Organizatori eTwinning Live eventa i stari nositelji titule eTwinningove škole poželjeli su dobrodošlicu novim članovima ove međunarodne zajednice. Tijekom e-događanja održan je niz predavanja s ciljem predstavljanja misije i prakse eTwinningovih škola te eTwinninga kao sigurne, inkluzivne obrazovne platforme za komunikaciju, suradnju i stjecanje vještina 21. stoljeća.

Predstavnica Središnje službe za podršku eTwinningu istaknula je višestruke koristi koje od eTwinninga mogu imati svi dionici odgojno-obrazovnoga procesa. ETwinningove su škole nositelji i promicatelji inovativnih odgojno-obrazovnih praksi te ogledni primjeri uspješne timske suradnje. S ponosom ističemo kako je naša škola nositeljica ove europske titule od travnja prošle godine te kako je sve više aktivnih nastavnika i učenika (i kvalitetnih projekata) na eTwinningovoj platformi.

G. Gareth Cort, obrazovni djelatnik i stručnjak u području e-sigurnosti, govorio je o važnosti medijske pismenosti (Media literacy). Središnja je to eTwinningova tema za godinu 2021. i pojam koji treba razlikovati od pojmova (s kojima je povezan) digitalna pismenost i e-sigurnost. Ove se godine eTwinning usredotočio na dvije strane iste medalje: medijsku pismenost i fenomenom dezinformacija i lažnih vijesti.

Tijekom prošle godine (pandemije koronavirusa) uočena je pojačana izloženost građana dezinformacijama, što predstavlja golem izazov i za odrasle i za djecu/učenike. Kako je istaknuto na službenome Twitter profilu Europske komisije, „nikad nije bilo hitnije potrebe za internetom bez lažnih ili obmanjujućih podataka nego za vrijeme pandemije koronavirusa". Edukativni video za sve koji žele saznati što je i zašto je važna medijska pismenost, predstavljen na e-događanju, dostupan je OVDJE.

G. Jaanus Paasoja (Estonija) govorio je o kvalitetama koje krase inovativne škole. Gđe Marijana Smolčec (RH) i Marie Louise Petersen (Danska) uputile su na potrebu da svaka (osobito medijski pismena, inovativna eTwinningova) škola bude inkluzivna škola u kojoj će baš svaki pojedinac (bilo član stručne službe ili pomoćnoga osoblja, nastavnik ili učenik - onaj u specifičnim životnim uvjetima, sa specifičnim odgojno-obrazovnim potrebama/zdravstvenim poteškoćama i onaj daroviti) moći ostvariti baš sve svoje potencijale.

Po završetku izlaganja uslijedila je panel-rasprava usmjerena na ostvarivanje misije eTwinningovih škola. U raspravi su sudjelovali Fina Vendrell, Montse Mollet (Collegi Sant Josep, Catalonia, Spain), Marisa Badini & Maria Cristina Cella (Direzione Didattica Ottavo Circolo Piacenza, Italy), Loredana Popa, Vasile Asiminicesei (Scoala Gimnaziala nr.17 Botosani, Romania), Eleni Rossiou (Experimental School of the Aristotle University of Thessaloniki, Greece). Sudionici e-događanja mogli su postavljati pitanja u chatu te dobiti kvalitetne savjete o tome kako uključiti učenike u procese odlučivanja i upravljanja školom, kako potaknuti sve nastavnike na kvalitetnu online suradnju i kako doprinijeti kvaliteti odnosa između nastavnika i stručne službe.

Ivana Opačak, prof. savjetnik


Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod