2021-11-30 19:14:00 Rad na projektnim aktivnostima tijekom studenoga Početkom mjeseca dovršena je uvodna aktivnost upoznavanja. Na zajednički Padlet učenici su postavljali Vokije u kojima su se ukratko predstavili učenicima partnerima, postavljali im pitanja o hobijima, glazbi i slobodnom vremenu te odgovorili na njihova pitanja. Sudjelovali su u Forum diskusiji na Twinspaceu projekta o stavovima prema modi, svojim potrošačkim navikama i održivosti. Učenici su izradili svoje prijedloge za službeni logo projekta. Odabrana su 3 najbolja i postavljena u galeriju na Twinspace projekta. Učenici će do sredine prosinca moći glasati za logo koji im se najviše sviđa. Profesorice su 15. studenoga održale videokonferenciju na Zoom-u i dogovorile sadržaj i zadatke za videokonferenciju s učenicima koja je zakazana za 29.11.2021. Kako je studeni mjesec kojega se povezuje s dva dana bitna u (anti)potrošačkom društvu, tako su i glavne aktivnosti bile usmjerene na njih. Radi se o Crnome petku (Black Friday), koji se iz SAD-a proširio na cijeli svijet. Crni petak je uglavnom petak nakon američkoga Dana zahvalnosti (koji se slavi četvrtoga četvrtka u studenome). Toga dana sve trgovine, uključujući i internetske, pokušavaju pridobiti potrošače raznim popustima, na sve vrste potrošačke robe. Dan nakon Crnoga petka obilježava se Svjetski dan nekupovanja (Buy Nothing Day). Profesorice su za učenike pripremile nekoliko videomaterijala o oba ova dana i postavile ih na Twinspace projekta. Videomaterijale su svi učenici iz škola partnerica pregledali na nastavi, razgovarali o njima, a zatim u suradničkoj Excel tablici postavljali pitanja o njima (i moguće odgovore) koja smo kasnije iskoristili za izradu Kahoot kviza. 29. studenoga održana je videokonferencija s učenicima i profesoricama iz škola partnerica. Prvo su učenici odigrali Kahoot kviz, u čijoj su izradi sudjelovali. Nakon toga su se malo bolje upoznali kroz razgovor, što je bio dobar uvod u konkretne suradničke aktivnosti koje slijede u siječnju, kada će raditi na zadacima u međunarodnim timovima. Razgovarali su i o svojim potrošačkim navikama i o tome jesu li i što kupili na Crni petak te jesu li se uspjeli suzdržati od kupovine na Svjetski dan nekupovanja. Učenici su napomenuli i Cyber Monday, upravo na dan održavanja videopoziva. Dogovorena je i sljedeća aktivnost, za prosinac. Nakon što su analizirali svoje potrošačke navike, učenici su utvrdili da imaju dosta odjeće koja im više nije potrebna, ali još nije za bacanje. Stoga je zadatak organizirati akciju Tajni prijatelj, u kojoj će jedni drugima izraditi održive božićne poklone. Za njihovu će izradu upotrijebiti staru odjeću i tako dati svoj doprinos smanjenju količine otpada.
Prof. Mirta Kos Kolobarić |
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |