2023-01-30 17:32:33 Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta (27. siječnja) obilježili smo s nacionalnim i međunarodnim partnerima u okviru eTwinningova/EPAS projekta Down EU Avenue. Tjedne aktivnosti za učenike, usmjerene na podizanje svijesti o prevenciji genocida i ostvarivanje ciljeva UN-ove Rezolucije o Danu sjećanja na holokaust, osmišljene su u suradničkome Googleovu obrascu i na digitalnome (Padlet) zidu, koji je poslužio i kao diseminacijska platforma za kritička promišljanja i kreativne radove učenika. (PO)HVALA učenicima 3. e, 4. c i 4. e razreda koji su se uključili u aktivnosti. Dan kada je Crvena armija oslobodila najveći nacistički koncentracijski logor Auschwitz-Birkenau u Poljskoj (27. siječnja 1945.) Ujedinjeni narodi su, donošenjem Rezolucije o danu sjećanja na holokaust 2005. godine, proglasili Međunarodnim danom sjećanja na žrtve holokausta. Učenici 3. e i 4. e razreda na nastavi engleskoga jezika gledali su dio filma Europa Europa; cjeloviti su film mogli pogledati kod kuće. Povijesna ratna drama iz 1990. režirana je prema autobiografskome romanu Solomona Perela, koji se kao tinejdžer spasio od progona i smrti (u Auschwitzu) zapanjujućim spletom okolnosti - lagao je da nije Židov te je postao pripadnikom Hitlerove mladeži… Film je dostupan na platformi European Film Factory, na kojoj je nastavnicima i učenicima omogućena besplatna registracija. Film su pogledali i učenici partnerskih škola iz Rumunjske, Bugarske i Hrvatske. Uz radne materijale, učenicima je u zajedničkome Padletu bila dostupna Povelja Europske unije o temeljnim pravima, koju su proučili i na istome mjestu komentirali isječke iz filma koji ukazuju na kršenje ljudskih prava, uz navođenje članka Povelje. Treba li isticati kako bi ambasadori Europskoga parlamenta morali znati (kritički vrednovati) temeljne akte Europske unije?!? OVDJE je dostupan suradnički Padlet - pogledajte radove učenika. Učenici su imali priliku i kreativno se izraziti. Prof. Opačak pripremila je dva zadatka koji potiču kreativno pisanje na engleskome jeziku - na temelju tematskih riječi (iz lirske pjesme Leptir/Butterfly židovskoga pjesnika Pavela Friedmana, koji je smrtno stradao tijekom boravka u logoru) mogli su oblikovati vlastitu pjesmu (bez da su vidjeli izvorni tekst), a na temelju dnevničkih zapisa Anne Frank (16-godišnje židovske žrtve holokausta) mogli su oblikovati blackout pjesmu (u pisanome ili digitalnom obliku). Kreativni su izazov prihvatili i učenici 4. c razreda. Blackout poem autorice Katje Radošević (3. e) nastala je na temelju jedne stranice Dnevnika Anne Frank; lirska pjesma Eme Tomašić (3. e) nadahnuta je riječima iz pjesme Butterfly. U Padletu su dostupni i ostali radovi ambasadora EP-a iz partnerskih zemalja. U izradi je zajednički pano I remember/Sjećam se s kreativnim radovima učenika naše škole (u učionici br. 24.). Zadivljuju svi radovi učenika (u Padletu i na panou), osobito pozitivno intonirane pjesme, koje odišu ljubavlju, radošću, nadom, nastale na temelju riječi koje oslikavaju mučno životno iskustvo. Ivana Opačak, prof. |
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |