2023-03-06 13:48:42 Posjet Hrvatskom saboru i Hrvatskoj narodnoj banci U četvrtak, 2. ožujka, učenici naše škole posjetili su Hrvatski sabor i Hrvatsku narodnu banku. Fotografije i osvrte na terensku nastavu koje su napisale učenice 4. c razreda (Matea Čalušić i Gabrijela Karačić) pogledajte u nastavku. U četvrtak, 2. ožujka 2023. godine, učenici Ekonomsko-birotehničke škole iz Slavonskog Broda su u sklopu terenske nastave posjetili Hrvatski sabor i Hrvatsku narodnu banku kako bi saznali nešto više o radu zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj te o središnjoj banci Republike Hrvatske. Učenici naše škole tijekom svoga obrazovanja imali su priliku sudjelovati na raznim oblicima izvanškolske nastave na kojoj saznaju mnoge zanimljive činjenice. Posjet Hrvatskom saboru definitivno je jedan je od korisnijih oblika terenske nastave u kojemu su učenici, na njima zanimljiv način, saznali nešto više o samom radu zastupnika te su učenici mogli postavljati pitanja vlastitog interesa. Svo upijeno znanje s terenske nastave, učenici će moći iskoristiti na kvizu o Hrvatskom saboru pod nazivom „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“ koji će se održati 6. i 10. ožujka 2023. godine. Nakon edukativno provedenog vremena u Hrvatskom saboru, učenici su posjetili i Hrvatsku narodnu banku u kojoj su dobili potrebne informacije u vezi s uvođenjem nove valute u Republiku Hrvatsku – eura. Nakon iscrpnog, ali zanimljivog, dana provedenog u Zagrebu, vratili smo se svojim kućama u Slavonski Brod sa željom da i generacije koje dolaze poslije nas iskuse kako je to na jedan dan sjesti u Saborske klupe. Mate Čalušić, 4.c U sklopu realizacije terenske nastave, 2. ožujka 2023., maturanti 4.c. razreda te učenici 3. e i g razreda Ekonomsko-birotehničke škole su posjetili Hrvatski sabor te prisustvovali na predavanju u Hrvatskoj narodnoj banci. Voditeljice terenske nastave bile su profesorice ekonomskih i pravnih predmeta; Ana Jelić, Valerija Šprajc te Valentina Bodrožić-Selak. Hrvatski sabor jednodomno je zastupničko tijelo građana te nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj. Zgrada Hrvatskoga sabora, Saborska palača, nalazi se na Gornjem gradu u Zagrebu. Uz stručno vodstvo, učenici su razgledali unutrašnjost Sabora te se upoznali s njegovim ovlastima, djelovanjem i ustrojstvom. Hrvatski sabor konstituiran je 30. svibnja 1990. godine kao prvi demokratski višestranački sabor. Učenici su posjetili i sabornicu te vrlo kratko prisustvovali na sjednici. U predvorju sabornice mogli su uočiti vitraje na stropu, koji nose osobitu važnost i povijesnu simboliku, a to je da je iznad Sabora samo nebo. Nebo u kontekstu unutrašnjeg interijera Sabora označuje ovlasti Sabora definirane Ustavom i uključuju: određivanje gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Hrvatskoj, očuvanje i korištenje njezine baštine te sklapanje saveza. U dvorani Ante Starčevića slikali su se ispred slike donošenja prvog demokratskog Ustava Republike Hrvatske 22. prosinca 1990. godine (tzv. Božićni ustav). U istoj dvorani mogli su uočiti portrete njima već poznatih Saborskih predsjednika. Prilikom razgledavanja Sabora upoznali su nekoliko saborskih zastupnika (Ružica Vukovac, Pero Ćosić, Marina Opačak Bilić) koji su se predstavili te motivirali učenike u vjerovanje u bolje sutra te naglasak stavili na mlade generacije koje će sudjelovati u krojenju budućnosti. Učenici su također imali priliku upoznati se s replikom Bašćanske ploče ispred koje zastupnici inače daju izjave. Original se čuva od 1931.g. u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti. Bašćanska ploča je simbol povijesti i jezika te je i na njoj završio obilazak. Radićeva izjava: „Ne srljajte kao guske u maglu“ kao simbol za uvjetno ujedinjenje i jednaka prava u novonastaloj državi koju i poznajemo danas utječe na povijesno, a i kulturno značenje Sabora. Hrvatski sabor svojom je poviješću spomenik uporno održavane tradicije, a svojim oblicima, elementima klasicizma u unutrašnjosti, a neorenesanse na pročeljima, zanimljiv spomenik kulture. Obilazak Hrvatske narodne banke je bio kratak no ostavio je utisak na učenike predstavljanjem prezentacije o svrhovitosti prijelaza s kune na euro. Učenicima su podijeljeni suveniri koji označavaju značenje određenog polja na euru. Terenska nastava ovakvog oblika ostat će svima u lijepom sjećanju. Smatram da će mnogima ovo biti jedini posjet Saboru, ali tko zna, možda netko od nas u budućnosti bude baš saborski zastupnik. Jer sad kad smo imali priliku vidjeti gdje rade naši političari, tko ne bi volio tako „puno“ raditi, još više pričati, i za to biti dobro plaćen. Moram priznati da su ljudi u Saboru nastojali ostaviti dojam, što su i uspjeli, a sad je li pozitivan ili negativan je pitanje osobnog mišljenja. Gabrijela Karačić, 4.c |
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |