2014-12-09 20:11:46 Kako smo spojili Mjesec knjige, Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama i Mjesec borbe protiv ovisnosti u razredu Tijekom Mjeseca (hrvatske) knjige i knjižnica – u razdoblju od 15. listopada do 15. studenoga – učenici 1.e, 2.c, 4.b i 4.d razreda na satu engleskoga jezika pisali su kritički osvrt na svoju najdražu knjigu s ciljem populariziranja knjige, čitanja i (kreativnoga) pisanja. Učenica 4.b razreda Marina Zorić predstavila je knjigu Mi djeca s kolodvora Zoo koja je tematski nagovijestila Mjesec borbe protiv ovisnosti te istaknula važnost poticanja zdravoga življenja kod mladih i aktivne borbe protiv zlouporabe sredstava ovisnosti. Učenici 3.b razreda Ekonomsko-birotehničke škole na nekoliko su sati razrednika (u okviru nastave zdravstvenoga odgoja) održali tematske radionice, prezentacije i predavanja tijekom ovogodišnjega Mjeseca borbe protiv ovisnosti. Na jednom nastavnom satu učenici su proveli anketu o konzumiranju alkohola te poznavanju (higijenskih, zdravstvenih i društvenih) problema vezanih uz povremeno/ redovito „uživanje“ alkohola i alkoholizam. Anketu je obradila i, na veoma zanimljiv način, interpretirala učenica Marija Krolo. Zaključili smo kako veoma zrelo razmišljamo, ali, kao i većina mladih, često veoma nezrelo postupamo. Učenica Anamarija Gavranić tijekom svoje prezentacije poučila nas je korisnim činjenicama vezanim uz problem konzumacije alkohola te istaknula porazne statistike koje kazuju o sve mlađim konzumentima alkohola. Zaključili smo kako je bolje trijezan gledati malo ružniji svijet, nego pijan malo ljepši, al’ potpuno lažan i nestvaran svijet. Učenica Valentina Veseličić izradila je veoma zanimljivu i poučnu prezentaciju o problemu kockanja (među mladima) s jasnom porukom kako je kockanje siguran način da za uloženo Nešto dobijemo – Ništa. Učenica Lora Logarušić kazivala je o veoma složenom problemu spolno (ne)odgovornoga ponašanja kod mladih (koji je blisko povezan s problemom maloljetničke trudnoće te mogućnošću zaraze HIV-om). Poučila nas je različitim metodama zaštite od spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće uz jasnu poruku kako je osim fizičke zrelosti za stupanje u spolne odnose iznimno značajna psihološko-emocionalna zrelost, te kako je jedina 100% sigurna metoda kontracepcije i zaštite od spolnih bolesti – apstinencija. Valentina Miletić i Jelena Jazvić, učenice 3.e, na nastavi engleskoga jezika izradile su tematske Glogstere istaknuvši štetne učinke različitih sredstava ovisnosti uz jasnu poruku Be smart – don't start!. Bio je to nastavak rada na nastavnoj jedinici Drugs koju smo (prema „starim“ udžbenicima LogOn) obrađivali na kraju prošle školske godine. Profesorica engleskoga jezika iskoristila je istu građu kako bi učenici 2.c provjerili svoje znanje o sredstvima ovisnosti i njihovim štetnim učincima (na testu čitanja s razumijevanjem). Mnogi su bili zadovoljni svojim znanjem… i ocjenama! Poveznice na glogstere: http://tina2609.edu.glogster.com/drugs-1/ http://tina2609.edu.glogster.com/drugs-2/ http://tina2609.edu.glogster.com/drugs-3/ Zidove osmice na katu ukrasili su tematski panoi s plakatima sadašnjih i bivših učenika škole na kojima su učenici tijekom sata razrednika, nastave hrvatskoga i engleskog jezika mogli čitati i učiti o problemima vezanim uz zlouporabu sredstava ovisnosti. Jedan je plakat (kojim smo obilježili Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama 25. studenog) jasno poručio kako će i nasilja (nad ženama) biti manje smanji li se zlouporaba sredstava ovisnosti. Na jednom, veoma suvremenom, panou kojega su izradili učenici 1.e razreda tijekom mjeseca studenog (dok su učili o modernim tehnologijama) zaključili smo kako smo ovisni i o društvenim mrežama, klikovima i lajkovima koji nas lišavaju (ili udaljavaju od) aktivnoga društvenog života i prividno usrećuju… jer Facebook je Fakebook.
Srednjoškolcima je, kao izrazito ugroženoj društvenoj skupini, osobito važno posvijestiti životne probleme iz naslova. Za pohvaliti je svaku njihovu aktivnost koja je usmjerena ka (podizanju svijesti o) prevenciji, apstinenciji, zdravom življenju i suzbijanju zlouporabe sredstava ovisnosti. Učenici su svojim aktivnostima i (ne)verbalnim vještinama dokazali kako mogu veoma zrelo dati svoj doprinos „izgradnji“ ljepšega svijeta za sebe i generacije koje dolaze. (P O) H V A L A !!! Ivana Opačak, razrednica 3.b, prof. hrvatskoga i engleskog jezika |
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod |