2021-03-12 13:58:01

Primjer dobre prakse: Naše nastavnice na početnom treningu/edukaciji nastavnika o uslugama ekosustava u sklopu projekta Give value to nature

Nakon održanog uvodnog sastanka krajem 2020. godine, sljedeća velika zajednička aktivnost koju su provodili partneri koji sudjeluju u projektu bila je početna obuka nastavnika. Tijekom veljače, kroz tri tjedna održano je 20 sati obuke. Obuka je provedena online, kolaboracijskim platformama i kanalima ..

Slika1: Virtualna prezentacija i obuka o ekosustavima

Ovu početnu edukaciju  o uslugama ekosustava održao je Fakultet za zaštitu okoliša Sveučilišta u Salamanci. Prirodoslovni i ekonomski stručnjaci su nas upoznali sa prednostima koje priroda pruža ljudima, kako ih prepoznati i mjeriti.
Nastavnici iz osam zemalja partnera na projektu (za Španjolsku Sveučilište u Salamanci i Srednja škola IEN Aliste, za Hrvatsku Srednja škola fra Andrije Kacica Miosica, za Grčku Platon MEPE, za Rumunjsku Liceul Korosi Csoma Sandor Covasna, za Litvu Gimnazija Utena A.Sapoka,  za Grenland Sveučlište Ilisimatusarfik, za Poljsku Zespol Szkol w Zychlinie) sudjelovali su i surađivali na edukaciji.
Sudionici su naučili  razlikovati i obilježavati ekosustave u našoj blizini, bilježiti usluge koje nam priroda oko nas pruža i vrednovati prirodne resurse.

Slika 2:Ekonomski stručnjak Sveučiliša u Salamaci o vrednovanju ekosostava

Upoznali su Miro, online vizualnu kolaboracijsku platformu za timski radi suradnju (miro.com) u kojoj su prezentirali svoje ekosustave i usluge koje im pruža priroda u neposrednoj blizini.

Nastavnice: Tina Cvijanović (koordinatorica), Maja Bojanović, Ana Vlahov i Gracijela Babić Jovica kao sudionice edukacije prezentirale su našu školu i okolicu.

Nakon što su naučile prepoznavati, klasificirati i vrednovati ekosustave, kroz zajedničke aktivnosti u platformi Miro upoznale su kolege sa našim ekosustavima, blagodatima i uslugama koje pruža priroda u našoj blizini.

Slika 3: Prezentacija i vrednovanje ekosustava Ploča i oklice kroz platformu Miro

Dolina Neretve i područje oko Ploča je po procjenama projektnih aktivnosti najraznolikiji partner koji obiluje različitim ekosustavima i uslugama.

Lijepo je bilo slušati kako se partneri dive našoj raznolikosti. :)

Sljedeća aktivnost je dogovor i razvijanje različitih radnih skupina koji će raditi na intelektualnim produktima projekta.

Projekt se polako razvija, dobio je svoju web stranicu (koju razvija naš školski tim), te stranice na društvenim mrežama. Više u samom projektu možete pročitati na valunig-nature.eu (ENG) ili u nastavku.

 

Ime projekta: Give value to nature: learn how to measure what ecosystem services do for us
Strategic Partnerships for school education (KA201)
National Agency: ES01 Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE)
Trajanje: 01-09.2020. – 31.08.2023

CILJ projekta je uvesti konceptualni okvir usluga ekosustava u srednje obrazovanje. Usluge ekosustava su sve blagodati koje priroda pruža ljudima i njihovim vrednovanjem vrednujemo sve što priroda čini za nas. Konceptom usluga ekosustava naglašavamo našu ovisnost o prirodnom okolišu. Zamišljen je kao novi način suočavanja s odnosima između ljudi i prirode, a usredotočen je na povećanje naše svijesti o zaštiti okoliša. Koncept je stekao veliku važnost na znanstvenoj razi. EU je u svoje politike zaštite prirode i upravljanja zemljištem uveo kriterije koji se temelje na uslugama ekosustava (npr. Strategija zelene infrastrukture, strategija šumarstva, strategija očuvanja biološke raznolikosti itd.)
Međutim, usluge ekosustava i dalje su uglavnom nepoznate široj javnosti i jedva da su došle do europskih razreda srednje škole.

Projekt pokušava riješiti ovaj nedostatak stvaranjem partnerstva sa sveučilištima i srednjim školama iz različitih biogeografskih područja Europe (Atlantik, Sredozemlje, Alpe, Kontinenti, Boreal, Arktik) s ciljem stvaranja visokokvalitetnih intelektualnih rezultata koji će pružiti europskim studentima nove vještine i kompetencije o uslugama ekosustava i svim blagodatima koje ljudi ostvaruju od prirode u kontekstu klimatskih promjena i u okviru međukulturnog pristupa.

REZULTATI projekta trebali bi nuditi cjelovita digitalna rješenja za primjenu u učionici i šire te rad sa ciljanom populacijom.

Kodinator projekta je španjolsko Sveučilište u Salamanci (UNIVERSIDAD DE SALAMANCA (E10208679, ES)), a partneri su škole i znanstveni instituti iz Španjolske (IES Aliste (E10029286, ES)) , Grčke (PLATON M.E.P.E (E10123274, GR)), Rumunjske(LICEUL KOROSI CSOMA SANDOR COVASNA (E10060186, RO)), Litve(Utena A.Sapoka gymnasium (E10173123, LT)) , Grenlanda Ilisimatusarfik (E10176053, GL)), Poljske Zespol Szkol wZychlinie (E10007673, PL)) i Hrvatske (Srednja skola fra Andrije Kacica Miosica (E10008581,HR)).


Srednja škola Fra Andrije Kačića Miošića u Ploča