2013-04-08 12:29:19 CARNetovi edukativni sadržaji za nastavnike (Modul 3- I. dio) Održane tri radionice za nastavnike: Digitalna kompetencija Digitalni nastavni materijali Izrada multimedijalne prezentacije U sklopu CARNetovog projekta ICT Edu, u školi su u prijašnjem razdoblju održana dva modula edukativnog sadržaja za nastavnike. U ovoj školskoj godini došao je red i na Modul 3 (I. dio) koji obuhvaća Digitalnu kompetenciju, Digitalne nastavne materijale i Izradu multimedijalne prezentacije. Održane su tri radionice za nastavnike, dvije 16. ožujka i jedna 6. travnja 2013. u trajanju od tri sata. Voditeljica radionice bila je CARNetova koordinatorica, gospođa Renata Ivanković. Digitalna kompetencija – jedna od osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje NOK-a Digitalna kompetencija je osposobljenost za sigurnu i kritičku uporabu informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT) za rad, u osobnom i društvenom životu i komunikaciji. Važno je doći do informacija uz pomoć IKT, ali još je važnije te informacije na pravilan način upotrijebiti i pretvoriti u znanje. Internet kao izvor informacija Popularniji Web preglednici su Internet Explorer, Mozilla Firefox i Google Chrome. Alati za traženje informacija na Internetu su: Web tražilice (upit s ključnim riječima), Tematski katalozi (stranice uređene hijerarhijski prema temama ili kategorijama), Web portali, Online enciklopedije (enciklopedija.carnet.hr; hr.wikipedia.org…), Web 2.0 sadržaji (multimedija, društveno umrežavanje- facebook, suradničko pisanje-wiki, izrada i razmjena slika- flicker, videa- youtube, web plakata- glogster, blogovi…), „nevidljivi web“ (sadržaj zaštićen u bazama podataka, katalozima knjižnica- CARNetov portal za učenje na daljinu Nikola Tesla) O autorskom pravu Sadržaji s Interneta preuzimaju se uz pridržavanje pravila o intelektualnom vlasništvu propisanih Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima. Citiranje je dopušteno, ali uz naznaku izvora i imena autora. Kako prepoznati relevantnu informaciju na Internetu i izbjeći lutanje? Postoje osnovne tehnike pretraživanja u Google tražilici: alati, filtri, snimanje sadržaja web stranice, pretraživanje, prikaz i snimanje slika, pretraživanje videozapisa. Postoji i naprednije pretraživanje: korištenjem dvostrukih navodnika, pretraživanje unutar pojedinog web sjedišta (site:) i izrazi koji se žele isključiti iz pretraživanja (-). Kod postavljanja upita mora postojati jednostavnost upita, malo riječi- puno značenja, koristiti opisne riječi- specifične i jedinstvene. Digitalni nastavni materijali (DNM) Sadržaji namijenjeni korištenju u obrazovanju za učenje i poučavanje, a pohranjeni su na računalu, nekom elektroničkom mediju ili su objavljeni na Internetu. Koriste se i u nastavi i za samostalno učenje E- učenje Mješovito ili hibridno (kombinacija klasične nastave u učionici i nastave uz pomoć tehnologija (IKT)Na žalost, u školama se još uvijek koristi najviše klasična nastava, uz mali postotak mješovitog e- učenja (nastava uz pomoć IKT). „Čisto“ e- obrazovanje (oblik nastave pri kojem studenti uče online i samostalno)Primjeri DNM PowerPoint prezentacije- povećavaju interes učenika, korištenje slikovnih prikaza, animacija i zvukova Interaktivni multimedijalni plakati - razvija se kreativnost učenika, plakati u digitalnom obliku, osim teksta i slika imamo zvuk, video, animacije i linkovi Glogster- popularan alat za izradu multimedijalnih plakata Stripovi- popularan među učenicima u nastavi svih predmeta GeoGebra interaktivne animacije- program otvorenog koda za učenje i poučavanje matematike Web priručnici - tekstualni, grafički i multimedijski web priručnici HotPotatoes online provjere- razni kvizovi i križaljke Važnost primjene multimedije! Današnji učenici su digitalni urođenici koji u istom trenutku mogu učiti, biti na chatu i slušati glazbu, stoga nastavnici trebaju mijenjati svoje nastavne sate u koje će uključiti DNM i zainteresirati učenike za sadržaj koji se obrađuje! Zanimljiva je teorija Williama Glassera: „Naučimo… 10% od onoga što čitamo 20% od onoga što slušamo 30% od onoga što vidimo 50% od onoga što vidimo i čujemo 70% od onoga što raspravimo sa drugima 80% od onoga što osobno iskusimo 95% od onoga što poučavamo druge.“ Izrada multimedijalne prezentacije Na kraju radionice uslijedio je praktični dio. Nastavnici su izrađivali multimedijalnu PowerPoint prezentaciju s vježbama uređivanja teksta, umetanja i uređivanja slika, isječka crteža, grafikona, poveznica (hiperviza) i videozapisa. Idući korak je Modul 3 (II. dio) u kojem će nastavnike educirati o izradi Glogstera i Stripova.
|
Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice |