2021-12-07 11:48:59

Obilježen početak Mjeseca borbe protiv ovisnosti

Dana 25. studenog 2021. godine povodom obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti učenici 2.G razreda Industrijsko – obrtničke škole Nova Gradiška na satu razrednika odradili su prvu od ukupno tri planirane nastavne jedinice. Tema prve nastavne jedinice bila je Kockanje i klađenje adolescenata i mladih – rizici i šanse.

       Kao uvodnu aktivnost nazvanu Pismo – glava učenici su prvih 10 minuta nastavnog sata odradili u paru (naravno, pridržavajući se epidemioloških mjera) u obliku 2 zanimljiva zadatka bacajući kovanicu: 1. jedno bacanje – jedno pogađanje, 2. četiri bacanja – četiri pogađanja. Rezultat je bio sljedeći: od ukupno 8 učenika tijekom jednog bacanja pogodio je samo jedan učenik. Nakon 4 bacanja rezultat je bio sličan: samo jedan učenik pogodio je dvaput, dok ostali jedanput ili nijedanput. Dakle, cilj ove uvodne aktivnosti bio je: testirati šanse za dobitak i slučajnost pogađanja. Odgovarajući na 3 pitanja (O čemu je bila igra? Koliko ste puta pogodili? O čemu ovisi pogodak – o sreći, slučaju ili vještini?) učenici su s razrednicom proveli kratku raspravu kako je kockanje igranje različitih oblika na sreću (kartanje, biljar ili fliper za novac, loto listići, sportske kladionice, igre na automatima ili u kasinu i sl.) te zaključili kako većina kockarskih igara ovisi o SLUČAJU, a nad time NEMAMO apsolutno nikakvu kontrolu. Kockanje je ulaganje nečeg vrijednog u događaj koji može rezultirati većim i povoljnijim ishodom. Znači, ulažemo novac i očekujemo dobiti ga još više.

Naglasak radionice koja je uslijedila (,,Kockati ili ne – kako ću odlučiti?’’) bio je na mogućim RIZICIMA koji su povezani s kockanjem i koji mlade ljude mogu odvesti u problematično kockanje te posljedice koje kockanje može imati za njih. Učenici su u paru vrlo motivirano i marljivo odradili ovu radionicu. Svaki je učenik dobio nastavni listić s 4 polja: 1. Zašto neki ljudi odluče kockati?, 2. Koje negativne posljedice mogu imati mladi ljudi koji kockaju?, 3. Zašto ljudi odluče da neće kockati?, 4. Što mogu biti pozitivne posljedice za mlade ljude kada odluče da neće kockati?

       Nakon 10 minuta rada svi su učenici pročitali svoje bilješke koje su bile vrlo slične i točne (što se može vidjeti i na priloženim fotografijama) te popraćene dodatnom raspravom nakon čitanja svakog polja.

       U posljednjih 5 minuta nastavnog sata (sinteza) razrednica je s prezentacije pročitala i dodatne informacije Što je još važno znati o kockanju (preuzete iz priručnika Zdravstveni odgoj) koje su učenici vrlo vješto analizirali komentirajući kako dobar dio tih informacija već znaju te kako su ih spremni prenijeti svojim vršnjacima.

       Dakle, cilj radionice je u potpunosti ostvaren: učenici razumiju potencijalne probleme povezane s kockanjem, a ostvareni su i ishodi radionice: učenici znaju opisati kockanje, razlikovati vrste kockanja i ono najvažnije – znaju prepoznati negativne strane kockanja, ali i pozitivne posljedice za one koji odluče da neće kockati.

 

Razrednica 2.G razreda

Josipa Trinc, prof.

Klikom na sliku možete pogledati slike s radionice.


Industrijsko-obrtnička škola Nova Gradiška