Edukacija nastavnica u Portugalu
Nastavljamo s aktivnostima u sklopu Eramus+ projekata. Naše četiri nastavnice Manuela Božić Buhač, Ivana Dite, Danijela Huljenić i Valentina Pižir provele su 7 dana (23. – 29. listopada 2023.) u Lisabonu na edukaciji u organizaciji Europass Teacher Academy – Case-Based Learning (CBL) u sklopu projekta Kreativnost i inovativnost kroz iskustvenu nastavu koji sufinancira Europska unija.
Nastavnica Manuela Božić Buhač, prof., navodi: „Edukaciju je na engleskom jeziku vodila predavačica Patricia Taborda, profesorica portugalskog i engleskog jezika, prevoditeljica i autorica. Nakon uvodnih aktivnosti, predstavljanja i upoznavanja, predavačica je prisutne upoznala s kulturom i civilizacijom svoga kraja (poznate lokacije, arhitektura, ličnosti, glazba, jela i pića). U nastavku edukacije sudionici su detaljnije upoznati s terminom CBL, različitim definicijama ovog učenja, prednostima, strategijama za kritičko promišljanje i sl. Na temelju teorijskog dijela sudionici su mogli razraditi učenje prema specifičnostima, potrebama i težnjama svoje struke, uzevši u obzir dobnu skupinu učenika/studenata i specifičnu problematiku područja poučavanja. Praktični dio radionice proveden je u malim grupama, prema smjernicama, postavljenim ciljevima i ishodima za svaku grupu pojedinačno te je prezentiran svim sudionicima na edukaciji.“
Nastavnica Valentina Pižir, prof., pojašnjava nam: „S obzirom na to kako je osmišljeno, školsko obrazovanje često se kreće prema općim teorijskim okvirima i ostaje odvojeno od praktičnih primjera ili situacija iz stvarnog života izvučenih iz života izvan škole. Kao inovativan pristup u didaktici, učenje temeljeno na slučaju (Case-Based Learning - CBL) pomaže učiteljima u stvaranju primjera temeljenih na realističnim situacijama ili situacijama iz stvarnog života koji grade smisleno učenje. Ta metoda ne uzima u obzir samo povijest uspjeha, već i neuspjehe – i pogreške koje su do njih dovele. Stoga je učenje temeljeno na slučajevima od najveće važnosti u pokazivanju učenicima da su pogreške prilike za učenje, baš kao što se događa u stvarnom životu. Štoviše, budući da se slučajevi otvoreno dijele i raspravljaju, učenje temeljeno na slučajevima vrlo je korisno za promicanje kreativnosti i rješavanja problema. Ta metoda može se koristiti u humanističkim predmetima (npr. jezici, povijest, društvene znanosti i književnost) kao i u znanosti (npr. matematika, kemija, biologija). Cilj je povećati znatiželju i motivaciju učenika i promicati aktivno okruženje za učenje.“
Vlastite nam dojmove navodi i nastavnica Danijela Huljenić, prof.: „Sudjelovanje na edukaciji u sklopu Erasmus projekta za mene je bilo novo iskustvo i prilika za osobnim razvojem. Kvalitetno organizirane radionice o metodama podučavanja temeljenih na slučaju bile su informativne i primjenjive u nastavnoj fazi ponavljanja gradiva kada se od učenika očekuje da stečeno znanje primijene na stvarnim životnim situacijama. Ovakva metoda rada potiče suradnju i timski rad, razmišljanje koje nije usko vezano uz jedno područje već razumijevanje različitih perspektiva i pogleda na problem. Učenici kroz ovakav rad mogu aktivno sudjelovati i nuditi rješenja što zahtjeva kritičko razmišljanje o problemu.
Na osobnoj razini bila je to prilika za upotrebu engleskog jezika u govoru i pisanju što je meni kao nastavnici engleskog jezika od velike važnosti. Na radionici su sudjelovali i kolege iz drugih država: Poljske, Litve i Španjolske. Upoznavanje drugih kultura i običaja znači i sagledavanje naše drugim očima. Potiče toleranciju prema drugima, ali i još veće poštovanje i realno poimanje onoga što su naše vrijednosti. Lisabon i Portugal pamtit ću po Belem kolačićima, magičnosti Quinte de Regaleire, po pogledu na Atlantski ocean s najzapadnije točke Europe i vremenu provedenom s dragim kolegicama.“
Ostaje mi samo dodati da smo se vratile pune dojmova zbog jako drage i elokventne edukatorice Patricije, zbog novih znanja i vještina koja ćemo rado prenijeti na naše kolegice i kolege u našoj školi, zbog opčinjenosti Lisabonom, portugalskom kulturom i ljubaznošću, Oceanariumom, palačama Sintre, Atlantikom... Radujemo se što će naši učenici moći svoje vještine usavršavati temeljem modernih metoda i tehnika učenja na slučaju (CBL) te se nadamo da će time i njihova znanja biti dugotrajnija i iskoristivija.
Za učenike i profesore | ![]() |
• www.studij.hr |
• CARNet |
• Skole.hr |
• MZOS |
• FOI (Fakultet organi... |
• Postani student |
• Državna matura |
• Postani brucoš |
• Srednja.hr |
• Upisi u srednju |
• Zaštita djece na int... |
![]() |