2022-10-05 08:10:47

Izvješće sa Znanstvenog piknika održanog 23. i 24. listopada 2022.

Ovogodišnji Znanstveni piknik održan je 23. i 24. rujna u perivoju Muzeja seljačkih buna u Gornjoj Stubici.

Znanstveni piknik je projekt popularizacije znanosti i umjetnosti, međunarodno događanje na otvorenom ili u zatvorenom prostoru čiji je glavni cilj promovirati znanost u najširem smislu, ali i zainteresirati mlade ljude i one koji se tako osjećaju da odaberu znanost kao svoj životni poziv.

Događanje je osmišljeno kao opušteno druženje sa znanošću pa je stoga i odabran format “piknika” – on najbolje predstavlja upravo ono što se želi poručiti: ZNANOST JE ZABAVNA! Program Znanstvenog piknika sastoji se od niza predavanja, prezentacija, radionica, znanstvenih show programa, kazališnih edukacijskih predstava i sličnih interaktivno-edukativnih i umjetničkih formata koje provode brojne udruge, studentske sekcije, institucije i pojedinci, zaljubljeni u znanost i umjetnost iz Hrvatske i inozemstva.

I ove je godine naša škola sudjelovala na Znanstvenom pikniku. Sudjelovali su nastavnici matematike i informatike Vlatka Miketinac Vlašić, Jasenka Ćulibrk, Janja Dujaković, Maja Carević i Ivan Ljubičić, nastavnici strukovnih predmeta Mirjana Malarić, Ives Buljan Gladović, Ivica Sambol, Mihael Vuger I Ivica Palikuća, te učenici Karlo Stipanović, H. P., Petar Benić iz 3. e, K. A., iz 4. b, Marko Kolovrat iz 4. d, Dominik Lukač, Luka Matej Lukač i Ivan Pujić iz 4.e.

Posjetitelji su:

u kutku za stvaratelje (“makerspace kutak”) izradili geometrijska tijela origami tehnikom te na praktičnom primjeru provjerilii formulu za računanje unutarnjeg kuta pravilnog mnogokuta odigrali neke matematičko - logičke igrice, prepoznali razlike između programiranja i strojnog učenja, otključali Zatvorenu kutiju - zatvorenu kutiju potrebno je otključati ispravnim ključem, potrebno je odrediti ispravan broj ključa koji se dobije rješavanjem zagonetki koristeći pritom proširenu stvarnost (AR), izradili vlastitu aplikaciju proširene stvarnosti (na svojem mobitelu), prepoznali primjenu strojnog učenja u svakodnevnom životu, pogledali praktične radove naših učenika, pogledali demonstraciju uređaja i elektroničkih sklopova, istražili ulogu i funkciju mikroupravljača u elektroničkim uređajima. na primjeru igre Hexapon učili principe strojnog učenja i umjetne inteligencije.

Najmlađi sudionici su kroz igru i jednostavne i zanimljive zadatke upoznali binarni kod, pojam kodiranja i što je algoritam. Razgovorom, rješavanjem zadataka kroz igru i vođenom igrom djeca bez računala, uz pomoć papira i olovke razvijaju matematičke vještine, apstraktno i logično razmišljanje potrebno za programiranje.

Fotogalerija nastavnika i učenika Srednje škole Jelkovec sa Znanstvenog piknika.

Više o Znanstvenom pikniku možete pronaći na http://znanstvenipiknik.weebly.com/.


Srednja škola Jelkovec