2021-11-10 08:30:00 Korištenje aplikacije Tinkercad u nastavi U sklopu diseminacije KA1 projekta ‘Formativno kodiranje’, profesorica Mirjana Malarić je održala predstavljanje rada aplikacije Tinkercad na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike, CUC- u, 28.10. 2021. u Šibeniku.
Ova aplikacija na jednostavan način simulira rad uređaja na platformi Arduino te se može koristiti za rad na daljinu u svrhu vježbanja, ponavljanja i formativnog vrednovanja učenika. Tinkercad radi u oblaku, a besplatno je dostupan svima. Korištenje aplikacije Tinkercad te platforme Arduino pomaže pri integraciji kodiranja u nastavne sadržaje.
Platforma Arduino se koristi sve češće u nastavi te:
‘Prvo.. platforma omogućuje konstruktivističko učenje što se potkrepljuje elementima usmjerenim na aktivno učenje prema samostanom učenju, učenje u realnom okruženju za bolje razumije sadržaj učenja, multidisciplinarnost, modifikaciju postojećih rješenja i dodavanje novih funkcija te traženje poveznice između pojava i varijabli.
Drugo, rad s platformom omogućuje kontekstualno učenje na što upućuje veliki broj projekata koji su povezani sa svakodnevnim životom što pak potiče motivaciju i interes za istraživanje.
Treće, Arduino platforma omogućuje suradničko učenje u smislu dijeljenja podataka o platformi, programskog kôda i softverskih komponenti putem forum i ostalih online komunikacijskih kanala što pogoduje motivaciji, suradnji, razmjeni ideja i poticanju istraživačkog duha kod učenika.
Četvrto, vrijednost platforme očituje se u mogućnosti samoučenja što podržava golema baza projekata na mreži diferenciranih sadržajno i težinski uz opis potrebne opreme, aplikacija, sadržaja, savjeta, komentara, grafičkih i numeričkih prikaza te programskog kôda.
Na kraju, preduvjet za ostvarivanje didaktičkih aspekata učenja je tehničko oblikovanje platforme za koje stručnjaci ističi sljedeće prednosti; niska cijena, baza projekata na mreži razvrstana po kategorijama, besplatna programska podrška i povezivanje s ostalim alatima, prilagođenost za većinu mikroupravljača, upravljivost na daljinu, podrška periferije za spajanje senzora, mrežno funkcioniranje, jednostavno sučelje, gotove funkcije i biblioteke na mreži, jednostavno upravljanje i interaktivnost.’
(Svedružić, A., & Ptičar, D. (2020). Didactic and Technological Evaluation of the Arduino Platform: A Case Study. Polytechnica, 4(1), 37-50. Retrieved from https://politehnika.uniri.hr/index.php/politehnika/article/view/40) |
Srednja škola Jelkovec |