Svake godine se na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca obilježava Dan sigurnijeg interneta.
Zašto? Kako?
Dan sigurnijeg interneta obilježava se kako bi se što više ljudi upozorilo i educiralo o tome što nam donosi Internet, kako se zaštititi na internetu i učiniti ga boljim i sigurnijim za korištenje.
U promociju Dana sigurnijeg interneta uključuje se svake godine sve više ljudi i institucija, jedna od značajnijih u Hrvatskoj je Centar za sigurniji Internet. Naša škola se uključila u obilježavanje tog važnog datuma i 08.02.2022. pod vodstvom profesorica Dijane Pintarić, Valentine Havoić i Karle Debeljaković napravila nekoliko aktivnosti kako bi educirali naše učenike. Detaljan opis događanja donosimo u nastavku.
Učenici 2.b su pod vodstvom profesorice Valentine Havoić organizirali debatu. Tema debate bila je:
„GDPR je pozitivna uredba koja utječe na našu privatnost“.
Razred se podijelio na dvije grupe, negacijsku i afirmacijsku te je svaka grupa dobila 2. sata vremena kako bi pripremila argumente i upoznala se s Uredbom o zaštiti osobnih podataka (GDPR). Učenici su imali prilike upoznati se s uredbom i onim dijelom koji se odnosi na njih. Također, imali su prilike naučiti kako zaštititi svoje osobne podatke i kome se mogu obratiti u slučaju kršenja prava na zaštitu osobnih podataka. Rasprava je potaknula učenike na razmišljanje i bili su zadovoljni jer su dobili priliku raspravljati i međusobno se bolje upoznati. Na kraju su učenici došli do zaključka da je GDPR pozitivna uredba ali s lošom provedbom i promocijom. Premali broj ljudi je informiran o tome kako ih Uredba štiti i često na spomen riječi GDPR većina se ljudi zbuni i uopće ne zna na što se odnosi.
Učenici 2.a su pod vodstvom profesorice Havoić imali svoju debatu na temu: „Internet, izvor prijetnji i opasnosti“. Razred je bio podijeljen u dvije grupe jedna grupa je zauzela afirmacijski stav, druga negacijski stav. Kao i u prošlom razredu grupe su imale dva sata da se pripreme kako bi se bolje pripremili i upoznali s temom. Učenici su tijekom rasprave iznosili argumentirano svoje mišljenje, čak su koristili primjere iz svoje okoline. Obje grupe su se složile da na internetu ima puno informacija i da je koristan ako ga upotrebljavamo na pravi način. Nažalost, istaknuto je puno negativnih strana i opasnosti Interneta koje u nekim slučajevima rezultiraju prevarama, depresijom ili u najgorim slučajevima samoubojstvom. Zaključak cijelog razreda je da ne znaju kako bi danas živjeli bez društvenih mreža i interneta.
Nakon rasprave vrijedni učenici 2.a uredili su pano informatičke učionice plakatima i porukama koje su na satovima računalstva i informatike izrađivali učenici 1.a, 1.b, 1.c, 1.d, 1.v.
Na obje debate bila je prisutna knjižničarka Barbara Ivčec koja je učenicima objasnila pravila debate i nadzirala komunikaciju između učenika.
Tijekom siječnja je većina razreda naše škole na satovima informatike i računalstva pogledala film The Social Dilemma. To je dokumentarni film u kojem bivši zaposlenici Googlea, Facebooka i ostalih tehnoloških kompanja govore o opasnostima koje donose društvene mreže.
Razrednica 3.a Karla Debeljaković je na satu razrednika s učenicima 3.a napravila plakat na temu Dan sigurnijeg interneta koji je izložen u hodniku škole.
Učenici 4.b razreda sudjelovali su u online kvizu u organizaciji Centra za sigurniji internet.
Dan sigurnijeg interneta obilježili su i učenici 3. b razreda sa svojom razrednicom Dijanom Pintarić. U okviru eTwinningova projekta Ulicom hrvatskoga jezika udružili su se s našim projektnim partnerima te se podsjetili onoga što znaju o sigurnosti na mreži, ali i naučili nešto novo.
Svaka je partnerska škola u zajedničkom Googleovu dokumentu odabrala temu iz područja e-sigurnosti kojom se želi baviti. Učenici naše škole odabrali su temu prava i odgovornosti, učenici Obrtničko-industrijske škole u Imotskom i Ekonomske i trgovačke škole Čakovec odlučili su se baviti privatnošću i zaštitom podataka. Zaštitom autorskih prava bavili su se učenici Ekonomsko-birotehničke škole Slavonski Brod, društvenom mrežom i društvenim medijima učenici Srednje Škole Pakrac. Učenici Srednje strukovne škole Makarska odabrali su temu izazova mrežne komunikacije izvan eTwinninga, a Srednje škole Novska Dan sigurnijeg interneta.
Učenici 3. b razreda Filip H. Dino H. i Franjo K. te Nikola P., Kristijan S. i Karlo S. izradili su poučne digitalne postere o temi koju su prethodno odabrali- prava i odgovornosti te ih izložili u Twinnspaceu našeg projekta zajedno s posterima ostalih projektnih partnera.
Učenici svake partnerske škole proučili su eTwinningov Kodeks ponašanja te eSigurnost i eTwinning pa pripremili po pet pitanja iz „svojeg“ područja. Profesorice Ivana Opačak (EBŠ) i Dijana Pintarić (SŠK) sva su učenička pitanja objedinile u kvizu u alatu Genially. Naši eTwinneri Tomislav D., Lovro H. i Nikola H. osmislili su pitanja u ime naše škole o temi prava i odgovornosti.
Kviz nije natjecateljskog tipa, već služi isključivo učenju i nadograđivanju znanja o sigurnosti na internetu. Možete mu pristupiti OVDJE ili klikom na sliku. Pozivamo vas da ga i vi odigrate te ponešto naučite o sigurnosti na mreži na zabavan način.
Učenici su u svojim školama odigrali kviz u revijalnom tonu te tako obilježili Dan sigurnijeg interneta. Ovim smo aktivnostima još jednom uspješno povezali naše (EPAS) škole na daljinu.
Naši učenici poručuju:
Budimo sigurni na internetu!
Ne čini na mreži ono što ne bi izvan mreže!
Tipkaj odgovorno!
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |