Učenici Srednje škole Konjščina, s nastavnicom Martom Hajster, obilježili su Mjesec hrvatskog jezika – manifestaciju koju je 2014. godine pokrenuo Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje kako bi se podigla razina svijesti o važnosti očuvanja hrvatskog jezika kao temelja nacionalnoga identiteta.
Mjesec hrvatskog jezika počinje 21. veljače, na Međunarodni dan materinskoga jezika, a završava 17. ožujka, na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika iz 1967. godine.
Zaključivši da se osobitosti svakog jezika, pa tako i hrvatskog, čuvaju dosljednom uporabom pravila po kojima je sastavljen, učenici 1. b razreda su tri tjedna čitali članke objavljene u novinama i na internetskim portalima i u njima tražili primjere kršenja normi hrvatskog standardnog jezika. Što je njihova jezična patrola pronašla, objavljeno je na platformi Padlet.
Svoje poznavanje pravila hrvatskog jezika provjerili su i učenici 3. b razreda rješavajući četiri kviza različite zahtjevnosti, a najbolje rezultate ostvario je učenik Stjepan Zagorec.
Učenici drugih razreda su pak, tijekom Mjeseca hrvatskog jezika, učili o hrvatskom narodnom preporodu. Nakon što su pogledali emisiju o HNP-u, učenici 2. b i c razreda znanje su utvrdili rješavajući kviz. Osim toga, učenici 2. b razreda su i, pročitavši roman Posljednji Stipančići Vjenceslava Novaka, napisali i održali govore kao da su preporoditelji u devetnaestostoljetnom Senju. U tome su se posebno istaknuli učenici Damjan Hrkec i Lovro Posarić Semper.
Mjesec hrvatskog jezika zaključen je mišlju da materinski jezik najbolje čuvamo tako da ga dosljedno koristimo.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |