2022-03-18 12:21:12

Mjesec hrvatskoga jezika

 

Od 21. veljače do 21. ožujka svake godine obilježavamo Mjesec hrvatskoga jezika. Vrijedni eTwinneri iz Slavonskog Broda, Požege, Makarske, Pakraca, Čakovca, Novske, Imotskog te iz naše škole koji sudjeluju u projektu Ulicom hrvatskoga jezika cijeli su mjesec o našem jeziku mislili, njime su se bavili, proučavali ga i zajedničkim (kreativnim) snagama načinili prekrasne radove na temu jezika.

 

U tri su Googleova dokumenta koje je kreirala prof. Opačak voditeljice projekta Ivana Opačak i Dijana Pintarić ponudile učenicima razne (tematske) aktivnosti, a oni su marljivo, uz nadzor svojih nastavnika, popunjavali dokumente i stvarali našu jezičnu priču metodom miješanih (nacionalnih) timova. Svaka škola formirala je tri tima i svaki se opredijelio za rad u jednom dokumentu s timovima iz drugih škola. Timovi SŠ Konjščina bili su iz 3. B razreda.

U prvom su dokumentu bile aktivnosti kojima je cilj bio uputiti učenike na važnost materinskoga/hrvatskoga jezika i književnosti te glagoljice, najstarijega slavenskog pisma, ali i obilježavanje 22. veljače, Dana hrvatske glagoljice i glagoljaštva. 

Učenici su izabrali najdražu/najljepšu pjesmu na temu jezika te iz nje izdvojili najmiliji citat. U ime naše škole, najljepše su pjesme birali Lovro Hercigonja (V. Nazor: Hrvatski kraljevi) te Nikola Hanžek i Filip Lukovanjak (A. G. Matoš: Mladoj Hrvatskoj). Izdvojene citate iz svih škola profesorica Opačak uvrstila je u anketu kojom je kao najljepši od svih odabran citat iz pjesme Hrvatska Drage Ivaniševića.

Rezultati ankete prikazani su na fotografiji.

Suradničkim su radom učenici citate iz pjesme Hrvatska napisali na glagoljici, svaka škola jedan stih. 

Naš je stih Hrvatska je riječ koju naučih od majke na glagoljici napisao Filip Lukovnjak. 

 

 

Svi su priložili fotografije svojeg rada i profesorica Opačak skupila ih je u jednu fotografiju i napravila infografiku koju možete pogledati klikom na sliku te slagalicu koju možete složiti OVDJE.

 

 

Druga je skupina učenika bila jezična patrola te fotografirala jezične pogrješke iz svojeg okruženja. Fotografije su priložili u drugi Googleov dokument. Učenici iz partnerskih škola jedni su drugima ispravljali pogrješke na fotografijama. Sudjelovanjem u tim aktivnostima, učenici su suradnički uputili na važnost uočavanja i otklanjanja jezičnih nepravilnosti, ali i obilježili 21. veljače, Dan materinskoga jezika te Dane hrvatskoga jezika (11. ožujka - 17. travnja). Naši jezični policajci bili su Kristijan S., Dorijan H., Patrik D. i Karlo S.

Profesorica Pintarić u digitalnom alatu Canva okupila je učeničke fotografije i ispravke te smo tako dobili mali ali važan Jezični savjetnik koji možete prelistati OVDJE ili klikom na sliku.

 

 

Treća je skupina sudjelovanjem u svojoj aktivnosti uputila na važnost (učenja) materinskoga/hrvatskoga jezika na svim jezičnim razinama. Učenici iz pojedine škole odabrali su jezično područje kojim se žele baviti (od morfologije, sintakse…pa sve do leksikologije i povijesti jezika) te osmislili po pet (kvizaških) pitanja iz odabranog područja. Pitanja su u ime naše škole smislili Patrik D. i Nikola P. koji su se bavili tvorbom riječi.

Pitanja su učenici priložili u treći Googleov dokument, a zatim sve objedinili u zajedničkom jezičnom kvizu dostupnom OVDJE.

 

Autorica teksta: Dijana Pintarić

 

 


Srednja škola Konjščina