2024-04-23 12:49:06 Europski tjedan mladih Nastavnice Ivana Opačak (EBŠ Slavonski Brod) i Marija Brkić pokrenule su međunarodni projekt DemokraciJA na djelu (Me&Democracy) kako bi potaknule na razmišljanje i razgovor o demokraciji, stavovima pojedinaca o političkom statusu te o našem članstvu u EU. Naglasak je bio na pozivu za sudjelovanje u demokratskim izborima kojih ima više u ovoj superizbornoj godini. Projektne su aktivnosti prijavljene i registrirane kao javno događanje u Europskome tjednu mladih/European Youth Week (12. – 19. travnja 2024.) na međunarodnoj karti događanja na Europskome portalu za mlade/European Youth Portal.
Učenicima su zadana četiri pitanja: 1. Što za tebe znači demokracija? (What does democracy mean to you?) 2. Što za tebe znači biti građanin EU-a? (What does being a citizen of the EU mean to you?) 3. Kako je bilo živjeti u drugom državnom uređenju? (What was it like to live under a different form of government?) 4. Hoćeš li izaći na izbore? Zašto (ne)? (Will you participate in the elections? Why (not)?) Zadatak za učenike glasio je: Intervjuirati barem jednu stariju osobu (iz obiteljskog okruženja, nastavnika...) i/ili jednu mladu osobu, zapisati/snimiti odgovore, izraditi digitalni prikaz razgovora (pomoću AI-alata), izreći svoj stav o demokraciji i izborima pa i objaviti video/strip/zvučni zapis na engleskom, hrvatskom ili nekom drugom materinskim jeziku s prijevodom na engleski. U projektnu suradnju uključile su se dvije rumunjske (Colegiul Mihai Viteazul, Ineu, i Liceul Tehnologic Lazar Edeleanu, Navodari) te tri hrvatske škole (Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice, Srednja škola Zabok i Srednja škola Pakrac). Audiovizualni i tekstualni zapisi te stripovi učenika izloženi su na digitalnome zidu na platformi Padlet (koji sadrži područja za svaku školu), a tematski su grupirani u OVOJ zbirci na platformi Sutori, koju su uredile nastavnice koordinatorice. Učenici su, vršnjačkom i međugeneracijskom komunikacijom te suradnjom na digitalnim platformama, osim osnaživanja jezičnih vještina, ostvarili sljedeće ishode međupredmetnih tema: Građanski odgoj i obrazovanje – Učenik promiče ljudska prava (goo A.4.3.) i pravila demokratske zajednice (goo B.4.1.). Održivi razvoj – Učenik ističe važnost demokracije u političkim sustavima za dobrobit (odr C.3.3.), razlikuje osobni od kolektivnih identiteta i ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu (odr A.4.1.), analizira pokazatelje kvalitete života u nekome društvu i objašnjava razlike među društvima (odr C.4.2.) te analizira i uspoređuje uzroke i posljedice socijalnih razlika u nekim društvima sa stajališta dobrobiti pojedinca (odr C.4.3.). Osobni i socijalni razvoj – Učenik razvija sliku o sebi (osr A.4.1.), uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora (osr B.4.1.) te prihvaća društvenu odgovornost i aktivno pridonosi društvu (osr C.4.3.). Poduzetništvo – Učenik primjenjuje inovativna i kreativna rješenja (pod A.4.1.), razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije (pod B.4.1.) te sudjeluje u projektu od ideje do realizacije (pod C.4.1.). Učiti kako učiti – Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja (uku A.4/5.3.), samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje (uku A.4/5.4.), samovrednuje proces učenja i svoje rezultate (uku B.4/5.4.) te ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć (uku D.4/5.2.). Uporaba IKT-a – Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju (ikt A.4.1.), stvara pozitivne digitalne tragove vodeći se načelom sigurnosti (ikt A.4.3.), samostalno komunicira i surađuje s poznatim i nepoznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju (ikt B.4.1.-2.) te samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti (ikt D.4.1.). Zdravlje – Učenik razvija tolerantan odnos prema drugima (zdr B.4.1 / B.).
Puno hvala svim našim učenicima, pogotovo onima iz 4. a razreda koji su se angažirali rješavajući zadatke, učenicima koji su u njima sudjelovali izražavajući svoje stavove, ravnateljici naše škole koja je također svojim primjerom pokazala koliko je vrijedno izreći svoje stavove i obitelji i prijateljima koji su pomogli našim učenicima da uživaju u ovoj aktivnosti.
HVALA svim sudionicima ovoga lijepog projekta, učenicima i nastavnicima partnerskih škola te njihovim sugovornicima! Dali su izniman doprinos obilježavanju Europskoga tjedna mladih, ali i razvoju demokratskog društva u cjelini.
|
Srednja škola Konjščina |